سهمیه بندی بنزین

طرح سهمیه بندی بنزین در سال 98 منتفی است

غلامرضا شرفی گفت نمایندگان مجلس با افزایش قیمت بنزین در سال جاری مخالفت کردند و اگر دولت به دنبال اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت سوخت است باید آن را در لایحه بودجه سال آینده ارائه کند.

غلامرضا شرفی، نماینده مجلس عنوان کرد در سال‌های گذشته مردم به خوبی با استفاده از کارت سوخت کنار آمده بودند، اما به دلیل وقفه‌ای که برای تک نرخی شدن بنزین به وجود آمد، برای اینکه مردم مجددا از کارت سوخت استقبال کنند می‌بایست بازه زمانی مشخصی را لحاظ کنیم. وی در خصوص وجود تفاوت قیمت سوخت در ایران و سایر کشورهای همسایه افزود دلایلی چون تفاوت سرانه درآمدی، هزینه‌های مصرفی و قیمت کالا باعث ایجاد چنین تفاوت‌هایی می‌شوند.

موکول شدن سهمیه بندی بنزین به سال آینده

سهمیه بندی بنزین

غلامرضا شرفی تاکید کرد نمایندگان مجلس با افزایش قیمت بنزین در سال جاری به شدت مخالفت کردند و اگر دولت به دنبال اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت سوخت است باید آن را در لایحه بودجه سال آینده ارائه کند. این نماینده مجلس در ادامه افزود:

احیای مجدد کارت سوخت و سوخت‌گیری مالکان وسایل نقلیه با کارت سوخت شخصی باعث می‌شود تا مسئولان این حوزه بتوانند از اطلاعات مصرف سوخت و بنزین مردم مطلع شده و برای روزهای پیک مصرف چون نوروز یا تعطیلات چندروزه برنامه‌ریزی کنند؛ چراکه برای برنامه‌ریزی چنین مواردی به اطلاعات مصرف سوخت نیاز است. وی تاکید کرد احیای مجدد کارت سوخت در ماه‌های ابتدایی مشکلاتی را به همراه خواهد داشت، از این رو می‌بایست یک تصمیم سیستمی اتخاذ شود و با توجه به تبعات هر تصمیمی به دنبال بهترین راهکار باشیم.

گفتنی است از 22 مرداد 98 طرح استفاده اجباری از کارت سوخت اجرا شد که پس از گذشت چند هفته از اجرای این طرح فقط 15 درصد از مردم برای دریافت بنزین از کارت سوخت شخصی استفاده کرده‌اند. در همین رابطه وزیر نفت اعلام کرد تا هنگامی که ابزار قیمتی برای کارت سوخت در نظر نگیریم، مردم این طرح را جدی نخواهند گرفت. در همین رابطه همچنان بیش از 1 میلیون کارت سوخت در باجه‌های معطله پست باقی مانده و مالکان برای دریافت آنها اقدام نمی‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*