دوربین گوگل پیکسل 4

نگاهی به بهترین ویژگی‌های دوربین گوگل پیکسل 4

گوشی های گوگل پیکسل ۴ (Google Pixel 4) و پیکسل 4 ایکس ال (Google Pixel 4XL) دارای دوربین قدرتمندی هستند. در این مطلب می‌خواهیم به 6 ویژگی برتر دوربین گوگل پیکسل 4 اشاره کنیم.

بعد از ماه‌ها انتظار و انتشار شایعات مختلف، سرانجام گوگل به طور رسمی گوشی های پیکسل 4 (Google Pixel 4) و پیکسل 4 ایکس ال (Google Pixel 4XL) را رونمایی کرد. در بین تمام بحث و جدل‌هایی که قبل از رونمایی مدل‌های جدید پیکسل وجود داشت، تنها چیزی که در آن شک نمی‌کردیم این بود که این گوشی‌ها برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری عالی هستند.

از همان ابتدا، گوشی های گوگل پیکسل با عملکرد و ویژگی‌های عالی، لقب دوربین قاتل را از آن خود کردند. در حالی که سه نسل قبلی گوگل پیکسل فقط دارای یک دوربین در پشت بودند، اکنون گوگل نیز به دوربین‌های چند گانه روی آورده و از دو دوربین در پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال استفاده کرده است. البته پیکسل‌های قبلی هم با یک دوربین عملکرد بسیار خوبی داشتند و حالا باید ببینیم با دو دوربین چه حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.

اکنون در این مطلب می‌خواهیم به برترین ویژگی‌های دوربین گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال نگاهی بیندازیم.

ویژگی‌های برتر دوربین گوگل پیکسل 4

1. حالت شب یا Night Sight جدید و بهبود یافته

حالت Night Sight یا همان حالت شب در دوربین گوگل پیکسل تا به اینجا عالی عمل کرده است. این گوشی بهترین عکس‌ها را در محیط‌های تاریک و شب ثبت می‌کند و حتی می‌توان گفت از رقبای قدرتمند سامسونگ و هواوی هم پیشی گرفته است. با این حال، حالت شب در گوگل پیکسل 4 باز هم بهبود یافته و تغییرات متعدد و مثبتی در آن اعمال شده است. اکنون شما می‌توانید به راحتی با گوشی خود از آسمان شب عکس بگیرید و نیازی به پردازش قبل و بعد از تصویربرداری هم نیست. رنگ‌ها و وضوح تصویری که تاکنون از عکس‌های Night Sight در دوربین گوگل پیکسل 4 دیده‌ایم، بسیار جالب و شگفت‌انگیز است.

2. سوپر زوم با رزولوشن بالا

همان‌طور که گفتیم، گوگل پیکسل 4 دارای دو دوربین عریض و تله فوتو در پشت است. دوربین تله فوتو در این گوشی، بزرگ‌نمایی اپتیکال دو برابری را ارائه می‌دهد که البته با توجه به رقبا، خیلی هم زیاد نیست. اما گوگل ویژگی جدیدی به نام Super Res Zoom ارائه کرده که به شما امکان می‌دهد خیلی از بیشتر از دو برابر زوم کنید. نرم افزار قدرتمند و سخت افزار گوگل پیکسل 4 به شما اجازه می‌دهد تا با رزولوشن بالا و بدون افت زیاد کیفیت، بر روی سوژه مورد نظرتان زوم کنید. تاکنون شرکت گوگل جزئیات زیادی درباره نحوه دستیابی به این میزان بزرگنمایی با رزولوشن بالا را فاش نکرده، اما تصاویری که از این قابلیت مشاهده می‌کنیم، بسیار عالی و باکیفیت است.

3. اچ دی آر 10 پلاس زنده

قابلیت +HDR10 که پیش از این عملکرد بسیار خوبی داشت، در سری گوشی های گوگل پیکسل 4 بهبود قابل توجهی پیدا کرده است. بزرگ‌ترین تفاوت آن نسبت به قبل این است که اکنون شما می‌توانید قبل از گرفتن عکس، پیش نمایش بسیار دقیق‌تری را مشاهده کنید. از آنجا که قابلیت +HDR10 چندین عکس پشت سر هم را می‌گیرد و سپس آنها را از طریق نرم افزار با هم ترکیب می‌کند،‌ امکان مشاهده پیش‌نمایش دقیق قبل از گرفتن عکس آسان نیست. با وجود تراشه پردازش تصویر جدید و قدرتمندتر در داخل گوگل پیکسل 4، قابلیت +Live HDR10 یا اچ دی آر 10 پلاس زنده ارائه شده که با کمک آن می‌توانید پیش‌نمایشی از نتیجه نهایی را با نسبت تقریبی 1:1 مشاهده کنید.

4. کنترل دوگانه اکسپوژر یا نوردهی

دوربین گوگل پیکسل 4

کنترل نوردهی یا اکسپوژر (Exposure) در زمینه عکاسی برای افرادی که در این هنر تخصص دارند، چیز جدیدی نیست. اما این برای اولین بار است که این قابلیت را در نمایشگر یک گوشی هوشمند می‌بینیم. قابلیت Dual Exposure Controls یا کنترل دوگانه نوردهی به شما امکان می‌دهد تا میزان سایه‌ها و هایلایت‌های یک تصویر را به طور مستقل از یکدیگر و قبل از گرفتن عکس تنظیم کنید. قبل از این می‌توانستید با ضربه زدن روی سوژه، میزان نوردهی را تنظیم کنید، اما حالا می‌توانید نوردهی سایر قسمت‌های تصویر را نیز بدون بر هم خوردن نوردهی سوژه اصلی، تنظیم کنید.

5. توازن سفیدی، مبتنی بر یادگیری ماشینی

گوگل می‌گوید توازن سفیدی یا White Balancing مبتنی بر یادگیری ماشینی در دوربین گوگل پیکسل 4 ، رنگ‌های واقعی‌تر را در عکس‌ها به ارمغان می‌آورد. این ویژگی در اصل یک الگوریتم یادگیری ماشینی است که هدف آن ایجاد دقیق‌ترین رنگ‌ها در شرایط چالش‌برانگیز است. برای مثال، در یک اتاق پرنور با لامپ رشته‌ای، توازن سفیدی رنگ به سختی انجام می‌شود. گوشی های قبلی گوگل پیکسل به طور کلی عملکرد خوبی در این زمینه داشتند، اما پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال از قدرت یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند تا بیشترین دقت رنگ عکس‌ها و فیلم‌ها را به شما ارائه بدهند.

6. حالت پرتره اصلاح شده

دوربین گوگل پیکسل 4

گوشی های گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال، میزان عمق میدان را هم برای فناوری دوال پیکسل (Dual Pixel) و هم برای دوربین دوگانه محاسبه می‌کنند. این امر به دوربین گوشی‌ها اجازه می‌دهد تا هنگام عکس برداری پرتره، جدایی سوژه از پس‌زمینه بسیار بهتر از قبل انجام شود و در نتیجه عمق میدان بسیار طبیعی‌تر و باورنکردنی‌تر از همیشه خواهد شد و به آنچه که از دوربین‌های بزرگ انتظار داریم نزدیک‌تر می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*