سیستم عامل Windows Core OS

سیستم عامل Windows Core OS توسط مایکروسافت تایید شد

نام سیستم عامل Windows Core OS مایکروسافت به صورت رسمی در قطعه کدهای نسخه‌ی v1903 ویندوز 10 تایید شد. این سیستم عامل مناسب هولولنز٬ ایکس باکس و دیگر دیوایس‌های این شرکت است.

ویندوز 10 تجارت طولانی مدتی برای مایکروسافت است و این شرکت همچنان به ارتقاء آن ادامه می‌دهد. بنابراین نمی‌توانیم تا مدت‌ها شاهد عرضه‌ی ویندوز 11 باشیم. با این حال مایکروسافت به صورت پنهانی در حال توسعه‌ی سیستم عامل‌های جدیدی نظیر سیستم عامل Windows Core OS است. مدت‌هاست گمانه‌زنی‌هایی در مورد این سیستم عامل شنیده می‌شود. برای نخستین بار این سیستم عامل در سال 2017 ظاهر شد٬ اما مایکروسافت هیچگاه آن را تایید یا رد نکرده بود.

سیستم عامل Windows Core OS مناسب چه دیوایس‌هایی است؟

در سندی که اخیرا همراه به‌روزرسانی نسخه‌ی v1903 ویندوز 10 رویت شده٬ مایکروسافت به وجود این سیستم عامل اشاره کرده است. گرچه هیچ دستورالعمل و جزئیات خاصی در این اسناد وجود ندارد٬ اما مایکروسافت رسما وجود سیستم عامل ویندوز کُر او اس را تایید کرده است. گفته می‌شود این سیستم یک پلتفرم با رابط کاربری مدرن‌تر و ماژول‌های عملکرد ساده است. ظاهرا مایکروسافت آن را برای دیوایس‌هایی با نمایشگر دوگانه٬ کنسول ایکس باکس٬ سرفیس هاب٬ هولولنز و دیگر دستگاه‌های خود توسعه می‌دهد. سیستم عامل Windows Lite نیز به عنوان یک مشتق در اینجا وجود دارد.

مایکروسافت اخیرا به صورت پنهانی از دیوایس مجهز به نمایشگر دوگانه خود پرده برداشته است. علاوه بر این٬ یک حق اختراع جدید نشان می‌دهد که این شرکت ممکن است همزمان مشغول کار روی یک دیوایس منعطف نیز هست. با این حال برای این محصولات هنوز هیچ زمان رونمایی رسمی وجود ندارد. ما فقط باید با پیش‌بینی‌ها به جلو برویم تا اطلاعات تکمیلی به دست ما برسد.