فناوری دوربین اپل

سامسونگ از فناوری دوربین اپل برای گلکسی اس 11 استفاده خواهد کرد

طبق گفته‌ی یک افشاگر٬ به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد از فناوری دوربین اپل و قابلیت Deep Fusion گوشی آیفون 11 برای دوربین گوشی‌های سری گلکسی اس 11 خود استفاده کند.

ماه گذشته تنها چند روز بعد از آن که سامسونگ از گوشی‌های سری گلکسی نوت 10 خود پرده برداری کرد٬ یک افشاگر مطرح با نام Ice Universe اطلاعاتی را در مورد گوشی‌های پرچمدار آینده‌ی سامسونگ با ما به اشتراک گذاشت. وی در یک توییت عنوان کرده است که دوربین گلکسی اس 11 متفاوت از آن چیزی خواهد بود که تا به امروز دیده‌اید. این می‌تواند حتی کاربران را از سمت خرید نوت 10 نیز دور کند. پس از معرفی آیفون‌های جدید این افشاگر توییت تازه‌ای منتشر کرد و در آن به این مورد اشاره کرد که سامسونگ می‌خواهد چیزی شبیه به فناوری دوربین اپل و قابلیت “Deep Fusion” را در گوشی‌های آینده‌ی خود به کار ببرد.

فناوری دوربین اپل

فناوری دوربین اپل چگونه فعالیت می‌کند؟

Deep Fusion از مجموع 9 عکس برای بهینه‌سازی تصویر نهایی استفاده می‌کند. چهار عکس با اکسپوژر سریع و چهار عکس دیگر پیش از فشار دادن دکمه‌ی شاتر ثبت خواهند شد. وقتی دکمه‌ی شاتر را می‌فشارید نیز یک عکس با اکسپوژر طولانی ثبت می‌شود. موتور عصبی موجود در تراشه‌ی A13 Bionic تصاویر تلفیقی را تجزیه و تحلیل می‌کند و از 24 میلیون پیکسل به منظور ایجاد بهترین عکس با بهترین جزئیات و کمترین نویز موجود استفاده خواهد کرد.

قابلیت +HDR گوشی گوگل پیکسل 3 نیز چندین عکس (آن 15 فریم را ثبت می‌کند) را با یکدیگر ادغام می‌کند٬ اما به طور متوسط از نوردهی‌های متعددی برای تولید عکس نهایی استفاده می‌کند. همانطور که اپل خاطر نشان کرد٬ Deep Fusion نخستین فناوری است که وظیفه‌ی تولید عکس نهایی را به موتور عصبی می‌سپارد.

اگر گمانه‌زنی‌های Ice Universe درست باشد٬ ما می‌توانیم شاهد تغییر گسترده‌ای در دوربین گوشی‌های سری گلکسی اس 11 سامسونگ که ماه فوریه سال 2020 در نمایشگاه MWC معرفی می‌شود٬ باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. این افشا گرم حوصله داره برا خودش اخه

    فقط میخواد خودشو مطرح کنه از تبلیغات پول دراره

  2. یعنی چی یعنی تقلید میکنید؟

    • اولا هزار مورد رو اپل تقلید میکنه و ما چیزی نمیگیم
      دوما این موارد تقلید نیست،مطمئن باش اگه چیزی بود که یک شرکت به تنهایی و با هزینه گزاف به اون دست پیدا میکرد،اونو ثبت اختراع میکرد…پس به این موارد تقلید نمیگن و چیزیه که فقط و فقط به نفع مشتری میشه…الان طوری شده که شرکت ها هر چه دارن رو رو میکنن و این میشه برد واسه مشتری

    • اره دیگه داره از فناوری مردم استفاده میکنه