حذف رینگ آلومینیومی

دلیل حذف رینگ آلومینیومی از خودروهای داخلی چیست؟

رئیس هیئت‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت دلیل حذف رینگ آلومینیومی از خودروهای داخلی ، کاهش هزینه تولید توسط خودروسازان است.

هوشنگ گودرزی، رئیس هیئت‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در خصوص شرایط تولید و تامین آلومینیوم خودروسازان داخلی عنوان کرد شرکت ایرالکو به عنوان تولیدکننده عمده کشور در اراک به صورت مستقیم آلومینیوم مورد نیاز خودروسازان را تامین می‌کند. وی افزود شرکت‌ها شمش آلیاژی را خریداری می‌کنند که در این خصوص مشکلی وجود ندارد؛ چراکه خودروسازان در سندیکای آلومینیوم هیچ اعتراضی نداشتند. گفتنی است به صورت سالانه حدود 50 الی 60 هزار تن آلومینیوم در صنایع خودروسازی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جزئیات حذف رینگ آلومینیومی از خودروهای داخلی

رئیس هیئت‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در ادامه بیان کرد خودروسازان داخلی چون ایران خودرو و سایپا هیچ زمان رینگ آلومینیومی را خودشان تولید نمی‌کنند، بلکه آنها را از سازندگان رینگ خریده و به محصولات خود اضافه می‌کنند. وی افزود این موضوع بسیار ساده است؛ هنگامی که رینگ آلومینیومی را از خودرو حذف کنید و رینگ فولادی را جای آن قرار دهید، هزینه تولید کاهش پیدا می‌کند. هوشنگ گودرزی تاکید کرد نتیجه این فرایند برای صرفه‌جویی بوده که مشتری نیز از آن آگاه نیست. همچنین با توجه به اینکه خودروسازان اجازه ندارند محصولات خود را بیشتر از مجوز فروش به بازار عرضه کنند، چنین اقداماتی را انجام می‌دهند.

هوشنگ گودرزی در ادامه اظهار کرد آلومینیوم به جز استفاده در ساخت رینگ، در مواردی چون بدنه سیلندر، سرسیلندر، پوسته زیر خودرو و پوسته دینام مورد استفاده قرار می‌گیرد که خودروسازان نمی‌توانند برای تولید خودرو و به کارگیری این قطعات از فلزی جز آلومینیوم استفاده کنند؛ زیرا این قطعات توسط قطعه‌سازان ساخته می‌شوند و علاوه بر آن اگر از فلزی جز آلومینیوم استفاده شود، وزن خودرو افزایش پیدا می‌کند که نتیجه آن افزایش مصرف سوخت خواهد بود.

قیمت آلومینیوم حدود 3 برابر افزایش یافت

رئیس هیئت‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در پایان خاطرنشان کرد:

قیمت آلومینیوم در سال 98 نسبت به سال 97 قیمت آلومینیوم با تغییر همراه نبود. اما در سال 97 از اول تا پایان سال قیمت آلومینیوم از حدود 7 هزار تومان به حدود 21 هزار تومان افزایش یافت که رشد 3 برابری را نشان می‌دهد. دلیل چنین افزایش قیمتی هم به نرخ ارز مربوط می‌شود؛ چرا که بخش عمده مواد اولیه حدود دو سوم از کشورهای خارجی کشور تامین می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. دلیلش خیلی واضحه و این که عوضی لاشخورن

  2. دلیل حرص و طمع سازندگان داخلی است. جالبه با افزایش یه ریالی دلار این حرف‌ها رو می‌زنند ولی قیمت دلار که سه چهار هزار پایین امد، خبری از شکستن قیمت قطعات نیست.

  3. س- اگر قیمت آلومینیوم 3 برابر کاهش می‌یافت، چی؟
    – ریالی از مبلغ دریافتی به مشتری مسترد نمیشد!

    • دلیل حرص و طمع سازندگان داخلی است. جالبه با افزایش یه ریالی دلار این حرف‌ها رو می‌زنند ولی قیمت دلار که سه چهار هزار پایین امد، خبری از شکستن قیمت قطعات نیست.