شیائومی-گوشی های شیائومی

شیائومی در رده هفتم کمپانی های جهان با بیشترین پتانسیل رشد

شرکت شیائومی (Xiaomi) که این روزها پیشرفت خوبی در بازار جهان دارد، از دید مجله فورچن به عنوان هفتمین کمپانی با بیشترین پتانسیل رشد در جهان انتخاب شده است.

مجله فورچن اخیرا سومین نسخه از پیش‌بینی 50 شرکت آینده دار دنیا را منتشر کرده که شیائومی در آن رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. این لیست توسط مجله فورچن و گروه مشاوره مدیریت بوستون (BCG) تهیه شده و پیش بینی‌ای از کمپانی‌هایی با بیشترین پتانسیل رشد در بلندمدت است.

شرکت شیائومی که اولین گوشی‌اش را در سال 2011 به بازار عرضه کرد، مسیر صعودی و رو به رشدی را از آن زمان تا به‌ حال طی کرده است. طبق اطلاعات منتشرشده در مجله فورچن، شیائومی هم‌اکنون حدود 17 هزار کارمند دارد و طی 12 ماه گذشته، درآمدی معادل 27.9 میلیارد دلار و سود 1.6 میلیارد دلاری داشته است.

شیائومی-گوشی های شیائومی-رتبه شیائومی در میان کمپانی های آینده دار-مجله فورچن

با وجود این‌که بیش از نیمی از کمپانی‌هایی که نام‌شان در لیست 50 کمپانی با بیشترین پتانسیل رشد قرار گرفته، در حوزه تکنولوژی و ارتباطات مشغول‌ به‌ کار هستند، شیائومی تنها تولیدکننده گوشی های هوشمند است که در ده رتبه اول حضور دارد. نزدیکترین تعقیب‌کننده شیائومی، کمپانی آلفابت است که در رتبه هجدهم قرار دارد؛ البته احتمالا گوشی های گوکل پیکسل بخش عمده‌ای از درآمد این کمپانی را به خود اختصاص نخواهند داد.

کمپانی BoE که در زمینه تامین صفحه‌ های نمایش گوشی های هوشمند فعالیت دارد در رتبه سی‌و‌چهارم قرار گرفته است و کمپانی اسپاتیفای (Spotify) نیز در رتبه پنجم حضور دارد. انویدیا در رتبه 26 و تسلا هم در رتبه 48 قرار گرفته است. شما می توانید لیست کامل 50 شرکت مذکور را از اینجا مشاهده کنید.

معیار رتبه‌بندی کمپانی‌ها در این لیست، در نظر گرفتن احتمال موفقیت شرکت‌ها در درازمدت است و نه رسیدن به موفقیت‌های مقطعی. نصف معیار امتیازدهی براساس پتانسیل کمپانی‌ها و نیمه دیگر براساس احتمال تبدیل آن پتانسیل رشد به موفقیت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*