گوشی ایلان ماسک

گوشی مرموز و ناشناخته ایلان ماسک چیست؟

زندگی اشخاص معروف، همیشه زیر ذره‌بین بوده و حتی درباره گوشی این اشخاص هم سوالاتی وجود دارد. اگر می‌خواهید درباره گوشی مرموز و ناشناخته ایلان ماسک بیشتر بدانید، این مطلب گجت نیوز برای شماست.

در دهه‌های اخیر، کارآفرینان و رویاپردازان بزرگی در جهان به شهرت رسیدند؛ اما تنها اسم ایلان ماسک با گوش اکثر مردم در سرتا سر دنیا آشنا است. این روزها تعداد انگشت شماری از افراد موفق می‌توانند با ماسک برابری و یا در مواقعی با او رقابت کنند. تا حدودی می‌شود گفت، که این میلیاردر، که مدیرعامل چند شرکت از جمله اسپیس ایکس SpaceX، تسلا Tesla و نوارالینک Neuralink است؛ مرزهای پیشرفت و نوآوری را جا به جا کرده است.

همان طور که می‌دانید با وجود این که این روزها تکنولوژی روی انگشت ایلان ماسک می‌چرخد، بسیاری از مردم کنجکاو هستند که بدانند، خود ایلان ماسک از چه تلفن همراهی برای ارتباطات و مدیریت کارها و برنامه‌هایش استفاده می‌کند؟

گوشی ایلان ماسک

در این مطلب قرار است به یکی از انتخاب‌های مهم ایلان ماسک بپردازیم؛ و پی ببریم که با وجود سبک زندگی پر مشغله و در عین حال رویایی، او ترجیح می‌دهد که از چه مدل تلفن همراهی استفاده کند. اگر شما هم کنجکاو هستید تا بدانید ثروت و موفقیت ماسک باعث شده تا انتخابی منحصر به فرد داشته باشد، با این مطلب در گجت نیوز همراه باشید.

از گوشی ایلان ماسک چه می‌دانیم؟

جای تعجب نیست، اگر ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس پس از آن همه موفقیت و کارآفرینی بین مردم دنیا مشهور و محبوب باشد. بسیاری از تصمیمات بزرگ ایلان ماسک باعث شد تا تحول زیادی در دو دهه اخیر داشته باشیم؛ پس جای تعجب نیست که همه در مورد زندگی او و حتی انتخاب تلفن همراهش کنجکاو باشند.

ما در این مطلب قرار است به یکی از سوالاتی پاسخ دهیم که ذهن بیشتر مردم را به خود درگیر کرده است: در دنیای متنوع تکنولوژی، خود ایلان ماسک از چه تلفن همراهی استفاده می‌کند؟

موبایل ایلان ماسک چیست

احتمالا با خودتان می‌گویید که چه چیزی از حفظ حریم خصوصی و امنیت برای کسی که بنیان‌گذار چند شرکت بزرگ است، مهم‌تر می‌باشد؟ برای کسانی که حداقل یک بار اسم او را شنیده‌اند، کاملا طبیعی است که در مورد انتخاب تلفن همراه خود ایلان ماسک کنجکاو باشند. با توجه به این که در کار ماسک محافظت از داده‌ها و اطلاعات در اولویت است، یقینا او اقدامات لازم را برای محافظت از اطلاعات شخصی و ارتباطاتش انجام می‌دهد.

چیزی که این روزها باعث شده تا همه کنجکاوتر شوند این است که خود ماسک به طور علنی و رسمی اعلام نکرده است که از چه تلفن همراهی استفاده می‌کند. با این وجود، همیشه شایعاتی وجود دارد تا ما را به پاسخمان نزدیک‌تر کند؛ شایعات و گمانه‌زنی‌هایی بر پایه‌ی ترجیحات و توجه او، نظرات گذشته و عکس‌هایی که توسط عکاسان خیابانی از او گرفته شده است.

چرا تسلا گوشی هوشمند نمی‌سازد؟

در فضای مجازی شایعات زیادی پیرامون گوشی تسلا وجود دارد، اما چیزی که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، در گذشته به آن اشاره کرده، خیلی فراتر و بزرگتر از یک گوشی هوشمند است. شاید خیلی از مردم بر این گمان باشند که شرکتی که تا کنون لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند مختلفی را به فروش رسانده، ساخت یک گوشی هوشمند قدم بعدی آن شرکت بوده که یک فرضیه کاملاً منطقی است؛ این دقیقاً همان شایعه‌هایی است که در فضای مجازی و اینترنت وجود دارد و ظاهراً مدل گوشی تسلا را هم Pi Phone نامیده‌اند.

سال گذشته یک ویدیویی در یوتیوب منتشر شد که نشان می‌دهد چگونه گوشی تسلا از طریق اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به اینترنت متصل می‌شود و چگونه می‌توان از طریق آن ماشین تسلا را کنترل کرد و حتی به این امر اشاره داشته که چطور کاربر می‌تواند با ذهنش گوشی تسلا را کنترل کند. شما می‌توانید ویدیو یاد شده را در این لینک تماشا کنید. علاوه بر تمام موارد گفته شده، از دیگر ویژگی‌هایی که برای گوشی تسلا شایعه شده است می‌توان به دوربین‌های دید در شب، شارژ خورشیدی و قابلیت‌های استخراج ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

حالا اگر تمام این قابلیت‌ها در یک گوشی از نظر شما کاملاً رویایی به نظر می‌رسد، باید تأیید کنیم که واقعاً کل این ایده گوشی تسلا یک رویا است. ویدیویی که در بالا به آن اشاره کردیم توسط یک استودیو به نام ADR Studio Design ساخته و منتشر شده، بنابراین تمام محتواهای نمایش داده شده در آن غیر رسمی است؛ اگرچه قبلاً شایعاتی مبنی بر عرضه گوشی تسلا در سال 2022 میلادی پخش شده بود، اما طبق گزارش‌هایی که توسط منابع معتبر منتشر شدند، تمام این شایعات بی اساس بوده و فقط در فضای مجازی مانند یوتیوب و توییتر وجود دارد.

با این تفاسیر، آیا رویای ساخت گوشی تسلا هرگز به حقیقت تبدیل نخواهد شد؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال تا انتهای مطلب با گجت نیوز همراه باشید.

سال گذشته بحث‌های زیادی راجع به گوشی تسلا وجود داشت

گوشی تسلا

هیچ کس نمی‌تواند به طور قطع بگوید که تسلا هرگز در آینده به ساخت گوشی‌های هوشمند فکر نخواهد کرد، اما ایلان ماسک راجع به این موضوع صحبت‌هایی را انجام داده است. در سپتامبر سال 2020، ماسک یک توییت منتشر کرد و در آن گفت که به هیچ وجه تسلا اقدام به ساخت گوشی و ساعت‌های هوشمند نخواهد کرد و حتی آنها را تکنولوژی دیروز خطاب کرد. ماسک به جای تمرکز بر سخت افزارهای قدیمی مانند گوشی‌های هوشمند، به چیزی اشاره کرد که از نظر او تکنولوژی آینده است و نیورالینک – Neuralink نام دارد.

شاید برای خیلی از افراد این سؤال پیش بیاید که چطور نیورالینک، شرکتی که توسط ایلان ماسک و مکس هوداک تأسیس شده و در زمینه واسط مغز و ماشین – Brain Machine Interface فعالیت دارد، را می‌توان با چیز پیش پا افتاده‌ای مانند گوشی‌های هوشمند مقایسه کرد؟ فقط می‌توان گفت که ایلان ماسک برنامه‌های بزرگی برای واسط مغز و ماشین دارد، که می‌توان آن‌ها را در مغز کاشت و به افراد اجازه می‌دهد کامپیوترها را با ذهن خود کنترل کنند.

اگرچه ممکن است نیورالینک برای خیلی‌ها بیش از حد آینده‌نگرانه یا دور از ذهن به نظر برسد، اما سال گذشته این شرکت در یک ویدیو کوتاه نشان داد که بازی کردن با واسط مغز و ماشین چه حسی دارد. این ویدیو که در یوتیوب منتشر شد یک میمون را نشان می‌داد که با استفاده از ذهن خود در حال MindPong بازی کردن بود و تعامل با بازی به سادگی با تصور حرکات دست انجام می‌شد.

به این زودی‌ها به گوشی‌های هوشمندی که توسط ذهن کنترل می‌شوند فکر نکنید

گوشی تسلا

واسط‌های سخت‌افزاری فیزیکی همیشه مانعی بودند که انسان را از تعامل دقیق‌تر با دستگاه‌ها خود باز می‌داشتند، اما با این حال واسط مغز و ماشین پتانسیل این را دارد که محدودیت‌ها را کنار گذاشته و انسان را به معنای واقعی کلمه با ماشین‌ها یکی کند. در حالی که ممکن است این فناوری برای طرفداران فرهنگ سایبرپانک یک مفهوم جذاب باشد، اما هنوز برای عرضه انبوه زود است.

در میان لیست طولانی نیورالینک از برنامه‌های امیدوارکننده واسط مغز و ماشین، استفاده در زمینه پزشکی اولویت کمتری دارند. در واقع، کمک به افراد دارای نقص جسمی در استفاده از رایانه اولین چیزی است که نیورالینک روی آن تمرکز خواهد داشت.

ایلان ماسک ادعا کرد که ایمپلنت‌های مغزی نیورالینک به زودی قادر خواهد بود بیماری‌های مختلف پزشکی، مانند از دست دادن حافظه معمولی گرفته تا نابینایی و آسیب‌های جدی مغزی را درمان کند. صد البته که نورالینک قبل از رسیدن به اهدافش با کلی موانع اخلاقی و قانونی پیش رو بوده به خصوص که آزمایش‌های بحث‌ برانگیز آن متخصصان پزشکی را نگران کرده است.

سؤال اصلی این است: آیا واسط‌های مغز و ماشین نیورالینک در صورت موفق بودن کاربردهای پزشکی آن به سمت استفاده تجاری خواهد رفت؟ در پاسخ باید گفت که احتمال زیادی وجود دارد. از اینها گذشته، طبق گزارش فوریس هم اکنون بیش از 205 میلیون دلار توسط سرمایه‌گذاران روی نیورالینک سرمایه گذاری شده است؛ اما با این حال نباید به این زودی‌ها انتظار این فناوری را داشته باشیم.

ایلان ماسک گوشی هوشمندش را بعد از خرید مدل جدید نابود می‌کند، اما چرا؟‌

تعداد زیادی از کاربران امروز، بعد از خرید یک گوشی هوشمند، تا زمان خراب شدن قسمت‌هایی از سخت افزار یا کند شدن شدید دستگاه، از آن استفاده می‌کنند. تعدادی دیگر، که علاقه شدید به گجت های الکترونیکی دارند، هر سال گوشی جدیدی خریداری کرده و مدل‌های قبلی را به کلکسیون خود اضافه می‌کنند. البته دسته سومی نیز وجود دارد که به نظر ایلان ماسک یک از معدود اعضای آن است؛ دسته سوم کاربران بعد از خرید گوشی هوشمند جدید، مدل قبلی را نیست و نابود می‌کند!

ایلان ماسک را به خاطر تاسیس و مدیریت چندین شرکت نوآور در زمینه‌ها و صنایع مختلف می‌شناسند. از میان بی‌شمار استارتاپ و شرکت تاسیس شده به دست وی، بیش از همه تسلا موتورز و مخصوصا شرکت فضایی اسپیس ایکس به محبوبیت دست پیدا کرده‌اند. آقای ماسک هر از چندگاه به خاطر مطرح کردن ایده‌هایی آینده‌نگرانه، همچون ساکن کردن انسان در ماه یا سیاره مریخ، جنجال زیادی به پا می‌کند. نکته مهم درباره این فرد در مقایسه با دیگر ایده پردازان، ارائه راهکارهای عملی و علمی برای دستیابی به ایده‌های مطرح شده است.

علت نابودی گوشی توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک هرگز دوست ندارد ردی از خود در این دنیا باقی بگذارد. توجه وی به این موضوع از زمان رسوایی فیس بوک و برملا شدن دست تعدادی از شبکه‌های اجتماعی فروشنده اطلاعات کاربران به شرکت‌های تبلیغاتی، بیشتر شده است.

موسس تسلا موتورز و اسپیس ایکس، تاکید زیادی روی حریم خصوصی و حفاظت از داده شخصی دارد. یکی از راهکارهای وی برای دستیابی به این مهم، تعویض گوشی هوشمند به صورت پیاپی و نابود کردن مدل قبلی است. به این ترتیب از افتادن گوشی هوشمند به دست دیگران جلوگیری خواهند شد. برخی از متخصصان دنیای فناوری عقیده دارنده در جهان صفر و یک، هیچ چیز نمیمیرد، در نتیجه می‌توان از دل یک گوشی هوشمند یا هر گجت الکترونیکی دیگر، اطلاعات زیادی استخراج کرد.

انجام چنین عملی برای افراد مهمی همچون ایلان ماسک طبیعی به نظر می‌رسد. کافی است به حادثه‌ای که برای جف بزوس، موسس و مدیر عامل آمازون و ثروتمندترین مرد دنیا رخ داد، توجه کنید. فروردین امسال مشخص شد عربستان گوشی جف بزوس مدیرعامل آمازون را هک کرده است! در نتیجه افراد فعال در رده‌های بالایی شرکت‌های بین‌المللی، نه تنها باید گوشی هوشمندشان را به طور مرتب تعویض و مدل‌های قبلی را نابود کنند، بلکه در صورت داشتن توانایی مالی، بهتر است گوشی هوشمند با ضریب ایمنی بالایی مخصوص خود طراحی کنند!

ایلان ماسک برای حفظ حریم خصوصی، چه روشی را ترجیح می‌دهد؟

برای کسی مانند ماسک که تمام وقت خود را به پیشرفت جهان و اخبار تکنولوژی اختصاص می‌دهد، چه چیزی از حفظ داده‌های شخصی مهم‌تر است؟

دلایل مهمی وجود دارد که ماسک حفاظت بیشتری برای اطلاعتش بخواهد. دلایلی از قبیل این که، ایلان ماسک یکی از افراد مشهور دنیا است و احتمالا بیشتر از هر کس دیگری غرق در انبوهی از ایمیل و پیام‌های مهم از طرف دیگر افراد مهم با گوشی خود می‌شود. پس منطقی‌ترین راه این است که در مرحله اول، از تلفن همراهی با امنیت بالا استفاده کند تا با خیال راحت بتواند با کسانی که می‌خواهد ارتباط برقرار کند و یا تصمیم بگیرد که چه کسی را در کجا ملاقات کند.

گوشی ایلان ماسک

برخی از تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند ایلان ماسک از یک نسخه شخصی‌سازی شده از یک گوشی آیفون استفاده می‌کند. البته او سابقه استفاده از گوشی‌های اندرویدی را نیز دارد.

از سوی دیگر، ماسک به عنوان کسی که در راه پیشرفت فناوری، قدم‌های بزرگی برداشته است، می‌داند که هیچ چیز مهم‌تر از حفاظت از داده‌های محرمانه نیست. او با مشارکت در پروژه‌های مهم مانند هوش مصنوعی و اکتشافات مهم فضایی بیشتر از هر کس دیگر می‌کوشد تا داده‌های فوق سری‌اش فاش نشوند.

جالب این است که ایلان ماسک به خاطر این نگرانی‌ها و حساسیت بالا به انتخاب‌های سنجیده و حساب شده‌ در انتخاب گوشی تلفن همراه مشهور است. با وجود این که او هرگز به وضوح اعلام نکرده است که از چه مدل تلفن همراهی استفاده می‌کند اما احتمالات و شواهد گویای این است که ماسک از تلفن‌های همراه هوشمند با ویژگی‌های فوق امنیتی و پیام‌رسان‌های رمزگزاری شده استفاده می‌کند.

دور از باور نیست که تمرکز ایلان ماسک بیشتر از مدل تلفن روی امنیت بالای آن باشد. شاید اگر بقیه مردم جهان هم طرز فکر او را داشتند، نصف کمپانی‌های جهان تا کنون از کار بی کار شده بودند! چرا که او به جای تبلیغ از پیام رسان‌های ناامن و مشهور به شبکه‌های اجتماعی که امنیت بالایی دارند اما بین مردم معروف نشده‌اند توجه ویژه‌ای نشان داده است.  همچنین اعلام کرده است که هر پروژه‌ای که در تلاش برای ساخت یک پلتفرم  امن است، حمایت ویژه ماسک را خواهد داشت.

در واقع در دنیایی که همه چیز در حال کنترل شدن است و همه دولت‌ها خواهان نظارت بر اطلاعات و داده‌های مهم هستند، تلاش ماسک برای ایجاد فضاهای امن برای ارتباط مردم تصمیم تعجب‌آوری نیست.

حدس و گمان‌ها و شایعات در مورد گوشی ایلان ماسک

برای فرد مهمی مانند ماسک که ترجیح می‌دهد اکثر کارهایش را به صورت محرمانه انجام دهد و مردم را فقط از اخباری که برای عموم است با خبر کند، شایعه‌سازی‌هایی صورت می‌گیرد و ماسک هم خیلی از آن‌ها بی اطلاع نیست! این که ماسک از چه مدل گوشی استفاده می‌کند به عنوان کسی که خود پیش قدم شد تا دنیای تکنولوژی را متحول کند، طبیعی‌ترین سوالی است که ذهن طرفدارانش را به خود مشغول کرده است.

گوشی ایلان ماسک

یکی از شایعاتی که در خبرگزاری‌های آنلاین منتشر شد، این بود که برای ماسک تلفن همراه هوشمند خاصی طراحی شده است تا پاسگو همه نیازهای او باشد و از امنیت ویژه‌ای برخوردار است.

این شایعه فقط به این خاطر مورد توجه قرار گرفت که با ذهنیت خلاق و آینده‌نگر ماسک تطابق دارد؛ اما هنوز هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد تا این شایعه را به یک حقیقت تایید شده، تبدیل کند.

شایعه دیگری که دهان به دهان بین مردم پخش شد، در این مورد بود که ماسک ترجیح می‌دهد تا از روش‌های خاصی برای بالا بردن امنیت تلفن همراهش استفاده کند. روش‌هایی مانند استفاده از پلتفرم‌های رمزگزاری شده و یا اقدامات امنیتی بیشتری برای حافظت از داده‌های شخصی او صورت بگیرد.

با توجه به این که استفاده از گوشی‌های هوشمند جدید و پیشرفته محبوبیت خاصی پیدا کرده است و همه می‌خواهند به آخرین سری گوشی‌های هوشمند دسترسی داشته باشند؛ جای تعجب نیست اگر ماسک هم از این نظریه پیروی کند و به دنبال تلفن‌هایی باشد که از امکانات به روز، با امنیت بالا برخوردار هستند.

نباید از این نکته غافل شد که همه این نظریه‌ها در حد حدس و گمان هستند و انتخاب تلفن همراه تصمیمی با سلیقه شخصی خود ماسک است که احتمالا بر اساس عواملی مثل امنیت، کیفیت و… انتخاب شده است.

موقعیت ماسک روی انتخاب‌هایش تاثیر دارد

با توجه به موقعیت شغلی که ماسک دارد، باید دقت و تمرکز بیشتری روی انتخاب تلفن همراهش داشته باشد و اقداماتی از جمله ارتقا سطح امنیت، استفاده از پیا‌م‌رسان‌های امن و پروتکل‌های احراز هویت را باید جزو اولویت‌هایش قرار دهد.

محافظت از داده‌های شخصی ماسک نه تنها روی زندگی خود ماسک بلکه در آینده مردمی که با تکنولوژی سر و کار دارند نیز تاثیر ویژه‌ای دارد.

شایعات و گمانه‌زنی‌ها

همان طور که می‌دانید ماسک علاقه خاصی به فناوری نشان داده است و همین علاقه باعث شد تا مردم شایعاتی در مورد تلفن همراه خاص ماسک بسازند.

گوشی تسلا

هر چند این روزها گوشی ایلان ماسک مشخص نیست اما در صورت معرفی گوشی تسلا که شایعات زیادی درباره‌اش شنیده می‌شود، این شخصیت از گوشی برند خودش استفاده خواهد کرد.

به عنوان مثال، شایعه‌ای که طرفداران زیادی پیدا کرد، نشان می‌داد که ماسک یکی از کاربران آیفون است اما با امکانات اختصاصی که اپل فقط در اختیار ایلان ماسک قرار داده است. شعار اصلی اپل که آن را جزو افتخاراتش می‌داند تاکید شدید او به حفظ امنیت و حریم خصوصی است. توجه او به امنیت به حدی زیاد است که کمتر تصویری از خانه ایلان ماسک رسانه‌ای شده است.

اما تنها امنیت بالای آن نیست که اپل را جزو گزینه‌های اصلی قرار داده، بلکه طراحی زیبا و رابط کاربری که محبوب همه کاربران است سبب شده تا این تلفن همراه به گزینه‌ای منطقی و محبوب تبدیل شود. البته شایعات به این خاطر مورد توجه قرار گرفت که گفته می‌شد، اپل ویژگی‌های منحصر به فردی را برای ماسک در نظر گرفته و این تلفن همراه به صورت تجاری در دسترس نیست.

ماسک چه گزینه‌هایی در انتخاب گوشی قبلی خود داشت؟

با این که هنوز مشخص نیست که تلفن همراه ماسک متعلق به کدام کمپانی است؛ اما می‌توانیم با نگاهی به ترجیحاتی که او در گذشته داشته است حدس و گمان‌هایی داشته باشیم. او در مصاحبه‌ای که با بلومبرگ داشت، گفته بود که در گذشته یکی از کاربران مشتاق آیفون بوده است. اما او در ادامه صحبت‌هایش افزود که بعضی از رویکردهای اپل او را ناامید کرده و باعث شده تا او به گوشی‌های اندرویدی روی بیاورد.

ایلان ماسک آیفون

چندی پیش تصویری از ایلان ماسک در حال استفاده از یکی از گوشی‌های آیفون رسانه‌ای شد.

این تجدید نظر در انتخاب نشان می‌دهد که ماسک توجه خاصی به آزادی عمل و شخصی‌سازی‌هایی که در گوشی‌های اندرویدی صورت گرفته، نشان داده است.

البته احتمالات دیگری نیز وجود دارد؛ همان طور که می‌دانید ماسک در چندین پروژه بزرگ مشارکت دارد و ممکن است که برای ارتقا سطح کیفیت و نوآوری از گوشی‌هایی که در حال آزمایش هستند استفاده کند. به عنوان مثال استفاده از گوشی‌هایی با کنترل هوش مصنوعی و یا تلفن‌های تاشو هوشمند، تا نه تنها به روز باشد بلکه هم زمان کیفیت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد. با این حال هنوز ماسک هیچ واکنشی به این شایعات نشان نداده است.

اگر توییتر از گوشی‌های هوشمند حذف شود، ایلان ماسک خودش گوشی می‌سازد!

شایعاتی مربوط به ساخت یک رقیب برای تلفن‌های همراه توسط ایلان ماسک از مدت‌ها قبل به گوش می‌رسید. این شایعات بی‌اساس به‌نظر می‌رسیدند، تا وقتی که ماسک برای اولین بار در توییتر اعلام کرد که اگر شرکت‌ها علیه پلتفرم تازه خریداری شده او اقدامی کنند و هوس حذف توییتر به سرشان بزند، او نیز دست به تولید رقیبی برای دستگاه‌های اپل و اندروید خواهد زد.

از آنجایی که توییتر ازطریق فروشگاه‌های آنلاین اپ استور و گوگل پلی دردسترس کاربران آیفون و اندروید قرار می‌گیرد، آینده‌ آن تا حد زیادی به اپل و گوگل وابسته است و حذف آن از مارکت این برنامه‌ها می‌تواند مشکلاتی را برای توییتر به ارمغان بیاورد.

حذف توییتر

فردی به نام «لیز ویلر» در توییتی به این موضوع اشاره کرده است که اگر اپل و گوگل برنامه توییتر را از فروشگاه‌های اپ خود حذف کنند، ایلان ماسک باید گوشی خودش را بسازد. ایلان ماسک در پاسخ به ویلر گفت: «امیدوارم که شرایط به آنجا ختم نشود، اما اگر چاره دیگری وجود نداشته باشد، یک گوشی جایگزین تولید خواهم کرد.»

تصمیم گوگل و اپل برای حذف توییتر قطعی است؟

ماسک پس از تکمیل قرارداد خرید توییتر، تغییرات بحث‌برانگیزی را در این پلتفرم ایجاد کرد که باعث شد برخی از تبلیغ‌کنندگان این برنامه را مکانی ناامن برای تبلیغ ببینند. اخیراً، او شمار زیادی از حساب‌های مسدودشده را طی یک نظرسنجی به توییتر برمی‌گرداند. پیش از آن نیز شاهد بازگرداندن حساب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به توییتر بودیم.

حذف توییتر

این احتمال وجود دارد که ماسک با رعایت موضع «آزادی بیان»، باعث شود توییتر دستورالعمل‌های مربوط به گوگل پلی و اپ استور را نقض کند. این استراتژی برای اجرای توییتر برخی را به این سوال واداشته است که آیا اپل یا گوگل توییتر را از بازار برنامه مربوطه خود حذف خواهند کرد یا خیر.

هیچ قطعیتی در مورد تصمیم گوگل و اپل راجب حذف توییتر وجود ندارد، با این حال همانطور که گفته شد اگر ماسک از این موضوع احساس خطر کند، گوشی خود را خواهد ساخت.

البته این اولین باری نیست که ماسک از این دو غول فناوری شاکی است، او قبلاً نیز از هزینه‌های بالای آنها شکایت کرده بود.

ساخت گوشی هوشمند تسلا، شایعه یا واقعیت؟

حذف توییتر

تولید گوشی هوشمند تسلا پای (Pi) مدت‌ها شایعه‌ای مبهم و بی‌ثبات بوده است، اما ایلان ماسک با خرید توییتر هر چیزی را امکان پذیر جلوه داد. البته تولید یک گوشی هوشمند توسط تسلا آنقدرها هم دور از ذهن نیست.

تسلا دارای فناوری تراشه، پشته نرم‌افزاری با بازی‌ها و برنامه‌ها و بیش‌از یک میلیون مشتری است که از سیستم‌عامل لینوکس تبلت با رابط کاربری بسیار مدرن استفاده می‌کنند. همچنین این شرکت قبلاً اتومبیل‌ها و موشک‌های زیادی ساخته است. بنابراین ساخت یک گوشی همراه توسط این شرکت به‌هیچ وجه عجیب نیست.

البته تولید تلفن همراه تنها اشاره‌ای به یک ایده است و بعید به‌نظر می‌رسد که به ثمر بنشیند. حتی اگر اپل و گوگل اقدامی قاطع و همزمان علیه توییتر انجام دهند و دست به حذف آن بزنند، این غول رسانه‌های اجتماعی همچنان می‌تواند یک APK را برای کاربران منتشر کند تا آن را خارج از فروشگاه Google Play دانلود کنند.

نصب برنامه‌های ناموجود در اپ استور در iOS کمی پیچیده‌تر، اما امکان‌پذیر است و نصب یک نمایه سفارشی می‌تواند کار را راحت کند. همچنین شما می‌توانید با استفاده از مرورگر تلفن همراه خود به توییتر دسترسی داشته باشید. بنابراین حتی اگر توییتر از گوگل پلی و آپ استور حذف شود، بازهم برای دسترسی به آن نیازی به تعویض تلفن همراه خود نخواهید داشت.

نتیجه‌گیری نهایی در مورد موبایل ایلان ماسک

همه می‌دانیم یکی از راه‌های پیشرفت یک کارآفرین این است که به هیچ کمپانی و عقیده‌ای وابسته نباشد تا بتواند با دیدی باز و رو به جلو حرکت کند. ایلان ماسک هم به عنوان یک کارآفرین موفق در زمینه فناوری، به احتمال زیاد در این سال‌ها از گوشی‌ها و مدل‌های متنوعی استفاده کرده است تا آن‌ها را هم از نظر کیفیت و هم از نظر امنیت محک بزند.

با وجود این که بسیاری از مردم و عکاسانی که در مورد گوشی ماسک کنجکاو بوده‌اند، او را با گوشی آیفون دیده‌اند اما به گفته خود ماسک، او تجربه استفاده از گوشی‌های اندرویدی را هم داشته است. در نتیجه ماسک هیچوقت وابسته به یک برند خاص نبوده و تلفن‌های همراهش را بر اساس عواملی مانند کیفیت، امنیت و امکاناتی که نشان دهنده پیشرفت فناوری در جهت رفع نیازهای بشر بوده، انتخاب کرده است.

در نهایت، تنها پاسخی که ما از آن مطمئن هستیم این است که انتخاب‌های ماسک بازتابی از ذهنیت آینده‌نگر او است و نشان دهنده تعهد او برای ماندن و کمک کردن به پیشرفت تکنولوژی و فناوری در دنیای دیجیتالی که همواره در حال تکامل است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*