وای فای رایگان

خطر اتصال به وای فای رایگان را جدی بگیرید

کارشناسان امنیتی از کاربران می‌خواهند تا خطرات اتصال به وای فای رایگان را جدی بگیرند و هنگام اتصال به اینترنت بی سیم رایگان اطلاعات مهم و شخصی خود را دریافت یا ارسال نکنند.

در حال حاضر اینترنت وای فای بسیار فراگیر شده است و بسیاری از اماکن عمومی چون هتل‌ها، فرودگاه‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها به مشتریان خود اینترنت بی سیم رایگان ارائه می‌دهند، اما وای فای‌های عمومی خطرهای زیادی را به همراه دارد؛ برای مثال تمامی افراد متصل به این شبکه می‌توانند اطلاعاتی که توسط سایر افراد دریافت و ارسال می‌شود را مشاهده کنند. در واقع میزان امنیت وای فای رایگان که به کاربران ارائه می‌شود بسیار پایین است و کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند ممکن است در معرض حملات هکرها یا حملات سایبری قرار بگیرند.

خطرات اتصال به وای فای رایگان

اینکه کاربران به اینترنت وای فای رایگان متصل می‌شوند دارای مزایای متعددی است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به اتصال آسان به اینترنت در هر لحظه و هر مکان اشاره کرد، اما با توجه به اینکه یک سیستم عمومی محسوب می‌شود، کلیه کاربران توسط یک نام کاربری و رمز عبور به آن متصل می‌شوند که همین موضوع آنها را در وضعیت خطرناکی قرار می‌دهد؛ زیرا در این بین احتمال حملات سایبری، باج افزاری، فیشینگ و بدافزاری افزایش پیدا خواهد کرد و کاربران مورد کلاهبرداری و سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

کارشناسان امنیتی در همین راستا به کاربران پیشنهاد می‌کنند افرادی که قصد دارند در تمامی لحظه‌ها و مکان‌ها به اینترنت دسترسی پیدا کنند، بهتر است بسته‌های اینترنتی با حجم و زمان مورد استفاده خود را از اپراتور مخابراتی مربوط به سیم کارت گوشی موبایل خود تهیه کنند تا به اتصال به اینترنت رایگان بی‌نیاز شوند و به اینگونه خود را از هر نوع حملات هکرها و سودجویان در امان نگه دارند. همچنین کارشناسان از کاربران می‌خواهند همواره از شبکه‌هایی با کلمه عبور اختصاصی استفاده کنند. کارشناسان تاکید می‌کنند هنگام استفاده از اینترنت رایگان و عمومی به حساب‌های بانکی، شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل وارد نشوند و مهم‌تر اینکه اطلاعات شخصی و مهم خودتان را در این شبکه‌ها دریافت و ارسال نکنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. … خودتی!
    از کی تا حالا دلت برای ملّت سوخته؟؟؟
    خیلی ادعات میشه دلسوزی؟ مرد باش! گلوی این‌ترنت، سرعته، خفه‌ش نکن.
    می‌دانی اینترنتِ رایگان، به ضرر کیست؟
    همان شیّادِ بی‌باکی که اینترنتِ 2 الی40مگ میفروشد.
    یعنی این‌ترنتِ 2مگ به قیمتِ 40مگ!
    دوباره … خودتی!
    مگر قبل از ارائه وایفایِ رایگان، ویروس نبوده؟
    مگر با این‌ترنتِ پولی، ویروس حذف میشود؟
    ویروس [بخودیِ خود] پولی/مفتی سرش نمیشود!
    ویروسِ پولکی هم، بیشتر سراغِ اتصالِ پولی می‌روَد.
    باز هم … خودتی!
    آنکه ریگی در کفش دارد، وایفایِ عمومی را بر نمی‌تابد، حتا اگر پولی باشد.
    چون با وایفایِ رایگان، معلوم نیست کی به کیه؟
    چون با وایفایِ رایگان، بشر از دیدبانِ حقوقِ بشر مخفی میشود.
    و باز هم … خودتی!
    آری، خودِ خودت!
    همان بدافزارِ اصلی …
    همان که حین جیب‌بری، هشدار می‌دهد.

  2. وا دیگه این چی بود که بخان ازش سواستفاده کنن