سلاح لیزری ضد پهپاد

نخستین سلاح لیزری ضد پهپاد در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده قرار گرفت

شرکت ریتیون نخستین سلاح لیزری ضد پهپاد خود را تحویل نیروی هوایی ایالات متحده داد. این سلاح قابل شارژ، می‌تواند ظرف مدت چند ثانیه یک یا چند پهپاد را ساقط کند.

به گفته‌ی ریتیون (یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات نظامی در آمریکا)، این شرکت اولین سلاح لیزری ضد پهپاد ساخت خود را به نیروی هوایی ایالات متحده تحویل داده است. این کمپانی همچنین سیستم ضد UAS خود را نیز اوایل ماه جاری میلادی در اختیار نیرو هوایی قرار داده بود. ایالات متحده قصد دارد این سیستم را به مدت یک سال، به عنوان بخشی از یک آزمایش بزرگ‌تر، مورد استفاده قرار دهد. طبق گفته‌ی ریتیون، فناوری به کار رفته در این سلاح می‌تواند ظرف مدت چند ثانیه، یک پهپاد را ساقط کند.

در ماه مارس سال 2018، ریتیون اعلام کرده بود که فناوری ضد پهپاد آن‌ها موفق به ساقط کردن صدها پهپاد در آزمایش‌های نظامی شده است. این فناوری حتی موفق به ساقط کردن دست جمعی پهپادها نیز شده است. این شرکت برای آزمایش چنین فناوری، با ایالات متحده قراردادی به ارزش 2 میلیون دلار را امضا کرده است. در اعلامیه‌ی رسمی که سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته منتشر شد، این شرکت عنوان کرد که نخستین سلاح پرانرژی لیزری ضد پهپاد خود را به نیروی هوایی ایالات متحده تحویل داده است. در آینده‌ای نزدیک، این سلاح می‌تواند برای آزمایش در شرایط واقعی و همچنین توسط اپراتورهای آموزشی به کار گرفته شود.

سلاح لیزری ضد پهپاد

این سلاح لیزری ضد پهپاد شارژی است و به یک ژنراتور نیز وصل می‌شود

این سلاح شامل لیزرهای ریتیون و سیستم هدف‌گیری چندطیفی آن است. از جمله موارد دیگر نیز می‌توان به یابنده‌ی شناسه و سپس ردیابی هواپیماهای بدون سرنشین در مناطقی که مجاز به پرواز نیستند اشاره کرد. با فرض اینکه یک پهپاد سرکش مورد هدف قرار گرفته است، ظرف مدت چند ثانیه این سیستم لیزری می‌تواند آن را در آسمان محو کند. همانطور که پیشتر این شرکت توضیح داده بود، لیزر و سیستم مربوطه روی یک ATV کوچک نصب شده است که به آن «باتلاقی» گفته می‌شود. این اسلحه را می‌توان با خروجی استاندارد 220 ولت شارژ کرد و از آن برای شلیک ده‌ها پرتو لیزری استفاده کرد. گرچه تیم‌های نظامی با متصل کردن این سیستم به یک ژنراتور، می‌توانند برای مدت بیشتری از یک بار شارژ کامل، از آن استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*