تحویل خودروهای ام جی

تحویل خودروهای ام جی همچنان در هاله‌ای از ابهام

مشتریان شرکت صنعت خودرو آذربایجان یا آذویکو همچنان با مشکل عدم تحویل خودروهای ام جی مواجه هستند. علاوه بر این، از مشتریان خواسته شد تا 300 میلیون تومان اضافه پرداخت کنند.

بسیاری از مشتریان شرکت خودروسازی داخلی صنعت خودرو آذربایجان یا آذویکو عنوان می‌کنند حدود یک سال از موعد تحویل خودروهای MG ثبت نامی آنها می‌گذرد و تاکنون نتوانستند خودروهای خود را تحویل بگیرند و حتی شرکت آذویکو از آنها درخواست کرده است تا مبلغ اضافی حدود 300 میلیون تومانی را پرداخت کنند. در ادامه مشکلات عدم تحویل خودروهای ام جی را از زبان یکی از مشتریان این شرکت مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مشکلات مشتریان برای تحویل خودروهای ام جی

یکی از مشتریان آذویکو در خصوص مشکل خود عنوان کرد در خرداد سال 97 یک دستگاه خودرو ام جی 360 را با قیمت قطعی 63 میلیون و 800 هزار تومان با پیش پرداخت 12 میلیون تومان ثبت نام کردم که موعد تحویل آن 120 روز کاری بود. بر اساس قرار داد مقرر شد تا مبلغ باقی مانده را طی 3 فقره چک 12 میلیون تومان در کنار یک وام 20 میلیون تومان در موعد تحویل خودرو که اواخر آبان تا اوایل آذر 97 می‌شد، پرداخت کنم، اما هنگامی که قسط آخر را به حساب شرکت واریز کردیم، شرکت به مشتریان گفت قادر به تحویل خودروهای ثبت نامی نیست. این مشتری افزود:

شرکت آذویکو اطلاعیه‌ای به شکل جدول زمان‌بندی شده در سایت خود منتشر کرد که بر اساس آن مقرر شد طبق تفکیک زمان ثبت نام، این خودرو ثبت نامی از بهمن سال 97 تا شهریور 98 به دست مشتریان برسد. بر اساس گفته‌ها و پیگیری‌هایی که خودمان انجام دادیم، تا اواسط فروردین سال جاری فقط حدود 1200 دستگاه خودرو از 3700 خودرو ثبت نامی به دست مشتریان رسید، اما پس از آن دیگر هیچ خودرویی به مشتریان تحویل ندادند. البته اخیرا این شرکت قراردادها را فسخ کرده است و به مشتریان گفت که برای دریافت اصل پول خود با محاسبه 18 درصد سود به شرکت مراجعه کنیم.

این مشتری در ادامه بیان می‌کند مدتی قبل برای پیگیری مشکل خود به وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کردیم و در همین راستا جلسه‌ای با حضور تعدادی از مسئولان وزارتخانه، نمایندگان شرکت آذربایچان خودرو و تعدادی از مشتریان برگزار شد که در این جلسه نماینده شرکت عنوان کرد از دیدگاه ما این قراردادها فسخ شده است و اصل پول مشتریان را به همراه 18 درصد سود به آنها برمی‌گردانیم. این مشتری در ادامه تاکید کرد:

جلسه دیگری با حضور نمایندگان شرکت و مسئولان وزارت صنعت برگزار شد که طی آن یکی از نمایندگان شرکت اعلام کرد که قصد دارند خودروهای 10 هزار دلاری مشتریان را با خودروی 30 هزار دلاری دیگر تعویض کنند؛ از این رو تصمیم دارند که از مشتریان بخواهند تا مبلغ 300 میلیون دیگر به عنوان مابه‌التفاوت پرداخت شود. در شرایطی که طبق محاسبه‌های انجام شده اگر قرار شود مبلغی را پرداخت کنیم، این مبلع مابه‌التفاوت 200 میلیون تومان است نه 300 میلیونی که این شرکت عنوان می‌کند. چنین موضوعی نشان می‌دهد که شرکت آذویکو فقط به دنبال سود خود است.