ناچ معکوس صفحه نمایش

سامسونگ ناچ معکوس برای صفحه نمایش گوشی را ثبت اختراع کرد

به تازگی اسناد پتنتی متعلق به سامسونگ رسانه‌ای شده است که طراحی ناچ معکوس برای صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند را نشان می‌دهد.

وجود یک بریدگی در نمایشگر گوشی‌های موبایل، مورد پسند خیلی‌ها نیست. این دسته از کاربران معتقدند ناچ، یکدست بودن و تقارن صفحه نمایش را به هم می‌زند. البته یکی از راهکارها برای رفع مشکل، ناچ دوگانه (یکی در بالا و دیگری در پایین) است که بعید به نظر می‌رسد آن هم با استقبال مواجه شود. اما ناچ معکوس چطور؟

ناچ معکوس

حدود یک سال قبل، سامسونگ در «اداره مالکیت فکری کره جنوبی» برای ثبت اختراعی اقدام کرد که اسنادش اخیرا بیرون آمد. در تصویر مربوطه، می‌بینیم که برای به حداکثر رساندن سایز نمایشگر، یک ناچ به بالای پنل تمام صفحه‌ای متصل شده است. اما سوال اینجاست که چنین دستگاهی در واقعیت چه ظاهری خواهد داشت؟ آیا بهتر نیست که برای گنجاندن اسپیکر، دوربین سلفی و سایر سنسورها، بخش فوقانی صفحه نمایش به جای ناچ معکوس دارای حاشیه باشد؟

عرضه‌ی گوشی هوشمندی با ناچ معکوس چندان محتمل به نظر نمی‌رسد؛ ولی اگر واقعا این اتفاق افتاد، دوست داریم توجیهات تولید کننده را برای برگزیدن این نوع طراحی بشنویم. توضیحات پتنت سامسونگ که حاوی اطلاعات سودمندی نیست و تنها به تعبیه دوربین و اسپیکرها در آن قسمت برآمده، برای افزایش سایز نمایشگر اشاره دارد.

به هر حال این را نمی‌توان باسلیقه‌ترین طرح برای ارائه‌ی یک نمایشگر تمام صفحه قلمداد کرد؛ اما در گذشته برندهای دیگری هم به ایده‌های مشابهی علاقه نشان داده بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گفته‌اند: اوّل اثبات برادری، بعد ادّعای ارث و میراث
    سامسنگ هم، اوّل باید عاقلانه/مفیدبودن این طرح ارتجاعی را اثبات کند، بعد به فکر ثبت آن بیفتد