انسلادوس

کشف ترکیبات آلی جدید در تکه یخ‌های انسلادوس

محققان در تکه یخ‌های انسلادوس ترکیبات آلی جدیدی را کشف کرده‌اند. این مواد آلی مشابه در زمین بر اثر واکنش‌های شیمیایی به آمینو اسیدها تبدیل می‌شوند که به نوعی سنگ‌ بنای حیات ما شناخته می‌شوند.

ناسا اعلام کرده است که انواع جدیدی از ترکیبات آلی، که عناصر تشکیل دهنده آمینو اسیدها هستند، در تکه‌های یخ فوران‌های قمر انسلادوس کشف شده است. محققان به بررسی موادی پرداختند که از هسته انسلادوس توسط منافذ حراراتی قدرتمند به بیرون ساطع می‌شوند. این مواد با آب موجود در اقیانوس‌های سطحی این قمر مخلوط می‌شوند. 

مخلوط آب به صورت بخار آب و ذرات یخ در فضا رها می‌شوند. ناسا این تکه‌های یخ ناشی از فوران‌های قمر انسلادوس را مورد بررسی قرار داد و در آن مولکول‌هایی را کشف کرد که حاوی نیتروژن و اکسیژن هستند. مواد آلی مشابه در زمین بر اثر واکنش‌های شیمیایی به آمینو اسیدها تبدیل می‌شوند که به نوعی سنگ‌ بنای حیات ما شناخته می‌شوند.

کشف ترکیبات آلی در انسلادوس

کشف ترکیبات آلی در انسلادوس

ناسا معتقد است که منافذ هیدروترمال کف اقیانوس انسلادوس انرژی لازم برای سوخت و تقویت واکنش‌ها را فراهم می‌کند که دقیقا چنین چیزی برای اقیانو‌س‌های زمین نیز اتفاق می‌افتد. ناسا خاطر نشان کرد که هنوز نمی‌داند آمینو اسیدها برای زندگی در خارج از زمین مورد نیاز هستند یا خیر. همچنین این آژانس اشاره می‌کند که یافتن ملکول‌هایی که آمینو اسید‌ها را تشکیل می‌دهند، بخش مهمی این معما هستند.

 اطلاعات این تیم از ماموریت کاسینی که در سال 2017 به پایان رسیده، به دست آمده است. اما بررسی این داده‌ها چندین دهه ادامه خواهد داشت. دانشمندان با استفاده از سیستم «تحلیل گرد و غبار کیهانی» فضاپیمای کاسینی متوجه شد که تکه‌‌های یخ از انسلادوس به حلقه E زحل ریخته می‌شوند.

این کشفیات جدید تکمیل کننده یافته‌های سال گذشته محققان در مورد مولکول‌های بزرگ و نامحلول است که به نظر می‌رسد بر سطح اقیانوس انسلادوس شناور هستند. محققان می‌گویند که این سیاره به وفور دارای بلوک‌های ساختمانی واکنش پذیر است. احتمال بر این است که قمرهایی مانند انسلادوس جزو احتمالی‌ترین مکان‌های منظومه شمسی برای زندگی خارج از جو زمین هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این یعنی چی اصلا چ کاربردی داره

  2. 😑این دیگه چیه