تشک

راهنمای خرید بهترین تشک

شب‌ها دائما تکان می‌خورید؟ پیدا کردن بهترین موقعیت برای خواب می‌تواند کاری چالش برانگیز برای افراد حساس باشد. اگر هر شب با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنید، احتمالا استفاده از تاپر (topper) یا پد تشک مموری فوم بتواند مشکل شما را برطرف کند.

پدهای تشک مموری فوم با ساختار منحصربه‌فرد، به منظور افزایش دوام تشک و راحتی طراحی شده‌اند. به جای استفاده از تشک‌های معمولی که البته همیشه هم طراحی ارگونومیک ندارند، این پدها قالب بدن شما را به خود گرفته و بعد از مشخص کردن نقاط فشار، وزن را به صورت یکسان پخش می‌کنند؛ در نتیجه، شما می‌توانید خوابی بسیار راحت را روی کاوری نرم اما مقاوم، تجربه کنید. این پدها برای جلوگیری از آسیب دیدن ستون فقرات نیز کاربردی هستند.

در مقاله امروز، یک راهنمای جامع برای خرید پد تشک مموری فوم را آماده کرده‌ایم تا هنگام خرید کالای خواب، با تمام اصطلاحات و ویژگی‌های متریال‌های مختلف آشنا باشید.

نکاتی مهم در خرید پدهای تشک مموری فوم

مقایسه مموری فوم قدیمی با مموری فوم ژل دار

هر متریال، نقاوت قوت و ضعفی دارد که نیاز است پیش از خرید تشک با آنها آشنا باشید.

مموری فوم های قدیمی: این فوم های اسفنجی و سبک برای کاهش فشار به ستون فقرات و گردن ایده‌آل هستند. پدهای مموری فوم قدیمی معمولا در مقایسه با نسخه‌های ژل دار قیمت پایین‌تری دارند. تنظیم دما در این تشک‌ها به خوبی انجام می‌شود، ولی اگر شب‌ها از عرق کردن رنج می‌برید، این فوم‌ها مناسب شما نیستند.

مموری فوم های ژل دار: افزون بر فوم اسفنجی، مهره‌ها و روبان‌های ژل دار در این نوع از پدها دیده می‌شوند. خنک‌سازی در این پدها بهتر انجام می‌شود و طراحی مناسب‌تر، آنها را به انتخابی ایده‌آل برای بزرگترها و افرادی که می‌خواهند جای خوابی نرم‌تر را تجربه کنند، تبدیل می‌کند. ژل عملکرد بهتری در برابر سرما دارد؛ این یعنی اگر هنگام شب احساس سرما کردید، باید از یک پتوی اضافه برای گرم شدن استفاده کنید.

ضخامت

به صورت معمول، ضخامت پدهای تشک مموری فوم بین 1 تا 4 اینچ است. مردم بیشتر ضخامت 2 تا 3 اینچ را ترجیح می‌دهند و برخی معتقدند پدهای 1 اینچی بیش از حد نازک هستند.

مورد دیگری که در مقایسه تاپرها باید در نظر بگیرید، این است که معمولا شرکت‌ها این محصولات را با ضخامت‌های مختلف تولید می‌کنند. بعد از آنکه بافت پد را تعیین کردید، قدم بعدی انتخاب میزان ضخامت است.

تراکم

هراندازه پد تشک مموری متراکم‌تر باشد، سفت‌تر می‌شود. تراکم پدهای نرم و اسفنجی معمولا 3 پوند در هر فوت مکعب یا کمتر بوده و بیشتر مناسب افرادی است که به پشت یا بقل می‌خوابند. پدهای با تراکم متوسط بین 4 تا 5 پوند در هر فوت مکعب چگالی دارند و تقریبا برای همه افراد ایده‌آل هستند. چگالی فوم هایی با تراکم بالا هم به 6 پوند در هر فوت مکعب یا بیشتر می‌رسد و برای افرادی مناسب است که می‌خواهند حالت‌ها و عادات خواب خود را تغییر دهند. این فوم‌ها همچنین برای افرادی که به تازگی عمل جراحی انجام داده‌اند یا تحت شرایط خاص پزشکی هستند، توصیه می‌شوند.

ایزوله شدن حرکت و جنبش

پدهای تشک مموری فوم نه نتها وزن بدن شما را به صورت یکنواخت پخش می‌کنند، بلکه روی انتقال حرکات ناشی از جنبش افراد نیز موثر هستند.

اگر هنگام خواب تکان بخورید یا بچرخید، تاپر اثرات ناشی از حرکت شما را کاهش داده و مانع رسیدن آن به همسرتان می‌شود. این یعنی هر دو شما می‌توانید از خوابی شیرین و راحت لذت ببرید؛ بدون آنکه نگران تکان خوردن یکدیگر باشید.

خنک ماندن تشک

از آنجایی که فوم باعث تعریق افراد می‌شود، پدها اغلب از طراحی و رویکردهای مخصوص برای خنک نگه داشتن تشک استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، پدهای ژل دار به جای آنکه گرما را در یک نقطه متمرکز کنند، آن را کشیده و پخش می‌کنند. با اینکه پدهای فوم قدیمی قادرند هوا را تا حدی به جریان در آورند، اما پدهای تشک مموری فوم را می‌توان بهترین گزینه برای تنظیم گرمای تشک در نظر گرفت.

کنترل رطوبت و بو

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب پدهای مموری فوم، توانایی آنها در کنترل رطوبت و بو است. بامبو، زغال و چای سبز از مواد مورد استفاده در ساخت تاپرها هستند و هرکدام از آنها، ویژگی‌های پاک‌کننده مخصوص به خود را دارند.

با کمی جستجو در بازار می‌توان برخی پدهای تشک آنتی‌باکتریال که از ترکیبات مصنوعی ساخته شده‌اند را هم پیدا کرد. خوشبختانه، این محصولات نیز بری دور نگه داشتن بو کاربردی هستند.

آروماتراپی

برخی پدها برای به ارمغان آوردن تجربه‌ای بی‌نظیر از خواب، با عناصر خوشبوکننده همراه می‌شوند. اسطوخودوس، یاس و اکالیپتوس از عناصری هستند که بیشترین استفاده را دارند. در برخی پدها حتی لایه‌ای وجود دارد که در آن می‌توان نت‌های ترکیبی از گیاه‌های مختلف را نیز پیدا کرد.

تشک

اما در نهایت بهترین توصیه این است که برای مطالعه مقالات مفید و کاربردی درباره ویژگی های بهترین تشک ها و همچنین مشاهده مدل های مختلف انواع تشک و کالای خواب برند ویستر به وب سایت vistar-co.com و یا پیج اینستاگرام vistar_mattress@ مراجعه کنید و یا با شماره 02166323232 تماس بگیرید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*