رندرهای گوگل پیکسل 4

جدیدترین رندرهای گوگل پیکسل 4 (ایکس ال) منتشر شد

جدیدترین رندرهای گوگل پیکسل 4 (Google Pixel 4) منتشر شد. با توجه به یکسان بودن سبک طراحی دو گوشی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال، می‌توان به شکل ظاهری مدل بزرگتر نیز پی برد.

سال گذشته، قبل از رونمایی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال، تقریبا همه تصاویر و مشخصات فنی آن‌ها فاش شد، به طوری که قبل از آن‌ها، هیچ گوشی دیگری پیش از معرفی اینطور افشا نشده بود! به نظر می‌رسد گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال نیز درگیر چنین وضعیتی شده‌اند. با وجود عدم رونمایی رسمی این دو گوشی پرچمدار، روز به روز تصاویر و اطلاعات بیشتری از آن‌ها فاش می‌شود. به تازگی شاهد انتشار رندرهای گوگل پیکسل 4 در رنگ‌های مشکی و سفید بوده‌ایم.

این رندرهای گوگل پیکسل 4 را ایوان بلاس، افشاکننده معروف اخبار گوشی های هوشمند در توییتر، منتشر کرده است، به همین دلیل می‌توان به صحت آن‌ها اتکا کرد.

بر اساس آن‌ها، برای پوسته سیستم عامل اندروید دو گوشی، یک تصویر پس‌زمینه خاص طراحی شده که درونش عدد 4 به همراه حرف P دیده می‌شود. طبق این رندرها نمی‌توان به مشخصات فنی دو گوشی پرچمدار گوگل در سال 2019 پی برد، اما خوشبختانه اطلاعات بسیار خوبی پیرامون سبک طراحی آن‌ها در اختیارمان قرار می‌دهند.

رندرهای گوگل پیکسل 4

با وجود بهبود طراحی بدون حاشیه گوگل پیکسل 4 در مقایسه با پرچمدار سال گذشته، هنوز ایراداتی به آن وارد است. به عنوان نمونه میزان حاشیه بالای نمایشگر تغییری نکرده و همچنان زیاد است، هر چند حاشیه‌های کناره صفحه نمایش و مخصوص چانه گوشی، کاهش قابل توجهی به خود دیده است. در حاشیه بالایی نمایشگر سنسور تشخیص چهره سه بعدی، دوربین سلفی دوگانه و سنسور مخصوصی به منظور تشخیص ژست‌های حرکتی قرار گرفته است.

طبق رندرهای گوگل پیکسل 4 روی پنل پشتی آن یک ماژول مربعی شکل، متشکل از سنسورهای دوربین اصلی، وجود دارد. شکل این ماژول ما را به یاد دوربین آیفون‌های سال 2019 می‌اندازد.

گفتنی است دو گوشی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال از نظر سبک طراحی و مشخصات فنی یکسان بوده و اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها، ابعاد نمایشگر و در نتیجه اندازه بدنه آن‌ها محسوب می‌شود.

سایر ویژگی‌های گوگل پیکسل 4

گوشی های جدید شرکت گوگل به صورت پیش‌فرض همراه با اندروید 10 عرضه خواهند شد. به عنوان بخشی از ویژگی‌های سیستم عامل جدید پلتفرم موبایل گوگل باید به حالت تیره (دارک مود) سرتاسری، پشتیبانی از سیستم ناوبری مبتنی بر ژست‌های حرکتی، بهبود قابلیت اشتراک‌گذاری موقعیت جغرافیایی و دریافت آپدیت به صورت خودکار در پس‌زمینه اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات گوشی های سری پیکسل سال جاری در مقایسه با قبل، مجهز شدن به نسل جدید دستیار مجازی گوگل اسیستنت محسوب می‌شود. گوگل ورژن جدید دستیار مجازی خود را در کنفرانس Google I/O سال جاری معرفی کرد و اکنون قصد دارد از آن در پرچمداران جدیدش استفاده کند. تا مدت‌ها، این دستیار مخصوص گوشی های پیکسل جدید خواهد بود. پشتیبانی یا عدم پشتیبانی گوشی های سری Pixel قدیمی‌تر از نسل جدید دستیار مجازی گوگل، هنوز مشخص نیست.

لایو کپشن یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های اندروید 10 محسوب می‌شود. به لطف آن، بدون نیاز به اتصال به اینترنت، به تمامی ویدیوها زیرنویس اضافه خواهد شد. انتظار نداریم در اولین نسخه، دقت هوش مصنوعی آن چندان بالا باشد، اما همانند تمامی فناوری‌های توسعه یافته بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، به مرور زمان دقت آن افزایش پیدا می‌کند. این زیر نویس را می‌توان برخلاف زیرنویس‌های متداول، به هر قسمتی از نمایشگر منتقل کرد و ابعاد آن را تغییر داد.