هواوی میت 30 و میت 30 پرو

هواوی میت 30 و میت 30 پرو معرفی شدند؛‌ نمایشگر آبشاری و دوربین چهارگانه

دو گوشی هواوی میت 30 و میت 30 پرو (Huawei Mate 30 & Mate 30 Pro) رسما معرفی شدند. در ادامه با مشخصات فنی٬ قابلیت‌های هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو بیشتر آشنا شوید.

سرانجام 28 شهریور ماه از راه رسید و هواوی طی یک رویداد خبری ویژه در شهر لندن٬ از گوشی‌های خانواده میت 30 خود پرده برداشت. دو گوشی اصلی این خانواده٬ هواوی میت 30 و میت 30 پرو نام دارند٬ اما در کنار این‌ها نسخه‌ی ویژه‌ی RS Porsche Design و Lite نیز عرضه خواهند شد. در ادامه به معرفی ابعاد مختلف دو عضو اصلی این خانواده خواهیم پرداخت.

معرفی هواوی میت 30 و میت 30 پرو

طراحی

هر دو دیوایس از سبک طراحی متفاوتی نسبت به نسل پیشین خود و خانواده P30 برخوردارند. روی قاب پشتی آن‌ها یک تورفتگی دایره‌ای شکل به چشم می‌خورد که مربوط به ماژول دوربین گوشی شامل چندین سنسور است٬ در حالی که قاب جلویی آن‌ها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد. نسخه‌ی اصلی این خانواده از یک نمایشگر مسطح با بریدگی کوچکی در بالای خود استفاده کرده است٬ در حالی که یک نمایشگر آبشاری جدید روی قاب جلویی مدل پرو قرار دارد. بریدگی بالای صفحه‌ی نسخه‌ی پرو عریض‌تر است و می‌توان از سنسورهای بیشتری برای ارائه‌ی قابلیت قفل‌گشایی سه بعدی میزبانی کند.

هواوی میت 30 و میت 30 پرو

هواوی رنگبندی این محصولات را نیز دستخوش تغییراتی کرده است. هواوی میت 30 و میت 30 پرو در رنگ‌های آبی٬ مشکی٬ ارغوانی و سبز وارد بازار خواهند شد. جک هدفون از این محصولات حذف شده است و دارای تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر آب٬ گرد و غبار هستند.

به طور کلی٬ طراحی قاب پشتی این دو دیوایس شاید در نگاه اول نامانوس به نظر برسد٬ اما با گذشت زمان می‌‌توان بیشتر با آن کنار آمد. ابعاد مدل معمولی برابر با 160.8 در 76.1 در 8.4 میلی‌متر و وزن آن 196 گرم است. در آن سمت ابعاد مدل پرو برابر با 158.1 در 73.1 در 8.8 میلی‌متر و وزن آن نیز 198 گرم است.

نمایشگر

مطابق معمول٬ هواوی میت 30 و میت 30 پرو با نمایشگرهای بهتری نسبت به سری پی عرضه می‌شوند٬ اما تفاوتی بین دو نسخه‌ی میت جدید وجود دارد. نسخه‌ی اصلی به یک نمایشگر 6.6 اینچی با وضوح کمتر +Full HD مجهز است٬ در حالی که مدل پرو از یک نمایشگر 6.5 اینچی با وضوحی یکسان برخوردار است.

هواوی میت 30 و میت 30 پرو

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم٬ میت ۳۰ پرو به یک نمایشگر آبشاری با بریدگی عریض در بالای خود مجهز شده است که یک اسکنر اثر انگشت نیز در زیر آن قرار دارد. ظاهرا ال جی تامین کننده‌ی این پنل OLED برای گوشی هواوی است. این درحالیست که نسخه‌ی معمولی میت ۳۰ به نمایشگر مسطحی مجهز شده که بریدگی بالای آن نیز کوچک‌تر است.

هواوی میت 30 و میت 30 پرو

در اطراف نمایشگر آبشاری میت ۳۰ پرو خبری از کلیدهای فیزیکی نیز و حاشیه‌ها نیز جای خود را به نمایشگرهایی خمیده داده‌اند. همچنین اسپیکرهای مکالمه نیز در این مدل به زیر نمایشگر گوشی منتقل شده‌اند.

مشخصات فنی و نرم افزار

دو گوشی Huawei Mate 30 و Huawei Mate 30 Pro نخستین گوشی‌هایی هستند که به تراشه‌ی جدید کایرین 990 مجهز هستند. این پلتفرم موبایلی با فناوری پردازش 7 نانومتری پلاس شرکت TSMC به تولید رسیده است. هواوی این تراشه را در نمایشگاه IFA 2019 برلین رونمایی کرد. این تراشه را 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی در مدل اصلی همراهی می‌کند٬ در حالی که ظرفیت رم و حافظه مدل پرو 8 گیگ و 128 یا 256 گیگابایت است.

هواوی میت 30 و میت 30 پرو

یک باتری با ظرفیت 4200 میلی‌آمپر ساعت و یک باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت به ترتیب زیر قاب دو مدل میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو قرار دارد. این باتری‌ها از فناوری شارژ سریع 40 وات سیمی و 27 وات بیسیم پشتیبانی می‌کنند. ترکیب باتری‌های بزرگ و سرعت بالای شارژ٬ بدان معناست که عمر باتری گوشی‌های جدید هواوی بالا است و در صورت نیاز به شارژ مجدد نیز٬ مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید تا باتری‌های غول پیکر آن‌ها شارژ شود. این گوشی‌ها از فناوری شارژ بیسیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کنند.

هواوی میت 30 و میت 30 پرو

از دیگر قابلیت‌های دو پرچمدار جدید هواوی می‌توان به تاییدیه IP68 (میت 30 پرو) و IP53 (میت 30)٬ پشتیبانی از کارت حافظه ٬NM card رابط کاربری EMUI 10 بر پایه‌ی اندروید 9 و قابلیت‌های نرم افزاری افزایش قدرت مخصوص گیمینگ اشاره کرد. جک هدفون نیز همچنان در دو مدل قرار دارند و هواوی اقدام به حذف آن‌ها نکرده است.

دوربین

هواوی میت 30 و میت 30 پرو

سه دوربین در ماژول گرد پشتی گوشی قرار دارد٬ در حالی که پشت قاب مدل پرو از چهار دوربین میزبانی می‌کند. پیکربندی این سنسورها در مدل اصلی شامل سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی فوق عریض (f/2.2) +‌ سنسور عریض 40 مگاپیکسلی (f/1.6 با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال) و‌ 8 مگاپیکسلی تله فوتو (f/2.4 با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال) است.

هواوی میت 30 و میت 30 پرو

در مدل پرو چهار دوربین قرار دارد که پیکربندی آن‌ها شامل یک سنسور فوق عریض 40 مگاپیکسلی سینمایی (f/1.8) به علاوه 40 مگاپیکسلی عریض (f/1.6 با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال) + 8 مگاپیکسلی تله فوتو (f/2.4 با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال) و سنسور سه بعدی تشخیص عمق می‌شود. سنسورهای هر دو مدل از زوم اپتیکال 3 برابری٬ زوم هیبریدی 5 برابری و زوم دیجیتالی 30 برابری پشتیبانی می‌کنند.

هواوی میت 30 و میت 30 پرو

در جلو نیز یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی برای مدل پرو و 24 مگاپیکسلی برای مدل معمولی حضور دارد. در حال حاضر قیمت و زمان عرضه دو گوشی هواوی اعلام نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. خوبهگوشیام میتونن رقابت بکنند
    ولی وضوح نمایشگراش خوب نیستش

  2. !Huawei is The God
    God of technology
    I Love Huawei
    THE GREAT HUAWEI

  3. دیگه واقعا واقعا ترکوند سی پی یو کایرین 990 5G بهترین سی پی یو در دنیا شناخته شد. سریعترین شارژ وایرلس دنیا و تصویربرداری اسلوموشن و تصویربرداری در تاریکی هم دیگه بسیار بسیار بالاتر از هر دوربین موبایل در دنیاس که حتی ناآشنا ترین آدم ها هم این حقیقت رو رد نمیکنن. سرعت 5G هم بطور لایو با Note 10 پلاس مقایسه شد و حدودا 400 مگابیت سریعتر در اومد دیگه حرفی واسه گفتن نیست برای این موبایل.

  4. بسیار عالی کاش فقط آمریکا تحریمش نمیکرد

  5. گوشی خوبیه ولی بنظرم نوت 10+ بهترین پرچمدار امساله

  6. به صورت دستی میشه نرم افرار های گوگل رو نصب کرد؟