نام آیفون های اپل

آیا پسوند «پرو» امسال به نام آیفون های اپل اضافه می‌شود؟

یک افشاگر ادعا می‌کند پسوند «پرو» به نام آیفون های اپل اضافه می‌شود. آیا این پسوند به آیفون های سال 2019 اضافه می‌شود و نام آن‌ها آیفون پرو خواهد بود؟

هر خبری که از شرکت‌های حوزه فناوری و محصولات آن‌ها به بیرون درز پیدا می‌کند، ممکن است با چاشنی شایعه منتشر شوند. به خصوص شرکت اپل که بسیار تلاش می‌کند هیچ جزئیاتی از محصولات آینده‌اش به بیرون از این شرکت درز پیدا نکند. در این بین اما افشاگرانی هستند که می‌توانند به این کمپانی‌ها نفوذ کرده و اطلاعات مهمی را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

به طور مثال می‌توان به یک افشاگر با نام کاربری CoinX‌ در توییتر اشاره کرد. این افشاگر با اینکه سابقه‌ی کمی در این حوزه دارد، اما سال گذشته به درستی نام آیفون های اپل را حدس زده بود و به آیفون ایکس اس و ایکس آر و همچنین عرضه‌ی آیپد ایر 10.5 اینچی اپل پیش از رونمایی آن‌ها اشاره کرده بود. اگر با این اطلاعات برای اعتماد کردن به CoinX‌ متقاعد شده‌اید، توجه شما را به آخرین توییت او جلب می‌کنیم:

عبارت «پرو» برای آیفون؟ طرح نام‌گذاری دیوانه‌وار در چند سال گذشته.

به نظر می‌رسد امسال زمان آن فرا رسیده تا از پسوند پرو در نام آیفون های اپل استفاده شود. همانطور که اطلاعات پیشتر به بیرون درز کرده نشان می‌دهند، امسال اپل از سه آیفون جدید برای جایگزینی با آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR سال گذشته رونمایی خواهد کرد. حال گفته می‌شود اپل می‌تواند دو نسل جدید آیفون ایکس اس و مدل مکس  را با نام‌های آیفون پرو 5.8 اینچی و آیفون پرو 6.5 اینچی روانه‌ی بازار کند. بی‌شک یک نام خالص و بدون موارد اضافی می‌تواند کمتر گیج کننده باشد.

نام آیفون های اپل

نام آیفون های اپل در سال 2019 حساسیت بیشتری از گذشته پیدا کرده است

این دقیقا مشابه همان روش نام‌گذاری آیپدهای اپل می‌تواند باشد. اما تکلیف نسخه آینده‌ی آیفون XR چه می‌شود؟ اگر اپل روی استفاده از حرف R تاکید داشته باشد، به نظر می‌رسد این گوشی آیفون 11 آر (iPhone 11R) نام خواهد گرفت. آیا دو آیفون دیگر هم آیفون 11 و آیفون 11 پرو نام خواهند گرفت؟ هنوز هیچ چیزی مشخص نیست!

جدا از نام‌گذاری، انتظار می‌رود آیفون‌های پیش رو تغییرات محسوسی نسبت به نسل پیشین خود نداشته باشند. قاب جلویی گوشی‌ها کماکان بی‌تغییر خواهد ماند. نه تنها ابعاد و اندازه‌ها یکسان باقی می‌ماند، بلکه حضور پنل AMOLED در دو مدل اصلی و یک پنل IPS در مدل R نیز ادامه پیدا خواهد کرد. اما آیفون‌های دو سال آینده می‌توانند تغییرات انقلابی را تجربه کنند. ابتدا پنل‌‌های انعطاف‌پذیر OLED روی کار خواهند آمد و سپس می‌توانیم شاهد حضور تشخیص چهره و اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر گوشی باشیم. از تغییرات آیفون‌های سال جاری نیز می‌توان به حضور یک موتور تپتیک اصلاح شده، پشتیبانی بالقوه از قلم هوشمند اپل پنسل، تراشه‌ی جدید A13 و البته آی او اس 13 اشاره کرد.

شاید قابل‌ذکر‌ترین تغییر در بخش دوربین آیفون های سال 2019 باشد. یک ماژول مربعی شکل در پشت قاب این محصولات قرار خواهد گرفت. هنوز مشخص نیست اپل از چه سنسورهایی در این ماژول استفاده خواهد کرد، اما حضور دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض همانند نسل پیشین در این ماژول محتمل است. علاوه بر این، اپل نمی‌خواهد از شرکت‌های رقیب خود یعنی سامسونگ و هواوی عقب بماند؛ پس احتمالا آیفون‌های جدید به شارژ بیسیم معکوس مجهز خواهند بود تا بتوانید به لطف آن محصولات دیگر خود را به صورت بیسیم شارژ کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. فک میکنم تعدا ورشی رو زیاد کنه و بشه