گوشی نوکیا 7.2 و نوکیا 6.2

دو گوشی نوکیا 7.2 و نوکیا 6.2 مجهز به دوربین سه‌گانه پشتی معرفی شدند

شرکت اچ ام دی گلوبال از دو گوشی جدید نوکیا 7.2 (ٔNokia 7.2) و نوکیا 6.2  (Nokia 6.2) در نمایشگاه ایفا 2019 پرده برداشت. در ادامه با مشخصات فنی٬ قابلیت‌ها و قیمت دو گوشی اندرویدی جدید نوکیا بیشتر آشنا شوید.

شرکت اچ ام دی با حضور در نمایشگاه ایفا 2019 برلین رسما از گویش‌های میان‌رده جدید برند نوکیا پرده برداری کرد. ما در مورد دو گوشی نوکیا 7.2 و نوکیا 6.2 حرف می‌زنیم. این دو گوشی شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند٬ فقط اینکه مدل 7.2 در قالب یک نسخه‌ی پرو٬ از دوربین‌های بهتر و تراشه‌ی سریع‌تری بهره می برد.

نوکیا 7.2

گوشی نوکیا 7.2 و نوکیا 6.2

گوشی نوکیا ۷.۲ به دوربین سه گانه پشتی در یک ماژول گرد مجهز شده است. دوربین اصلی دارای یک سنسور بزرگ 1/2 اینچی 48 مگاپیکسلی است. اچ ام دی از جادوی پردازش تصویر خود برای ارائه‌ی کیفیت بالای تصاویر توسط این دوربین استفاده کرده است. این دوربین به فناوری پیکسل باینینگ مجهز است. عکس‌های HDR نیز با ترکیب 6 تصویر به دست می‌آیند و حالت شب مستقل نیز می‌تواند در هر عکاسی٬ 20 تصویر را ثبت کند.

دومین دوربین٬ یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض (118 درجه‌ای) است. در انتها باید به حضور یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق اشاره کرد که افکت‌های بوکه شرکت زایس شامل سه حالت Modern ٬ Swirl و Smooth را ایجاد می‌کند. در اینجا یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نیز حضور دارد که آن نیز به لطف فناوری پیکسل باینینگ٬ می‌توانند عکس‌های باکیفیتی را ثبت کند. هم دوربین جلو و هم دوربین‌های پشتی٬ به لنزهای شرکت زایس مجهز هستند.

دوربین سلفی این گوشی در داخل بریدگی بالای نمایشگر 6.3 اینچی از نوع LCD آن قرار دارد. این نمایشگر وضوح فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند و با پشتیبانی از HDR10 به شما اجازه می‌دهد چنین محتوایی را روی گوشی خود مشاهده کنید. متاسفانه اچ ام دی از تراشه‌ی نسبتا قدیمی اسنپدراگون 660 در زیر قاب این گوشی استفاده کرده است. هرچند سرعت این تراشه کافی است٬ اما نمی‌تواند با تراشه‌های مدرن‌تر برابری کند. در اینجا 4 یا 6 گیگ رم و 64 یا 128 گیگ فضای ذخیره سازی نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. البته شما می‌توانید به لطف یک کارت میکرو اس دی این فضای ذخیره سازی را تا 512 گیگابایت ارتقاء ببخشید. در اینجا اسلات دو سیم کارت نیز حضور دارد.

این گوشی اجرا کننده‌ی اندروید 9 است٬ گرچه اچ ام دی خیلی زود پس از عرضه‌ی جهانی اندروید 10 از سوی گوگل٬ آن را در اختیار صاحبان این گوشی قرار خواهد داد. به‌روزرسانی‌های سیستم عامل به مدت دو سال و پچ‌های امنیتی نیز به مدت 3 سال برای این گجت منتشر می‌شود.

گوشی جدید نوکیا 7.2 به یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع 10 وات از طریق درگاه USB-C مجهز است. یک درگاه جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز در اینجا وجود دارد٬‌ گرچه می‌توانید از بلوتوث با aptX برای اتصال هدفون‌های بیسیم نیز استفاده کنید. لازم به ذکر است قیمت نسخه‌ی پایه‌ی این گوشی 300 یورو بوده و در سه رنگ سبز٬ نقره‌ای و مشکی عرضه می‌شود.

نوکیا 6.2

گوشی نوکیا 7.2 و نوکیا 6.2

و اما دومین دیوایسی که کمپانی اچ ام دی در نمایشگاه ایفا 2019 از آن پرده برداری کرد٬ برادر دوقلوی نوکیا 7.2 به نام نوکیا 6.2 است. این گوشی از نمایشگر مشابه با برادر خود بهره می‌برد و حتی از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. ظرفیت باتری نیز بین این دو دیوایس مشترک است. اگر لوگوی زایس روی ماژول دوربین پشتی گوشی نوکیا ۷.۲ قرار نداشت٬ به هیچ عنوان نمی‌توانستیم تفاوتی بین این دو پیدا کنیم. بنابراین٬ یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های آن‌ها دوربینشان است.

این گوشی نیز به دوربین سه گانه مجهز است٬ اما سنسور اصلی آن 16 مگاپیکسلی خواهد بود. این سنسور همچنان دارای حالت Night Mode و HDR است٬ اما دیگر خبری از پیکسل باینینگ در آن نیست. دو سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض (118 درجه‌ای) و 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق نیز این دوربین را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی این گوشی نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی خواهد بود.

دیگر تفاوت بین این دو گوشی٬ حضور تراشه‌ی کم قدرت‌تر اسنپدراگون 636 به جای اسنپدراگون 660 است. این تراشه از پردازنده‌ای با پیکربندی 4 + 4 هسته بهره می‌برد٬ با این حال سرعت کلاک کمتری را ارائه می‌کند.

هر دو گوشی جدید نوکیا از جنس پلی‌کربنات و آلومینیوم بهره می‌برند. اچ ام دی می‌گوید پلی‌کربنات دو برابر قوی‌تر از پلیمر کامپوزیت است و وزن آن نصف آلومینیوم خواهد بود. گوریلا گلس 3 نیز از دو پنل پشتی و جلویی این گوشی‌ها محافظت می‌کند.

گوشی نوکیا 6.2 نیز با قیمت پایه 200 یورو برای 3 گیگ رم و 32 گیگ حافظه و 250 یورو برای 4 گیگ رم و 64 گیگ حافظه٬در دو رنگ مشکی و سفید روانه‌ی بازار خواهد شد.

مطالب نمایشگاه IFA 2019 را از این صفحه در گجت نیوز دنبال کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. عه همه چیزشون خوبه الا سخت افزار

    سخت افزار 2017چرا به کار بردن

  2. کاش حداقل بااسنپدراگون۷۱۰میزد خیلی بهتر بود

  3. نوکیا 7.2عجب چیزیه واقعا خوشکله .حرف نداره