هواوی هارمونی او اس

هواوی هارمونی او اس در سال 2020 به پنجمین سیستم عامل کاربرپذیر تبدیل می‌شود

بنابر یک گزارش جدید، هواوی هارمونی او اس (HarmonyOS) در سال آینده 2 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص خواهد داد و با پیشی گرفتن از لینوکس، به پنجمین سیستم عامل بزرگ دنیا تبدیل خواهد شد.

مدتی پیش، هواوی سیستم عامل مورد انتظار خود را با نام هارمونی او اس (یا HongMeng OS) معرفی کرد. قرار بود این سیستم عامل، جایگزینی برای اندروید باشد؛ اما محدود به گوشی‌های هوشمند نیست و محصولات متنوعی از جمله گجت های هوشمند خانگی نیز، با آن راه‌اندازی می‌شوند.

طبق گزارش جدید کانترپوینت، سهم بازار هانگ منگ او اس در چین تا پایان سال جاری میلادی، به 0.1 درصد و تا پایان سال آینده، به 5 درصد خواهد رسید. هم‌اکنون اندروید، سیستم عامل پیشتاز دنیاست و سهم بازار 40 درصدی دارد.

هواوی هارمونی او اس

هواوی هارمونی او اس در حال پیشی گرفتن از لینوکس است

ویندوز با 35 درصد و آی او اس (iOS) با سهم 14 درصدی در بازار، آن را تعقیب می‌کنند. مک او اس (macOS) و لینوکس (Linux) هم به ترتیب با 6 و 0.8 درصد سهم، در رتبه‌های چهارم و پنجم ایستاده‌اند. اما ظاهرا تا سال آینده، جایگاه پنجم نصیب هارمونی او اس خواهد شد.

سیستم عامل بومی هواوی قادر به پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید، لینوکس و HTML5 در آینده خواهد بود. هارمونی OS از کامپایلر ARK هواوی هم استفاده  و از زبان‌های برنامه‌نویسی Kotlin، جاوا، جاوا اسکریپت، C و ++C پشتیبانی می‌کند. همچنین وجود محیط امن TTE، تضمین کننده‌‌‌ی امنیت بالای آن برای اتصال دستگاه‌ها است.

هواوی هارمونی او اس

هواوی می‌گوید کار خود روی هارمونی او اس را از سال 2017 آغاز کرد. در حال حاضر، ورژن 1.0 عرضه شده و کمپانی چینی برای انتشار  ورژن‌های 2.0 و 3.0 در سال‌های 2020 و 2021 برنامه‌ریزی کرده است. در سال 2022 باید این سیستم عامل را روی PC و هدست‌های VR نیز ببینیم.

فعلا هارمونی او اس وارد تلویزیون‌های هوشمند هواوی شده است؛ اما مقامات کمپانی تصریح کرده‌اند که در سال جاری، قصدی برای عرضه‌ یک تلفن همراه با این سیستم عامل ندارند. اخیرا رن ژنگفی، مدیرعامل هواوی نیز در مصاحبه با مجله فورچون، ادعای جسورانه‌ای را مطرح کرد و گفت: در یک بازه‌ی زمانی دو ساله، هارمونی OS قادر خواهد بود با رقبایی چون اپل iOS رقابت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*