آی او اس 13.2

آی او اس 13.2 با همراه داشتن Deep Fusion و ایموجی‌های جدید منتشر شد

آی او اس 13.2 (iOS 13.2) برای آیفون‌های سازگار منتشر شد. این به‌روزرسانی شامل قابلیت Deep Fusion برای خانواده آیفون 11 و ایموجی‌های جدید است.

اپل سرانجام نسخه‌ی نهایی آی او اس 13.2 را برای آیفون‌های سازگار شامل آیفون 6 اس به بعد منتشر کرد. حجم این به‌روزرسانی نیز متفاوت است، اما چیزی بین 500 تا 600 مگابایت خواهد بود.

یکی از بزرگ‌ترین قابلیت‌های جدیدی که در این به‌روزرسانی وجود دارد، فعالسازی قابلیت Deep Fusion است که برای نخستین بار اپل از آن در رویداد معرفی گوشی‌های سری آیفون 11 خود رونمایی کرده بود. دیپ فیوژن از ماشین یادگیری داخل موتور عصبی به کار رفته در تراشه‌ی A13 Bionic استفاده می‌کند و هر زمانی که شما قصد داشته باشید در محیطی تاریک یا با نور متوسط عکاسی کنید، جمعا 9 عکس را ثبت می‌کند. این تصاویر هوشمندانه انتخاب خواهند شد و با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا یک عکس با نهایت کیفیت ممکن با بیشترین جزئیات و کمترین نویز ممکن به دست آید. البته این قابلیت فقط در گوشی‌های سری آیفون 11 موجود خواهد بود.

آی او اس 13.2

تنظیم رزولوشن ویدیوها از طریق دوربین در آی او اس 13.2

یک قابلیت کوچک دیگر نیز در این به‌روزرسانی وجود دارد که مربوط به دوربین آیفون‌ها است. اپل سرانجام تنظیمات رزولوشن ویدیو را به داخل خود اپلیکیشن دوربین آورده است. با این حال، بنا به دلایلی، این قابلیت فقط در گوشی‌های خانواده آیفون 11 وجود دارد. اگر صاحب گوشی‌های قدیمی‌تر اپل هستید، باید از طریق تنظیمات اصلی گوشی خود به تنظیمات رزولوشن ویدیوها دسترسی پیدا کنید. مشخص نیست چرا اپل چنین تصمیم عجیبی را گرفته است و این قابلیت را فقط در اختیار آخرین پرچمدار خود قرار داده است!

دیگر تغییرات موجود در این به‌روزرسانی، اضافه شدن ایموجی‌های جدید است. این آپدیت شامل 70 ایموجی جدید است که ایموجی‌های انسانی آن فقط شامل اضافه شدن نژادهای مختلف در کنار یکدیگر است، اما می‌توانید به جز آن‌ها حیوانات، خوراکی، فعالیت‌ها و لوازم جدیدی را نیز بیابید.

آی او اس 13.2

آی او اس 13.2 دو قابلیت جدید مربوط به ایرپادز را نیز به همراه دارد. “Announce Messages” به سیری اجازه می‌دهد زمانی که پیام متنی جدیدی را دریافت می‌کنید، آن را برای شما بخواند. این ویژگی در حین تماس‌ها و یا اشتراک‌گذاری صوتی به صورت خودکار قطع خواهد شد. دومین قابلیت، پشتیبانی از ایرپادز پرو جدید اپل است که ساعاتی پیش رسما توسط این شرکت معرفی شد.

آی او اس 13.2

ویژگی‌های جدیدی برای HomeKit نیز وجود  دارد. “HomeKit Secure Video” شما را قادر می‌سازد تا با دوربین‌های امنیتی خود فیلمبرداری کرده و آن‌ها را ذخیره کنید. این قابلیت انسان، حیوان و وسایل نقلیه را نیز به خوبی شناسایی می‌کند. از این به بعد هوم کیت از روترهای وای فای خانگی نیز پشتیبانی خواهد کرد. در انتها باید به سیری اشاره کرد که حالا اپل از شما اجازه می‌خواهد مکالمات آن را ذخیره کند تا با این کار به پیشرفت دستیار مجازی اپل کمک کنید. البته شما می‌توانید به تاریخچه‌ی این ابزار رفته و صداهای ذخیره شده را نیز پاک کنید.

جدا از iOS 13.2، اپل iPadOS 13.2‌ را نیز منتشر کرده است که می‌تواند برخی تغییرات در آیپدهای اپل به وجود آورد. در اینجا همچنین HomePod 13.2 نیز با بهره‌گیری از قابلیت‌های جدید شامل شناسایی صدای افراد مختلف یک خانواده توسط هوم پاد و رد کردن موسیقی، پادکست‌ها یا تماس‌های تلفنی آیفون نزدیک به این دیوایس منتشر شده است. شما می‌توانید یک تایمر خواب را نیز برای این اسپیکر هوشمند تعیین کنید تا در شب، موقعی که می‌خواهید به صورت خودکار خاموش شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*