گوشی آیفون اس ای 2

اخبار تازه‌ای از گوشی آیفون اس ای 2 اپل منتشر شد

گوشی آیفون اس ای 2 اپل در سال 2020 معرفی خواهد شد. به تازگی اطلاعات بیشتری درباره ویژگی‌ها و مشخصات فنی گوشی Apple iPhone SE 2 به دست آورده‌ایم.

دو هفته قبل اطلاعات جدیدی درباره آیفون SE 2 اپل منتشر شد تا از عرضه چنین گوشی هوشمندی در سال میلادی آتی اطمینان پیدا کنیم. چند روز بعد، قیمت، مشخصات فنی و رنگبندی آیفون اس ای 2 اپل توسط مینگ چی کو فاش شد. این مرتبه نوبت به انتشار اخبار جدیدی درباره گوشی اقتصادی آی او اسی سال 2020 رسید.

از دو سال قبل، شایعاتی ضد و نقیض درباره عرضه دومین نسل گوشی اقتصادی اپل شنیده می‌شد. این شایعات سرانجام با تایید آقای مینگ-چی کو تحلیلگر مشهور اخبار شرکت اپل رنگ واقعیت به خود گرفت. وی بعد از تایید وجود و در دست توسعه بودن این گوشی اقتصادی، هر از چند گاه اطلاعاتی درباره آن فاش می‌کند.

آنتن متفاوت گوشی آیفون اس ای 2 اپل

بر اساس جدیدترین گفته‌های این تحلیلگر، گوشی آیفون اس ای 2 به یک آنتن جدید مبتنی بر پلیمر کریستال مایع مجهز خواهد شد. استفاده از آن، نحوه جابه‌جایی داده به صورت بی‌سیم را به شدت در مقایسه با دیگر گوشی‌های آیفون از زمان آیفون 8 بهبود می‌بخشد.

از نظر ظاهری، گوشی آیفون SE 2 تفاوتی با آیفون سال 2017 ندارد. اندازه نمایشگر ال سی دی آن 4.7 اینچ بود و از تاچ آیدی پشتیبانی می‌کند. اسکنر اثر انگشت روی کلید فیزیکی هوم قرار دارد، در نتیجه اپل بعد از حذف این کلید از گوشی‌های خود در سال 2018 و 2019، مجددا آن را به کار خواهد بست. بدنه گوشی اقتصادی اپل از جنس آلومینیوم است. به منظور کاهش هزینه‌ها، این گوشی همانند آیفون‌های سال جاری فاقد قابلیت 3D تاچ خواهد بود.

گوشی آیفون اس ای 2 اپل از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی تک سنسور بوده و در گوشه بالا و سمت چپ پنل پشتی قرار می‌گیرد. انتظار داریم سنسور رنگی به کار رفته در ماژول دوربین سه گانه آیفون 11 پرو، در دوربین این گوشی نیز به کار برود. البته ممکن است سازنده برای کاهش قیمت، از سنسور یکی از مدل‌های قدیمی‌تر استفاده کند.

گوشی آیفون اس ای 2

اپل برای کاهش قیمت، هر قسمتی به جز تراشه آیفون SE 2 را دست‌کاری می‌کند. پیشتر انتظار داشتیم تراشه A11 به کار رفته در گوشی آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس در گوشی اقتصادی آی او اسی سال 2020 به کار برود، اما طبق اخبار جدید، مغز متفکر آن همانند آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس تراشه A13 خواهد بود.

تصورمان درباره استفاده از 2 گیگابایت رم در این گوشی نیز اشتباه بود و اپل یک چیپ حافظه اصلی 3 گیگابایتی درون آیفون اس ای 2 کار می‌گذارد. از نظر حافظه ذخیره‌سازی داده، گوشی در دو نسخه 64 گیگابایتی و 128 گیگابایت عرضه می‌شود. همانند دیگر دستگاه‌های آی او اسی، از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نخواهد شد. گوشی به صورت پیش‌فرض همراه با سیستم عامل آی او اس 13 عرضه شده و با اپل تی وی پلاس، اپل آرکید و اپل موزیک سازگار است. خریداران iPhone SE 2 اشتراک یک ساله اپل تی وی پلاس را دریافت می‌کنند.

زمان عرضه و قیمت گوشی iPhone SE 2

به عقیده مینگ-چی کو، گوشی نام برده طی ربع اول سال میلادی آتی عرضه می‌شود. بر اساس گزارش بلومبرگ و چند خبرگزاری دیگر، باید در بهار سال آینده منتظر عرضه گوشی اقتصادی اپل باشیم. با در نظر گرفتن اخبار کنونی می‌توان انتظار داشت آیفون اس ای 2 طی رویدادی رسمی که اپل هر سال در ماه مارس (اسفند – فروردین) برگزار می‌کند، رونمایی خواهد شد. طی این رویداد اپل هر سال تعدادی محصول فیزیکی و نرم افزاری معرفی می‌کند.

گوشی آیفون اس ای 2

با توجه به اقتصادی بودن گوشی، iPhone SE 2 نام احتمالی آن تلقی می‌شود، چرا که اولین گوشی ارزان قیمت شرکت اپل iPhone SE نام داشت. ممکن است در نهایت محصول مورد انظار با نام آیفون 8 اس یا آیفون 9 معرفی شود. قیمت آن در آمریکا 399 دلار تخمین زده می‌شود. گزینه‌های رنگ احتمالی قرمز، خاکستری و نقره‌ای به شمار می‌روند.

با وجود افزودن ویژگی‌های جدید در این مدل در مقایسه با آیفون 8، مخصوصا استفاده از تراشه‌ای بسیار قدرتمند، قیمت آن در مقایسه با آیفون 8 با قیمت 449 دلار، فاصله قابل توجهی دارد.