قسمت جدید بازی اسپلینتر سل (Splinter Cell) فاش شد

به دلیل اشتباه رخ داده در سایت گیم استاپ، قسمت جدید بازی اسپلینتر سل (Splinter Cell) که هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است، لو رفت.

طرفداران مدت‌هاست که در انتظار معرفی قسمت جدید بازی اسپلینتر سل هستند و شرکت یوبی‌سافت هم چندین بار به صورت غیرمستقیم به وجود آن اشاره داشته است. حالا به نظر می‌رسد که وجود این بازی جدی‌تر باشد.

بازی Splinter Cell در ژانر اکشن مخفی‌کاری، اثر برجسته و مشهوری به حساب می‌آید که حتی در دوره‌ای رقیب اصلی مجموعه بازی Metal Gear Solid به حساب می‌آمد اما متاسفانه یوبی‌سافت آن را به خوبی پیش نبرد. آخرین نسخه از این مجموعه، بازی Blacklist بود که هفت سال قبل منتشر شد و از آن زمان، طرفداران در انتظار معرفی یک قسمت جدید هستند. سم فیشر اخیرا در بازی Ghost Recon Wildlands دیده شد و قرار است در بازی موبایل Tom Clancy’s Elite Squad نیز حضور داشته باشد و شاید این‌ها مقدمه‌ای باشند برای یک بازگشت شکوهمند.

بازی اسپلینتر سل

اخیرا گیم استاپ به دلیل یک اشتباه، عینک نمادین و مشهور سم فیشر را در فهرست فروش‌اش قرار داد و تاریخ عرضه آن را ماه نوامبر اعلام کرد. اما نکته جالب توضیحات این محصول است که به وجود یک نسخه جدید از مجموعه اشاره دارد. در توضیح این عینک آمده است:

برای اولین بار از زمان معرفی اسپلینتر سل در سال 2002، پس از 9 قسمت پرفروش و در حالی که «عرضه قسمت دهم نزدیک است»، این اولین شانس شماست که عینک نمادین سونار فرکانس بالای سم فیشر را دریافت کنید.

همان طور که ذکر شد، تاریخ عرضه این عینک، ماه نوامبر اعلام شده و این شاید بدین معنا باشد که نسخه جدید بازی در دست توسعه قرار دارد و احتمالا به زودی معرفی خواهد شد. در سوی دیگر، این می‌تواند یک اشتباه از سوی گیم اسپات بوده باشد و اصلا قسمت دهمی وجود ندارد. اما جای سوال دارد که ناگهان و پس از گذشت هفت سال از زمان انتشار آخرین قسمت، آن‌ها ناگهان به تبلیغ و فروش عینک‌های سم فیشر بپردازند.

تعجب برانگیز است که یوبی‌‌سافت در سال‌های اخیر، این فرانچایز را در اولویت قرار نداده. خصوصا حالا که به نظر می‌رسد مجموعه متال گیر تقریبا به پایان خط رسیده و در بازار محصول مشابه قدرتمندی وجود ندارد، یک بازی اکشن مخفی کاری باکیفیت می‌تواند به راحتی نظر مخاطبان را جلب کرده و به اثر پرفروشی تبدیل شود. رئیس یوبی سافت تا پیش از این اعلام کرده بود که نسخه جدید اسپلینتر سل به دلیل انتظارات بالای طرفداران، زیر فشار زیادی خواهد بود اما این شرکت ثابت کرده که اگر بخواهد، می‌تواند آثار خوبی ارائه کند و باید دید آیا در نهایت شاهد معرفی این عنوان مورد انتظار خواهیم بود یا خیر.