تولید پراید

وزیر صنعت: دوران تولید پراید به پایان رسیده است

وزیر صنعت در خصوص توقف تولید پراید گفت برنامه صنعت خودرو کشور توقف تولید خودروهایی است که عمر آنها گذشته و باید با خودروهای جدید و با کیفیت جایگزین شوند.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد برای احیای صنعت خودرو و قطعه‌سازی یک برنامه منسجم در نظر گرفته‌ایم و قصد داریم طراحی قطعه را با همکاری بزرگ‌ترین طراحان قطعات خودرو در جهان به‌روزرسانی کنیم. وی در خصوص دلایل تاخیر در اجرای چنین سیاست‌هایی بیان کرد با توجه به اینکه در حال حاضر در کنار اجرای این سیاست‌ها با موارد دیگری چون واگذاری اموال غیر تولیدی خودروسازان داخلی و مواردی مشابه با آن درگیر هستیم، اجرای این طرح‌ها با تاخیر مواجه شده است. رضا رحمانی گفت معتقدم تا زمانی می‌بایست در مقام مسئولیت بمانیم که قادر به اصلاح شرایط باشیم. من هنوز احساس نکرده‌ام که توانایی اصلاح کاستی‌ها و حل مشکلات این حوزه را ندارم.

پایان عمر تولید پراید

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که احتمال توقف تولید پراید و توقف شماره‌گذاری آن از سال 99 چقدر است، عنوان کرد دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا می‌بایست به زودی کیفیت و کمیت محصولات خود را اصلاح و محصولات خود را به استانداردهای تعیین شده نزدیک کنند. وی تاکید کرد تولید خودرو باید متنوع باشد و در این خصوص با خودروسازان بزرگ جهان همکاری خواهیم کرد. وزیر صنعت خاطرنشان کرد مسئولان می‌بایست از وعده‌هایی که به نتیجه نمی‌رسد خودداری کرده و به قول‌هایی که می‌دهند عمل کنند. وزیر صنعت از برنامه‌های صنعت خودرو به توقف تولید خودروهایی که عمر آنها گذشته است اشاره کرد.

رشد تولید خودرو در 4 ماهه نخست سال 98

رضا رحمانی در ادامه افزود:

قیمت تعداد زیادی از کالاهای اساسی یا روند کاهش داشته یا با افزایش چشمگیری همراه نبوده است. در 4 ماهه نخست سال 98 با افزایش تولید در بخش‌های مختلف مواجه بوده‌ایم. ما همچنین هر هفته 100 نوع کالای اساسی را رصد و دلایل افزایش یا افت قیمت این کالاها را بررسی می‌کنیم. برخی کاهش قیمت‌ها ممکن است در حوزه کالاهای کشاورزی باشد که در این صورت تولید متضرر خواهد شد. ما موظف هستیم زنجیره تولید، توزیع و مصرف‌کننده را به طور همزمان بررسی و توازن را برقرار کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ن تروخدا هنوزم وقت داره هنوز مردم ما میخرن و راضی هم هستن