خرید خودرو

مشتریان واقعی قادر به خرید خودرو در طرح‌های فروش فوری نیستند؛ دلالان برنده میدان!

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت مشتریان واقعی قادر به خرید خودرو در طرح‌های فروش فوری نیستند و دلالان و واسطه‌ها از این شرایط سود می‌برند.

سعید باستانی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح‌های فروش فوری خودروسازان اظهار کرد طرح فروش فوری قسمتی از تولیدات خودروسازان داخلی با هدف ساماندهی بازار خودرو اجرا شده است، اما شواهد از عدم تحقق این اهداف حکایت دارد. وی افزود فروش فوری هنگامی قادر به ساماندهی بازار است که خریدار پس از پرداخت پول بلافاصله بتواند محصول خود را تحویل بگیرد، اما در حال حاضر فروش فوری انجام شده است، اما تحویل خودرو با تاخیر مواجه بوده و به همین دلیل بازار همچنان با نابسامانی مواجه است.

خرید خودرو برای مشتریان واقعی نیست!

سعید باستانی در ادامه با تاکید بر اینکه خودروهایی که به مشتریان فروخته شده‌اند، به مصرف‌کننده واقعی تحویل داده نمی‌شود، افزود در حال حاضر مصرف‌کننده واقعی که نیازمند تهیه خودرو است، این امکان را ندارد ظرف 5 دقیقه مراحل ثبت نام را انجام دهد؛ زیرا بلافاصله ظرفیت فروش تکمیل می‌شود. وی تاکید کرد در فروش خودرو واسطه‌ها موفق هستند؛ زیرا عدم تحویل به موقع خودرو به مشتریان و همچنین حضور واسطه‌ها در این طرح‌های فروش باعث شده است که این طرح‌ها به خوبی اهداف تعیین شده خود را دنبال نکنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:

هنگامی که وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت به خودروسازان مجوز فروش فوری اعطا کند، در کمیسیون صنایع و معادن مجلس عیب‌های این تصمیم عنوان شد، اما آنها شرایط فعلی را با سال 91 مقایسه کردند. حال آنکه شرایط کنونی بازار خودرو با سال 91 کاملا متفاوت است. همچنین می‌بایست خودروهای فروخته شده در طرح‌های فروش فوری به دست مشتریان برسد. در واقع پازل فروش و توزیع خودروسازان نابسامان است. امیدواریم با تغییر و تحولات فعلی شرایط بهبود پیدا کند.