آیفون 11 پرو

فروش بیش از انتظار پنل‌های OLED توسط سامسونگ دیسپلی به اپل!

با وجود رابطه‌ی پرتنش بین سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) و کوپرتینونشین‌ها، شرکت کره‌ای همچنان تامین کننده‌ی نخست پنل اولد برای گوشی‌های آیفون اپل است.

بسته به حجم معامله در ماه دسامبر، میزان فروش سامسونگ دیسپلی به اپل چیزی بین 40 تا 50 میلیون پنل خواهد بود؛ یعنی حتی بیش از مقداری که پیش‌تر انتظار می‌رفت. به این ترتیب، 90 درصد از پنل‌های اولد گوشی‌های اپل را سامسونگ تامین می‌کند و این شامل مدل‌های آیفون 11 پرو هم می‌شود. ال جی دیسپلی نیز تامین کننده‌ی 7 الی 8 میلیون پنل برای آیفون 11 پرو مکس است.

سامسونگ دیسپلی

حجم معاملات سامسونگ دیسپلی و اپل

آمار فروش پنل‌های 5.85 اینچی و 6.64 اینچی OLED توسط سامسونگ به شرح زیر است (ارقام مربوط به ماه‌های اکتبر و نوامبر، تخمینی هستند):

  • جولای: 3.9 میلیون قطعه
  • آگوست: 8.4 میلیون
  • سپتامبر: 9.9 میلیون
  • اکتبر: 9.8 میلیون
  • نوامبر: 5 میلیون پنل

جالب اینکه برای ماه سپتامبر، فروش 6.9 میلیون قطعه پیش‌بینی می‌شد؛ اما به علت افزایش تقاضا برای آیفون 11 پرو، کمپانی کره‌ای حجم تولید خود را بیش از 40 درصد افزایش داد. این دقیقا در تضاد با روند ابتدای سال است که استقبال ضعیف بازار از نسل آیفون XS، منجر به کاهش سفارش‌‌ها و ضرر 478 میلیون دلاری در سه ماهه نخست شد. اما در سه ماهه دوم سال، سامسونگ دیسپلی سود 641 میلیون دلاری را گزارش کرد.

ناگفته نماند پنل ال سی دی آیفون 11 را شرکت‌های JDI، ال جی دیپسلی و شارپ تامین می‌کنند. انتظار می‌رود تمام مدل‌های 2020 آیفون به نمایشگر OLED مجهز باشند؛ البته به جز آیفون اس ای 2 که همچنان LCD خواهد داشت.