فلش شارژ وایرلس 30 وات اوپو

اوپو فناوری شارژ سریع 65 وات و فلش شارژ وایرلس 30 وات خود را معرفی کرد

به تازگی اوپو اعلام کرد که با فناوری شارژ سریع 65 وات کمپانی، باتری گوشی رینو Ace زیر 30 دقیقه کاملا شارژ خواهد شد. حالا این تکنولوژی با نام کامل 65W SuperVOOC Fast Charge 2.0 رسما معرفی شده است.

فناوری SuperVOOC 2.0 همزمان با گوشی اوپو رینو Ace و در تاریخ هجدهم مهر ماه (10 اکتبر) وارد بازار می‌شود. شارژ سریع 65 وات اوپو، دنباله‌ای بر SuperVOOC است که سال قبل همراه با گوشی اوپو فایند ایکس لامبورگینی ادیشن معرفی شده بود.

فول شارژ شدن نیم ساعته گوشی با شارژ سریع 65 وات اوپو

علاوه بر شارژ کامل رینو ایس (Reno Ace) در کمتر از 30 دقیقه، این فناوری می‌تواند باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی دستگاه را در مدت 5 دقیقه، تا 27 درصد تغذیه کند. آن‌قدر سریع که شاید صرف یک فنجان چای، بیشتر وقت بگیرد!

برای رسیدن به این سرعت دیوانه‌وار، کمپانی چینی از گالیوم نیترید (GaN) استفاده کرده است. این ماده نیمه هادی نه تنها مدت زمان شارژ؛ بلکه سایز آداپتور را هم کاهش می‌دهد. همچنین اوپو پنج ویژگی امنیتی را در آداپتور، کابل و گوشی پیاده‌سازی کرده تا ایمنی حداکثری تامین شود.

فناوری شارژ سریع 65 وات اوپو

علاوه بر شارژ سریع 65 وات ، این کمپانی از فناوری شارژ وایرلس 30 وات خود (30W Wireless VOOC Flash Charge) نیز پرده‌برداری کرد. با چنین توانی، یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی در 80 دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد. سازگاری با استاندارد Qi موجب می‌شود که دستگاه‌هایی با پشتیبانی از شارژ 5 یا 10 وات هم، بتوانند از آن استفاده کنند (البته با سرعت محدود). اوپو می‌گوید برای جلوگیری از داغ کردن شدید، چنین شارژری  را به سیستم انتقال انرژی HDVC (جریان مستقیم با ولتاژ بالا) و قابلیت FOD (شناسایی اشیای خارجی) مجهز می‌کند.

اوپو

اما برسیم به دیگر تکنولوژی شارژ سریع اوپو، یعنی VOOC Flash Charge 4.0 که توان 30 وات دارد. در قیاس با VOOC 3.0، فناوری جدید 12 درصد سریع‌تر است؛ تا جایی که شارژ باتری 4000mAh گوشی را در 30 دقیقه به 67 درصد و در 73 دقیقه به 100 درصد می‌رساند. ضمن اینکه به لطف الگوریتم بهبود یافته‌ی VFC، زمان لازم برای شارژ 10 درصد پایانی را هم کاهش می‌دهد.