حملات سایبری به شرکت هواوی

حجم حملات سایبری به شرکت هواوی در هر روز باورنکردنی است!

حجم حملات سایبری به شرکت هواوی در هر روز بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید. متاسفانه این موضوع هزینه زیادی روی دست شرکت گذاشته و دردسرهای زیادی برای غول چینی ایجاد می‌کند.

هواوی به عنوان بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی در دنیا و دومین گوشی‌ساز پرفروش دنیا، دشمن‌های زیادی دارد! به همین دلیل تعداد حمله‌های سایبری روزانه به شرکت هواوی یک میلیون مورد است! بر اساس گفته‌های یکی از مدیران شرکت، هدف از این حمله‌ها، سرقت اطلاعات درباره فناوری 5G است. هواوی از سال‌ها قبل مشغول توسعه این فناوری بوده و کشورهای زیادی، برخلاف خواست آمریکا، برای پیاد‌ه‌سازی آنتن‌های پشتیبانی‌کننده از نسل پنجم شبکه موبایل در شهرهای خود نیازمند همکاری با Huawei هستند.

یک ماه قبل، هواوی آماده اشتراک‌گذاری یک سری اطلاعات مهم درباره فناوری 5G خود بود. این شرکت حتی برای اشتراک‌گذاری فناوری نام برده با ایالات متحده آمریکا اظهار آمادگی کرد، هر چند توسط این کشور در لیست سیاه قرار گرفته و در نتیجه ممنوعیت معامله‌ بسیاری از شرکت‌های دنیا با آن، ضرر و زیان سنگینی را متحمل می‌شود. گفتنی است در حال حاضر، در سرتاسر دنیا، نزدیک به پنجاه اپراتور موبایل برای استقرار آنتن‌های نسل پنجم شبکه موبایل با بزرگترین سازنده تجهیزاتی مخابراتی جهان در حال همکاری هستند.

حملات سایبری به شرکت هواوی

با وجود اعلام آمادگی Huawei به منظور اشتراک‌گذاری دانش خود درباره تکنولوژی 5G، هکرها تلاش کردند به وسیله حملات سایبری به شرکت هواوی این اطلاعات را به روش دیگری به دست بیاورند. حمله‌ از طریق ارسال ایمیل‌های حاوی ویروس را باید مهم‌ترین روش هکرها برای دستیابی به اطلاعات طبقه‌بندی شده هواوی دانست. مجموع این حملات، به روش‌های مختلف، به روزی یک میلیون می‌رسد!

مقصر حملات سایبری به شرکت هواوی

طبق گفته‌های یکی از مدیران عالی رتبه Huawei، حمله‌های سایبری علیه آن‌ها از نقاط مختلفی حتی خاک کشور چین صورت می‌گیرند. با این حال، آ‌ن‌ها هنوز به طور دقیق موفق به شناسایی مبدا نشدند. با توجه به دشمنی دولت کنونی کشور آمریکا، این مدیر هواوی بدون زدن اتهام به صورت مستقیم، آن‌ها را به نوعی با حمله‌های سایبری اشاره شده مرتبط می‌داند. جالب است بدانید دونالد ترامپ حدود دو ماه قبل، حمله‌های سایبری به منظور نفوذ به اینترانت و سیستم‌های اطلاعاتی داخلی هواوی را اقدامی کارآمد خطاب کرد. این موضوع سبب شد Huawei ماه گذشته، دولت آمریکا را به حمله‌های سایبری علیه خود متهم کند.

اما مشکل دونالد ترامپ و دولت وی با هواوی دقیقا چیست؟ رئیس جمهوری کنونی آمریکا، بدون داشتن مدرک و سند، هواوی را به توسعه فناوری‌هایی به منظور سو استفاده آژانس‌های اطلاعاتی کشور چین متهم می‌کند. یکی از استنادات وی، مشغول بودن موسس و بنیان‌گذار این شرکت در سرویس‌های اطلاعاتی ارتش چین در سال‌های بسیار دور است.

هواوی همواره تاکید کرده تاکنون هیچ درخواستی از سوی مقامات دولت چین بابت در اختیار قرار دادن بک‌دور به اطلاعات حیاتی دیگر کشورها دریافت نکرده است، اما اگر روزی چنین اتفاقی رخ بدهد، درخواست را رد خواهد کرد. گفتنی است هواوی در ابتدای سال جاری و پیش از اعمال تحریم‌های سنگین آمریکا علیه آن، وجود بک‌دور در گوشی‌های هوشمند را تکذیب کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. امریقا خیلی وقته که قافیه رو باخته