تاریخ انتشار اندروید 10

تاریخ انتشار اندروید 10 مشخص شد؛ گوشی های گوگل پیکسل در آستانه دریافت آپدیت

ظاهرا آپدیت اندروید ۱۰ (Android 10) هفته آینده به دستگاه‌های گوگل پیکسل می‌رسد. البته انتشار اندروید 10 برای سایر گوشی های هوشمند، کمی بیشتر زمان خواهد برد.

اطلاع از تاریخ انتشار اندروید 10 بر اساس چت‌هایی است که دو نفر از کارشناسان پشتیبانی گوگل با کاربران داشته‌اند. آن‌ها در پیام‌های خود، زمان ارائه‌ی این آپدیت نرم افزاری برای گوشی های گوگل را 12 شهریور (3 سپتامبر) اعلام کردند.

به احتمال زیاد آپدیت اندروید 10 به تمام دستگاه‌های پیکسل خواهد رسید. این شامل گوگل پیکسل 3 و 3 ایکس ال، خانواده گوگل پیکسل 2 و حتی پیکسل و پیکسل XL می‌شود. دو مدل اورجینال، در سال 2016 عرضه شده بودند و پشتیبانی دو ساله‌ آن‌ها نیز به پایان رسیده است؛ اما با وجود این، تازه‌ترین نسخه اندروید را دریافت خواهند کرد که موضوع خوشایندی برای کاربران خواهد بود.

انتشار اندروید 10 و تغییر در شیوه‌‌ی نام‌گذاری گوگل

تاکنون سیستم عامل موبایلی گوگل را با اسامی دسرها و خوراکی‌های شیرین می‌شناختیم. در واقع تاکنون برای 14 نسخه مختلف اندروید، چنین نام‌های انتخاب شده است؛ از اندروید 1.5 کیک فنجانی (Cupcake) گرفته تا همین آخری که اندروید 9 پای (Pie) بود.

در بین این‌ها نیز نسخه‌هایی از اندروید با اسامی دونات (Donut)، نان خامه‌ای (Eclair)، ماست یخ‌زده (Froyo)، نان زنجبیلی (Gingerbread)، شانه عسل (Honeycomb)، بستنی حصیری (Ice Cream Sandwich)، آب‌نبات ژله‌ای (Jelly Bean)، کیت کت (KitKat)، آب‌نبات چوبی (Lollipop)، مارشملو (Marshmallow)، شیرینی نوقا (Nougat) و بیسکوئیت اوریو (Oreo) عرضه شدند.

برای اندروید جدید نیز چنین چیزی انتظار می‌رفت و از زمان معرفی آن با اسم رمز کیو (Q)، بازار شایعات داغ بود. بسیاری از کاربران، اسامی شیرین‌های مختلفی را که با این حرف آغاز می‌شوند به آن نسبت می‌دادند. ولی در نهایت، گوگل نام رسمی اندروید 10 را برای این نسخه برگزید.

قابلیت‌های جدید اندروید

از امکانات تازه‌ای که اندروید 10 در خود جای داده است، می‌توان به پشتیبانی از گوشی های منعطف و شبکه 5G، زیرنویس همزمان یا لایو کپشن (Live Captions)، پاسخ هوشمند (Smart Reply)، اعمال پیشنهادی (Suggested Actions)، ارتقای امنیت و حفاظت از حریم خصوصی، پکیج بهبود یافته‌‌‌ی سلامت دیجیتال و حالت تاریک یا دارک مود سراسری اشاره کرد.

زمان انتشار اندروید 10 برای گوشی های سایر برندها

مطابق معمول، سایر تولیدکنندگان گجت های اندرویدی به کمی زمان برای آماده‌سازی آپدیت نرم افزاری نیاز دارند. این زمان برای سامسونگ، معمولا 3 تا 4 ماه طول می‌کشد و اگر کاربر یکی از پرچمداران فعلی یا اخیر گلکسی هستید، در صف اول به‌روزرسانی قرار دارید.

انتظار می‌رود ابتدا خانواده گلکسی اس 10 این آپدیت را همراه با رابط کاربری One UI 2.0، در اواخر دسامبر 2019 یا اوایل ژانویه 2020 (دی ماه) دریافت کنند. احتمالا در اواسط ژانویه نیز، نوبت به نسخه جهانی گلکسی نوت 10 خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*