ارزان ترین پروازهای داخلی

گران‌ترین و ارزان ترین پروازهای داخلی کدامند؟

طبق گزارش سازمان هواپیمایی کشور، ارزان ترین پروازهای داخلی به پروازهای کوتاه مانند پرواز تهران به خرم‌آباد و پرواز اهواز به شیراز اختصاص دارد.

بر اساس جدیدترین گزارشی که توسط سازمان هواپیمایی کشور منتشر شده است، ارزان ترین پروازهای داخلی به مسیرهای کوتاه مانند پرواز تهران به خرم‌آباد و پرواز اهواز به شیراز مربوط می‌شود که نرخ آن 173 هزار و 400 تومان است. گرانترین پروازهای داخلی نیز بدون شک به پروازهای طولانی چون تبریز به بندرعباس اختصاص دارد که قیمت بلیط آن 1 میلیون و 566 هزار تومان اعلام شده است.

جزئیات گران‌ترین و ارزان ترین پروازهای داخلی

پروازهای داخلی به دلیل ایجاد رقابت دارای قیمت‌های شناوری هستند که این قیمت در هر ایرلاین و هر مسیر پروازی متفاوت است که هر کدام از 16 شرکت هواپیمایی این نرخ‌ها را به سازمان هواپیمایی کشور اعلام می‌کنند. بر اساس جدول نرخ‌نامه که توسط سازمان هواپیمایی کشور منتشر شده است، پروازهای کوتاه چون تهران به اصفهان، تهران به خرم‌آباد و تهران به گرگان دارای نرخ قیمتی 173 هزار و 400 تومان هستند. پروازهای طولانی دارای بیشتری قیمت هستند؛ برای مثال پروازهای تبریز به بندر عباس حدود 1 میلیون و 566 هزار و 200 تومان، بندرعباس به ساری حدود 1 میلیون و 446 هزار تومان و تهران به چابهار حدود 1 میلیون و 414 هزار و 900 تومان است.

طبق این لیست و بررسی‌های انجام شده، مردم برای خرید پروازهای داخلی نباید مبلغی بیشتر از 1 میلیون و 556 هزار و 200 تومان پرداخت کنند. اگر یک شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی بلیط‌های پرواز داخلی را بیشتر از نرخ تعیین شده به مشتریان بفروشد، مشتریان باید از طریق سازمان هواپیمایی کشور این موضوع را پیگیری کنند تا هم مازاد وجه پرداختی به آنها بازگشت داده شود و هم با متخلفان برخورد صورت بگیرد.

دامنه نرخ بلیط پروازهای داخلی

ارزان ترین پروازهای داخلی