کد دستوری

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از رایگان شدن کد دستوری برای مشترکان خبر داد

بر اساس مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات استفاده از کد دستوری برای مشترک رایگان است و در صورت ارائه خدماتی که هزینه به همراه دارد باید مشترکان اطلاع داده شود.

در جلسه شماره 292 کمیسیون تنظیم مقررت و ارتباطات مقررات، ارائه خدمات کد دستوری یا همان ستاره مربع‌ها مورد بررسی قرار گرفته و برای آن مصوبه‌ای به تصویب رسید. طبق مواردی که در مصوبه الزام شده است، خدماتی که بر اساس کد دستوری (USSD) انجام می‌شود فقط باید برای استعلام، اطلاع‌رسانی و تراکنش‌های مالی باشد که این موارد منع قانونی ندارد و مجاز خواهند بود. در همین راستا ارائه خدمات اختصاصی دارندگان پروانه خدمات ارتباطی به مشترکان خود به واسطه کد USSD مانعی ندارد و ارائه خدمات عمومی و دولت الکترونیک هم توسط کدهای دستوری با تایید رگولاتوری مجاز است.

در این مصوبه آمده است برای ارائه خدماتی که طبق مقررات تعیین شده به مجوز نیاز دارند، ابتدا اپراتور می‌بایست پیش از ارائه خدمات ستاره مربع‌ها به مشترکان خود، از وجود مجوز مطمئن شود. بر اساس این مصوبه اپراتورهای خدمات ارتباطی می‌بایست در سایت خود لیست کدهای دستوری را ثبت و منتشر کنند. همچنین نوع، هزینه ارائه خدمات و مشخصات دقیق خدمات‌دهندگان مربوطه نیز اطلاع‌رسانی شود.

جزئیات رایگان شدن استفاده از کد دستوری

بر اساس مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررت و ارتباطات مقررات استفاده از کدهای ستاره مربع توسط مشترکان رایگان و بدون هزینه خواهد بود و اگر ارائه سرویس با کد USSD برای مشترکان هزینه‌ای به همراه داشته باشد، ارائه‌دهنده خدمات وظیفه دارد پیش از ارائه خدمات مواردی چون هزینه را به مشترک اعلام کرده و از مشتریان تاییدیه دریافت کند. همچنین دارنده مجوز ارائه خدمات وظیفه دارد امنیت ارتباط کد دستوری را تامین کند و دارنده پروانه نیز موظف است در شرایط بحران و اضطرار برای مراجع ذی‌ربط بر اساس دستورالعمل، خدمات پیام انبوه اضطراری را ارائه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کد دستوری که رایگان بود هزینه ای نداشت اینا چی میگن واسه خودشون