گلکسی اس 11

گلکسی اس 11 دارای نمایشگر کشیده 20:9 و حاشیه‌های باریک‌تر نسبت به S10 است

گوشی سامسونگ گلکسی اس 11 (Samsung Galaxy S11) در اوایل سال 2020 میلادی با نمایشگر کشیده با نسبت 20:9 و حاشیه‌های باریک‌تر نسبت به گلکسی S10 معرفی می‌شود.

چند سال پیش گوشی های هوشمند با نمایشگرهای 16:9 رایج بودند، اما امروز کمتر گوشی هوشمند جدیدی را می‌توان یافت که با این نسبت نمایشگر عرضه شود. سامسونگ را می‌توان به نوعی شروع‌کننده روند عرضه گوشی های هوشمند با حاشیه‌های بسیار باریک و نسبت بالای نمایشگر به بدنه دانست و حالا این شرکت با سامسونگ گلکسی اس 11 (Samsung Galaxy S11) در سال آینده می‌خواهد این نمایشگرها را به سطح جدیدی برساند.

نمایشگر گلکسی اس 11 بلندتر از S10 و Note 10 است

اولین بار در سایت GalaxyClub یک دستگاه سامسونگ با کد SM-G146U مشاهده شد که دارای نمایشگر بلند با نسبت 20:9 بود. این شماره مدل خاص با هیچکدام از مدل‌های موجود مطابقت نداشت و سامسونگ اغلب سعی می‌کند دیوایس‌های جدید خود را با تغییر دو رقم اول کد، معرفی کند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که این دستگاه در واقع SM-G986U است که به احتمال زیاد همان گلکسی اس 11 پلاس است که در اوایل سال 2020 معرفی و عرضه می‌شود. شبکه 5G و تراشه نسل بعدی کوالکام اسنپدراگون 865 از جمله مشخصات این گوشی خواهد بود.

گلکسی اس 11

همانطور که گفتیم، پرچمدار 2020 سامسونگ دارای نمایشگر کشیده با نسبت 20 به 9 و حاشیه‌های بسیار باریک‌تر در مقایسه با گوشی‌های قبلی است. برای مقایسه باید بگوییم که گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 دارای نسبت نمایشگر 19:9 و گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 دارای نسبت نمایشگر 18.5:9 بودند. البته انتظار نداشته باشید که ابعاد گوشی تفاوت زیادی با گلکسی اس 10 داشته باشد، چرا که سامسونگ افزایش نسبت نمایشگر را با کاهش حاشیه‌ها به دست می‌آورد.

سایر انتظارات ما از گلکسی S11 ، S11 پلاس و S11e

انتظار می‌رود علاوه بر باریک‌تر شدن حاشیه‌های اطراف نمایشگر، سری گوشی های گلکسی اس 11 باز هم از پنل Infinity-O استفاده کند، با این تفاوت که حفره محل قرارگیری دوربین سلفی کوچک‌تر از قبل می‌شود. این امر به سامسونگ اجازه می‌دهد تا این حفره را به قسمت بالایی گوشی نزدیک‌تر کند و نوار نوتیفیکیشن‌ها را نیز کمی باریک‌تر و کوچک‌تر از قبل می‌کند. هنوز اطلاعات بیشتری در مورد نمایشگر گلکسی S11 ارائه نشده، اما ممکن است سامسونگ تصمیم بگیرد مانند گوگل پیکسل 4، نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی را در مدل‌های پرچمدار خود ارائه کند.

در مورد گلکسی اس 11 و اس 11 پلاس انتظار داریم که با دوربین چهارگانه در پشت عرضه شوند که شامل یک دوربین پریسکوپی با بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری خواهد شد. همچنین ممکن است مدل پلاس دارای دوربین سلفی سه گانه باشد. مدل‌های اس 11 و اس 11 ای هم احتمالا به دوربین سلفی تکی یا دوگانه مجهز می‌شوند.

گلکسی اس 11

همچنین مدل گلکسی S11e هم بار دیگر به عنوان پرچمدار اقتصادی برای رقابت با آیفون 11 اپل طراحی خواهد شد. این مدل احتمالا با صفحه تخت و دوربین جلوی تکی و با تمرکز بر روی کاهش ضخامت حاشیه‌ها معرفی می‌شود. در پشت این گوشی نیز شاهد قرارگیری یک دوربین تله فوتو با قابلیت بزرگنمایی خواهیم بود. از تغییرات دیگری که در این گوشی می‌توانیم انتظار داشته باشیم باید به پردازنده ارتقا یافته اشاره کنیم. این بدان معناست که تراشه اسنپدراگون 865 کوالکام در مدل مخصوص بازار ایالات متحده آمریکا ارائه می‌شود و در بازار کشورهای اروپایی و سایر بازارهای بین‌المللی، این گوشی از تراشه اگزینوس 9830 بهره می‌برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*