رمز دوم یکبار مصرف

طرح استفاده از رمز دوم یکبار مصرف از ابتدای دی 98 اجرا می‌شود

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد طرح استفاده از رمز دوم یکبار مصرف از ابتدای دی 98 اجرا خواهد شد تا به واسطه آن بتوانیم مشکل فیشینگ را مدیریت کنیم.

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد تعداد پرونده‌های فیشینگ در سطح کلان است و روزانه حدود 800 پرونده جدید در پلیس فتا به ثبت می‌رسد که بسیاری از آنها به فیشینگ مربوط می‌شوند. وی در مورد اجرای طرح استفاده از رمز دوم یکبار مصرف نیز عنوان کرد این طرح از دی ماه سال جاری شروع خواهد شد تا بتواند مشکل فیشینگ را مدیریت کند. وی تاکید کرد البته برای کاربران کمی زحمت به همراه دارد، اما کسی که به این مشکل دچار شده باشد، اهمیت اجرای این موضوع را درک کرده و می‌داند که چنین راهکاری ارزشمند است.

جزئیات طرح استفاده از رمز دوم یکبار مصرف

این طرح برنامه‌ای است که توسط بانک مرکزی اجرا خواهد شد و پلیس فتا نیز با هدف افزایش امنیت تراکنش‌های آنلاین آن را تایید کرده است. به واسطه این طرح می‌توان میزان کلاهبرداری‌ها و برداشت غیرمجاز و فیشینگ را کاهش داد. گفتنی است مقرر شده بود این طرح از خرداد امسال پس از ایجاد زیرساخت‌های لازم در کلیه بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری به مرحله اجرا برسد، اما با توجه به اینکه در خصوص ایجاد زیرساخت‌ها مشکلاتی به وجود آمد، این طرح با تعویق مواجه شد، اما هم‌اکنون با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته و همچنین تامین زیرساخت‌های لازم، این طرح از دی ماه 98 به صورت جدی اجرایی خواهد شد.

دانلود اپلیکیشن دریافت رمز دوم یکبار مصرف یا پویا برای سایر بانک ها