طراحی آیفون اس ای 2 مشابه آیفون ۸

مشخصات کلیدی و طراحی آیفون اس ای 2 توسط مینگ چی کو افشا شد

مینگ چی کو٬ تحلیلگر ارشد کمپانی اپل از تازه‌ترین اطلاعات خود در مورد مشخصات کلیدی و طراحی آیفون اس ای 2 (Apple iPhone SE 2) پرده برداشت. ظاهرا این گوشی٬ نسخه‌ی بازطراحی شده‌ی آیفون 6 خواهد بود.

اپل سال 2016 از یک گوشی 4 اینچی به نام آیفون اس ای پرده برداری کرد. این گوشی از سخت افزاری همسان با آیفون 6 اس برخوردار بود٬ در حالی که ظاهری همانند آیفون 5 داشت. در سال 2017 شایعاتی در ارتباط با عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از آیفون اس ای به بیرون درز کرد٬ اما آن‌ها به واقعیت تبدیل نشدند.

چند هفته پیش اپل از آیفون‌های سال 2019 خود پرده برداری کرد٬ اما به نظر می‌رسد تا پایان امسال نمی‌توانیم با آیفون اس ای 2 ملاقات کنیم. حال اطلاعات تازه‌ای از مینگ چی کو٬ افشاگر مطرح شرکت اپل به انتشار رسیده است که نشان می‌دهد در سه ماهه‌ی نخست سال 2020 میلادی می‌توانیم با این دیوایس مرموز ملاقات کنیم. ماه گذشته نیز یک رسانه‌ی ژاپنی به نام Nikkei معرفی این گوشی در این زمان مشابه را اعلام کرده بود.

طراحی آیفون اس ای 2 شبیه به آیفون 8 خواهد بود

به گفته‌ی کو٬ طراجی آیفون اس ای 2 اپل چیزی شبیه به آیفون 8 خواهد بود. این بدان معناست که برخلاف دیگر شایعات پیشین٬ نمایشگر این گشوی فاقد یک بریدگی شبیه به آنچه در آیفون ایکس دیده‌ایم است. ضمنا٬ حاشیه‌های ضخیم صفحه در جای خود باقی‌مانده‌اند. اما جدا از طراحی٬ مشخصات فنی این دیوایس نیز مشابه آیفون ۸ اپل خواهد بود. با این حال اپل از تراشه‌ی A13 به همراه 3 گیگابایت رم در زیر قاب آن استفاده خواهد کرد. ضمنا یک نمایشگر 4.7 اینچی LCD با یک تاچ آیدی در زیر کلید هوم نیز روی قاب جلویی دیده می‌شود.

کو هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت نسل دوم آیفون SE نداده است. با این حال وی ادعا می‌کند که اپل می‌تواند سال آینده بین 30 تا 40 میلیون دستگاه از این محصول را به فروش برساند. در حال حاضر آیفون‌های اپل در سه مجموعه‌ی آیفون ٬11 آیفون ایکس آر و آیفون 8 عرضه می‌شوند. این شرکت در حال حاضر نسخه‌ی 64 گیگابایتی آیفون 8 مجهز به یک نمایشگر 4.7 اینچی را با قیمت 449 دلار به فروش می‌رساند. بنابراین با تولید گوشی آیفون اس ای 2 قیمت این محصول می‌تواند با کاهش همراه شود. ما حدس می‌زنیم قیمت نسخه‌ی 32 گیگابایتی اس ای 2 چیزی در حدود 399 دلار باشد.

به گفته‌ی کو٬ آیفون SE 2 با هدف علاقه‌مندان به خانواده آیفون 6 روانه‌ی بازار می‌شود. آپدیت آی او اس 13 برای دو گوشی آیفون 6 و 6 پلاس عرضه نشده است. شاید این شرکت می‌خواهد یک نسخه‌ی آپگرید شده از آیفون 6 را با تراشه‌ی A13 و نصب آی او اس 13 به صورت پیش‌نصب شده روی آن٬ در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد.

اولین نسل SE در ماه مارس سال 2017 معرفی شد و سال گذشته نیز فروش آن متوقف شد. ما می‌توانیم انتظار برگزاری یک رویداد در ماه مارس سال 2020 را از سوی اپل داشته باشیم که در آن از نسخه‌ی دوم این گوشی پرده برمی‌دارد.