طراحی گلکسی اس 11 سامسونگ

نگاهی به طراحی گلکسی اس 11 سامسونگ و امکانات منتسب به این پرچمدار

قرار است گلکسی اس ۱۱ (Galaxy S11) یک گوشی خاص باشد؛ یا حداقل این‌طور انتظار می‌رود. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به امکانات احتمالی و طراحی گلکسی اس 11 سامسونگ، بر اساس اندک اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده‌اند.

پرچمدار بعدی سامسونگ زمانی از راه می‌رسد که گوشی‌های هوشمند، یک دوره‌ی گذار را تجربه می‌کنند. در حال حاضر، طراحی استاندارد گوشی‌های موبایل به مرزهای انتهایی خود رسیده است و به نظر می‌رسد آینده، متعلق به موبایل‌های انعطاف پذیر باشد. این موضوع روی طراحی گلکسی اس 11 هم تاثیرگذار خواهد بود.

طراحی گلکسی اس 11 سامسونگ

هم‌اکنون کمپانی‌ها برای ساخت گوشی‌های هوشمند معمولی، روی انحنای صفحه نمایش و پنهان کردن دوربین سلفی مانور می‌دهند. شنیده‌ها حاکی از آن است که سامسونگ روی یک دوربین سلفی درون صفحه‌ای کار می‌کند؛ ولی ظاهرا این فناوری در گلکسی S11 پیاده‌سازی‌ نخواهد شد. پس کمپانی کره‌ای برای متمایز ساختن این پرچمدار از رقبا و گوشی‌های قبلی خود، چه خواهد کرد؟

دوربین غافلگیرکننده‌ی سامسونگ گلکسی اس 11

دوربین موبایل‌های سامسونگ به هیچ وجه بد نیستند؛ اما این کمپانی حداقل از سال 2016، کار خاصی برای ارتقای سخت افزاری دوربین انجام نداده است؛ یعنی از زمانی که گلکسی اس 7 معرفی شد. حالا شاید با گلکسی اس 11 ورق را برگرداند.

شایعات زیادی در مورد تجهیز این پرچمدار به یک سنسور دوربین بزرگ با رزولوشن 108 مگاپیکسل شنیده می‌شود. علاوه بر آن، سامسونگ گلکسی S11 احتمالا به یک دوربین تله‌فوتو با زوم پریسکوپی هم مجهز خواهد بود (مانند هواوی پی 30 پرو) که بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر را به ارمغان می‌آورد. البته شاید رزولوشن بالا و زوم اپتیکال در سال 2020 دیگر قدیمی شده باشند؛ اینجاست که سامسونگ می‌تواند سلاح مخفی خود را رو کند: یک اسپکترومتر یا طیف سنج!

دوربین گلکسی اس 11 سامسونگ

سورپرایز واقعی در طراحی گلکسی اس 11 شاید وجود یک اسپکترومتر داخلی باشد

اسپکترومتر دستگاهی است که با استفاده از نور اینفرارد، ترکیب شیمیایی اجسام را آنالیز می‌کند. برای این کار، نور مادون قرمز را به جسم می‌تاباند و امواج انرژی برگشت یافته از آن را می‌خواند تا تعیین کند که از چه چیزی ساخته شده است. حتی ناسا هم مدت‌هاست که از همین روش برای آگاهی از ترکیب شیمیایی سیارات و ستارگان دوردست بهره می‌برد. حالا تصور کنید که این تکنولوژی را در جیب خود داشته باشید.

سامسونگ گلکسی اس ۱۱ می‌تواند غذا یا پوست شما را آنالیز کند

اخیرا سامسونگ پتنتی را برای تعبیه‌ی طیف‌سنج درون گوشی موبایل، به نام خود ثبت کرد؛ اما این چه فایده‌ای در یک اسمارت فون خواهد داشت؟ خب، کاربردهای زیادی برای آن قابل تصور است که مهم‌ترین‌شان، به سلامت مربوط می‌شود. مثلا می‌توانید دستگاه را به سمت یک میوه نشانه بگیرید و ارزش غذایی آن را بسنجید. یا از میزان رطوبت و چربی پوست خود آگاه شوید و در صورت لزوم، مراقبت‌های پوستی را مدنظر قرار دهید.

البته در CES 2017 هم یک گوشی مفهومی با نام Changhong H2 به نمایش درآمده بود که از همین تکنولوژی استفاده می‌کرد؛ اما هیچ وقت به محصولی تجاری تبدیل نشد. حالا سامسونگ این فرصت را دارد به اولین تولیدکننده‌‌ی بزرگ موبایل تبدیل شود که چنین دستگاهی را وارد بازار می‌کند.

حاشیه‌های باریک‌تر و حفره‌ی دوربین کوچک‌تر

با وجود اینکه سامسونگ در حال کار روی یک دوربین درون صفحه‌ای است، به نظر می‌رسد در طراحی گلکسی اس 11 از نمایشگر Infinity-O استفاده کنند؛ مثل چیزی که در گلکسی اس 10 دیده بودیم. البته این بار حفره‌ی دوربین، کوچک‌تر خواهد شد و مانند گلکسی نوت 10 در مرکز قرار خواهد داشت.

طراحی گلکسی اس 11 سامسونگ

شاید این سوال برای‌تان پیش بیاید که چرا مانند گلکسی ای 80 از دوربین پاپ آپ استفاده نمی‌شود. علت اصلی این که سامسونگ می‌خواهد پرچمداران سری S را مقاوم به آب و گرد و غبار نگه دارد؛ در حالی که مکانیسم پاپ آپ، امکان کسب استاندارد IP68 را نمی‌دهد. از طرفی وجود قطعه متحرک، مشکلات دیگری را هم می‌تواند به وجود بیاورد.

در مورد حاشیه‌های صفحه نمایش هم باید انتظار باریک‌تر شدن را داشته باشیم. یکی از روش‌های انجام این کار، خمیده کردن لبه‌های نمایشگر است. البته سابقه‌ی سامسونگ نشان می‌دهد که تمایلی به انحنای شدید نمایشگر ندارد و باید دید چه راهکاری را در پیش خواهد گرفت.

رنگ‌بندی متنوع

هنوز سرنخی از رنگ‌بندی گلکسی اس 11 به دست نیامده است؛ اما با توجه به رنگ‌های متنوع و زیبای خانواده S10 و Note10، می‌توان پیش‌بینی کرد که این بار هم دست کاربران برای انتخاب گزینه دلخواه، باز خواهد بود.

طراحی گلکسی اس 11 بر اساس اطلاعات اولیه

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. چرت محضه. روز به روز فروش سامسونگ در حال کاهش هست و به زودی ورشکست میشه.

  2. سامسونگ یکی از بهترین شرکت های ساخت گوشیه

  3. هفته پیش نمایندگی سامسونگ بودم و نوت 10 رو از نزدیک دیدم و تست کردم یعنی واقعا ارزش پولی رو که روش گذاشتن داره حالا این s11 چیه باز آدم کف میکنه نبوغ و طراحی سامسونگ رو میبینه هر کی خرید حلالش واقعا میگم

  4. الان خیلی زوده که بخوایم درباره ظاهرش صحبت کنیم هنوز هیچی معلوم نیست

  5. زیاد خوب نیست