امتیاز گوگل پیکسل 4 در DxOMark

امتیاز دوربین گوگل پیکسل 4 در DxOMark اعلام شد

امتیاز دوربین گوگل پیکسل 4 در DxOMark بعد از بررسی تخصصی آن مشخص شد. این مرتبه پرچمدار گوگل، امتیاز کمتری از برخی پرچمداران کنونی دریافت کرد، چرا که دوربین Google Pixel 4 کیفیت پایین‌تری نسبت به آن‌ها دارد.

DxOMark نتیجه بررسی دوربین یکی دیگر از پرچمداران تازه وارد را اعلام کرد. این مرتبه نوبت به گوگل پیکسل 4 رسید. تا امروز، بعد از معرفی هر گوشی از سری Pixel، آن‌ها در صدر جدول امتیازات DxOMark قرار می‌گرفتند، اما این مرتبه چنین اتفاقی رخ نداد. به نظر می‌رسد پرچمداری گوگل در زمینه دوربین‌های موبایل باکیفیت به پایان رسیده است.

در ادامه، ویدیویی از این بررسی مشاهده خواهید کرد که دیدی کلی درباره مهمترین مزیت‌ها و ایرادات دوربین گوشی Google Pixel 4 ارائه می‌کند.

طبق انتظار، عملکرد کلی دوربین بر اساس امتیاز گوگل پیکسل 4 در DxOMark بسیار خوب است. دوربین در زمان وجود نور طبیعی، به خوبی نحوه دریافت نور را مدیریت کرده و عکس‌های باکیفیتی ثبت می‌کند. نه تنها در محیط‌های داخلی، بلکه در محیط‌های سر بسته نیز جزئیات به خوبی ثبت می‌شوند. همانند همیشه، دوربین گوشی سری پیکسل گوگل قادر است در زمان نبود نور در محیط حتی طی تاریکی شب نیز به خوبی شرایط را مدیریت و عکسی فاقد نویز و دارای جزئیات کافی ثبت کند.

DxOMark تحت تاثیر عملکرد سنسور دارای لنز تله فوتو در ماژول دوربین گوگل پیکسل 4 قرار گرفت. در محیط‌های بیرونی و همچنان محیط‌های سر بسته، این لنز می‌تواند عکس‌هایی با جزئیات فراوان، حتی در زمان زوم اپتیکال حداکثری، به ثبت برساند.

فیلم برداری به لطف پشتیبانی از یک سیستم تثبیت‌کنندگی قوی و پشتیبانی از قابلیت تغییر نرخ فریمی بسته به شرایط، به خوبی صورت می‌گیرد. قسمتی از ویدیوی بالا با استفاده از دوربین Google Pixel 4 گرفته شده است.

جدول امتیاز گوگل پیکسل 4 در DxOMark

امتیاز گوگل پیکسل 4 در DxOMark

ایراداتی نیز در دوربین گوگل پیکسل 4 دیده می‌شود. طبق بررسی DxOMark، در همه صحنه‌ها مشکل وجود سایه‌ای از رنگ‌ها ظهور پیدا می‌کند. حین عدم بزرگنمایی حداکثری (زوم به مقداری کم)، جزئیات در فریم مخصوصا در گوشه‌های آن از بین می‌رود.

مجموع امتیاز گوگل پیکسل 4 در DxOMark برابر 112 بود. به همین دلیل به صورت اشتراکی، با گوشی هواوی میت 20 پرو، در رده هشتم بهترین دوربین‌های موبایل بر اساس سیستم امتیازدهی DxOMark قرار می‌گیرد. امتیاز دوربین پرچمدار تازه وارد گوگل از مدل‌هایی همچون سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس، وان پلاس 7 پرو و آنر 20 پرو کمتر است.