مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با اوپو رینو ایس

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با اوپو رینو ایس

در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با اوپو رینو ایس (Xiaomi Redmi Note 8 Pro vs Oppo Reno Ace)، دو گوشی چینی تازه معرفی شده به بازار بپردازیم.

شیائومی گوشی ردمی نوت 8 پرو خود را علیرغم اینکه یک گوشی پرچمدار نیست، به عنوان یک گوشی گیمینگ تبلیغ کرد، در حالی که قیمت بسیار مناسبی را نیز ارائه می‌کند. اما آیا این دیوایس می‌تواند درخور پرچمداران باشد و از قطعات آن‌ها برخوردار است؟ آیا واقعا این دیوایس قاتلی برای پرچمداران در بخش عملکرد است یا با دیوایس‌های بالارده بازار فاصله دارد؟ آیا آن ارزش بالاتری نسبت به پولی که برای خرید پرچمداران اقتصادی بازار می‌دهیم دارد؟

ما تصمیم گرفتیم با مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین گوشی‌های پرچمدار اقتصادی بازار به نام اوپو رینو ایس، به تمام این پرسش‌ها پاسخ دهیم. برخلاف گوشی شیائومی، این دیوایس به معنای واقعی یک گوشی پرچمدار است. حال این سوال پیش می‌آید که کدام گوشی گزینه‌ی مناسب‌تری است و ارزش بیشتری برای خرید دارد؟

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با اوپو رینو ایس

گوشیشیائومی ردمی نوت 8 پرواوپو رینو ایس
ابعاد و وزن161.4 در 76.4 در 8.8 میلی‌متر
وزن 200 گرم
161 در 75.7 در 8.7 میلی‌متر
وزن 200 گرم
نمایشگر6.53 اینچ 1080 در 2340 پیکسل
تراکم 395ppi
نسبت 19.5:9
IPS LCD
6.5 اینچ 1080 در 2400 پیکسل
تراکم 405ppi
نسبت 20:9
AMOLED
پردازندهمدیاتک هلیو جی 90 تی
8 هسته 2.05 گیگاهرتز
کوالکام اسنپدراگون 855 پلاس
8 هسته 2.96 گیگاهرتز
حافظه6/8 گیگابایت رم
64/128 گیگابایت حافظه
8/12 گیگابایت رم
128/256 گیگابایت حافظه
نرم افزاراندروید 9 پای
MIUI
اندروید 9 پای
Color OS
ارتباطاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
بلوتوث 5
GPS
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
بلوتوث 5
GPS
دوربینچهارگانه
64 + 8 + 2 + 2 مگاپیکسلی
دیافراگم f/1.9 و f/2.2 و f/2.4  و f/2.4
سلفی 20 مگاپیکسلی f/2.0
چهارگانه
48 + 13 + 8 + 2 مگاپیکسلی
دیافراگم f/1.7 و f/2.4 و f/2.2‌ و f/2.4
سلفی 16 مگاپیکسلی f/2.2
باتری4500 میلی‌آمپر ساعتی
شارژ‌ سریع 18 وات
4000 میلی‌آمپر ساعتی
شارژ سریع 64 وات با Super VOOC Flash Charge
قابلیت‌های اضافهاسلات سیم کارت دوگانه هیبریدیاسلات سیم کارت دوگانه هیبریدی

طراحی

هیچ شکی در این وجود ندارد که طراحی گوشی اوپو بسیار بهتر از ردمی نوت 8 پرو است. آن از یک قاب پشتی شیشه‌ای با فریم آلومینیومی برخوردار است و اسکنر اثر انگشت نیز به زیر نمایشگر رفته است تا قاب پشتی از هر چیز اضافی مبرا بماند. این گوشی خوش دست‌تر هم هست.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با اوپو رینو ایس

Oppo Reno Ace

علاوه بر این باید به حضور لایه‌ی محافظ گوریلا گلس 6 روی قاب پشتی این گوشی اشاره کرد که باعث شده اوپو رینو ایس گوشی مقاومت‌تری باشد. ضمنا گرچه زیبایی یک مورد سلیقه‌ای است، اما به اعتقاد ما گوشی رینو ایس زیباتر است.

نمایشگر

نمایشگر گوشی اوپو نیز بهتر از ردمی نوت 8 پرو است. اول اینکه برخلاف آن به جای پنل IPS از پنل پیشرفته‌تر AMOLED برخوردار است. دوم اینکه پشتیبانی کاملی از فضای رنگی DCI-P3 را ارائه می‌کند و قادر به پشتیبانی از نرخ رفرش 90 هرتزی است که گزینه‌ی بسیار مهم و جذابی برای گیمرها است. نسبت ابعاد این نمایشگر بلندتر است و همه‌ی این‌ها در کنار اسپیکرهای استریو می‌تواند تجربه‌ی گیمینگ جذابی را ارائه کند. با توجه به استفاده از یک پنل امولد، سازنده موفق شده از یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در گوشی خود استفاده کند، در حالی که اسکنر گوشی ردمی نوت 8 پرو در پشت قاب جای گرفته است.

البته دو نمایشگر از فناوری HDR پشتیبانی می‌کنند.

مشخصات فنی و نرم افزار

ردمی نوت 8 پرو علیرغم اینکه یک گوشی میان‌رده است، اما از یک پردازنده‌ی بالارده استفاده می‌کند. هیچ تراشه‌ی میان‌رده‌ای نمی‌تواند عملکرد گرافیکی همسانی با تراشه‌ی هلیو جی 90 تی مدیاتک را ارائه کند. به همین خاطر است که از آن به عنوان یک تراشه‌ی گیمینگ یاد می‌شود. اما آیا آن قادر به شکست دادن اسنپدراگون 855 پلاس، جدیدترین تراشه‌ی پرچمدار شرکت کوالکام است؟ پاسخ را کوتاه می‌کنیم، خیر. حتی اگر عملکرد پردازنده و پردازشگر گرافیکی جی 90 تی بالا باشد، اما باز هم از عملکرد تراشه‌های پرچمدار فاصله دارد. آن بر پایه‌ی فناوری پردازش 12 نانومتری تولید شده است، در حالی که اسنپدراگون 855 پلاس با فناوری 5 نانومتری تولید می‌شود.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 8 پرو با اوپو رینو ایس

Xiaomi Redmi Note 8 Pro

یکی دیگر از برتری‌های رینو ایس، استفاده از یک حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.0‌ است، در حالی که گوشی شیائومی به یک حافظه از نوع UFS 2.1 مجهز شده است. در انتها باید به حداکثر رم 12 گیگابایتی گوشی اوپو اشاره کرد، در حالی که این میزان رم در گوشی شیائومی حداکثر 8 گیگابایت است.

دوربین

ردمی نوت 8 پرو به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی که وضوح بالاتری را ارائه می‌دهد، مجهز شده است؛ اما این به معنای دوربین بهتری نیست. اوپو رینو ایس از یک سنسور 48 مگاپیکسلی بهتر با دیافراگم بازتر برخوردار بوده و دو لنز اصلی دوربین آن دارای لرزشگیر اپتیکال هستند.

برخلاف گوشی شیائومی، رینو ایس از یک لنز فوق عریض نیز بهره میبرد که یکی از پرطرفدارترین ویژگی‌های دوربین در گوشی‌ها است. بنابراین رینو ایس را باید برنده‌ی این بخش بنامیم.

باتری

گوشی شیائومی از باتری بزرگ‌تری نسبت به رقیب خود استفاده می‌کند، اما این لزوما نمی‌تواند به معنای ارائه‌ی عمر باتری بیشتری باشد. به لطف کم مصرف بودن قطعات زیر قاب گوشی رینو ایس، این گوشی به طور کلی از انرژی کمتری استفاده می‌کند. شارژ کردن آن نیز زیاد به طول نمی‌انجامد: آن از فناوری شارژ سریع 65 وات SuperVOOC Flash Charge بهره می‌برد که می‌تواند تنها در عرض 30 دقیقه شارژ گوشی را به 100 درصد برساند.

قیمت

قیمت پایه ردمی نوت 8 پرو در چین 200 دلار است،‌در حالی که گوشی رینو ایس با قیمت پایه 425 دلاری عرضه می‌شود. بی‌تردید رینو ایس یک گوشی برتر از هر نظر است، اما اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی را برای خرید یک گوشی جدید انجام دهید، ردمی نوت 8 پرو یک گوشی میان‌رده است که می‌خواهد خودش را در بین گوشی‌های رده بالای بازار جای دهد.