معرفی گوشی های میت 30

منتظر معرفی گوشی های میت 30 هواوی در نمایشگاه IFA نباشید

اینطور که به نظر می‌رسد رویداد معرفی گوشی های میت 30 هواوی (Huawei Mate 30) در نمایشگاه IFA برلین برگزار نمی‌شود و هواوی در رویدادی جداگانه اقدام به پرده برداری از پرچمداران جدید خود خواهد کرد.

شرکت هواوی در یک پست توییتری رسما تایید کرده است که رویداد معرفی گوشی های میت 30 هواوی در نمایشگاه IFA برلین برگزار نمی‌شود٬ بلکه این پرچمداران 19 سپتامبر (28 شهریور) در مونیخ آلمان معرفی خواهند شد. اما در کنار اعلام این خبر٬ هواوی یک ماژول گرد دوربین را نیز منتشر کرده که به سبک طراحی قاب پشتی این محصولات اشاره دارد.

هفته‌ی گذشته پوستری به بیرون درز پیدا کرد که به حضور چهار دوربین در یک ماژول گرد همراه با یک برآمدگی بزرگ روی قاب پشتی گوشی های سری میت 30 اشاره داشتند. البته گفته شد که این برآمدگی بزرگ حاصل حضور یک قاب هوشمند روی گوشی است که هواوی آن را همراه با گوشی عرضه خواهد کرد. البته این قاب جدید به گوشی‌های این خانواده محدود نمی‌شوند٬ بلکه برای دیگر محصولات هواوی و آنر نیز عرضه می‌شود.

معرفی گوشی های میت 30

دو سنسور دوربین اصلی دو گوشی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو٬ سنسور 40 مگاپیکسلی توسعه یافته توسط Leica است. همچنین سه دوربین در بریدگی بالای نمایشگر قرار دارد و می‌توان به یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه٬ تراشه‌ی کایرین 990 و یک سنسور مادون قرمز نیز اشاره کرد. لبه‌های این نمایشگر خمیده هستند و زاویه‌ای در حدود 90 درجه را تشکیل می‌دهند. هواوی اخیرا یک تاییدیه برای یک شارژر بیسیم جدید 25 واتی را نیز دریافت کرده است که می‌تواند مرتبط با این دو گجت باشد.

معرفی گوشی های میت 30 هواوی با سیستم عامل هواوی یا اندروید؟

هرچند هواوی این گوشی‌ها را ابتدا در اروپا رونمایی می‌کند٬ اما بعید به نظر می‌رسد فروش آن‌ها زودتر از عرضه در بازار چین انجام شود. ظاهرا تحریم‌های ایالات متحده برای هواوی مشکل ساز شده است و محصولات جدید این شرکت قادر به استفاده از اندروید و سرویس‌های گوگل پلی نخواهند بود! حال این سوال پیش می‌آید که آیا سری میت 30 با سیستم عامل هارمونی او اس خود هواوی عرضه خواهند شد یا آنکه به سیستم عامل اندروید مجهز می‌شوند!