سامسونگ گلکسی اس 11

هر آنچه درمورد سامسونگ گلکسی اس 11 می‌دانیم؛ مشخصات، تاریخ معرفی و قیمت

با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی سامسونگ گلکسی اس 11 ، مثل همیشه گمانه‌زنی‌های زیادی  در مورد پرچمدار جدید کره‌ای‌ها به وجود آمده است. حال وقت آن است به یک جمع‌بندی راجع به تمامی دانسته‌هایمان از اس 11 بپردازیم.

گلکسی اس 10 با جزئیات خیره‌کننده از بهترین اسمارت‌فون‌های سال 2019 بود، اکنون باید دید که سامسونگ برای پرچم‌دار جدید خانواده‌ی اس چه برنامه‌ای در نظر دارد. گوشی‌های سری اس، همیشه گل‌سرسبد محصولات سامسونگ بوده‌اند و نقش پررنگی را در تغییرات این حوزه‌ بازی کرده‌اند. در واقع سامسونگ همیشه سعی داشته بالاترین فناوری‌های موجود را در نسخه‌های مختلف سری اس بگنجاند و همین موضوع محبوبیت زیادی را برای این خانواده به ارمغان آورده است.

سامسونگ در نمونه‌ی گلکسی اس 10، بر خلاف سنت همیشه‌ی خود، سه نسخه‌ی مختلف تولید کرد و آن‌ها را با نام گلکسی اس 10، گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 10 ای (نسخه لایت) روانه‌ی بازار کرد. گفتنی است که شرکت کره‌ای در آخرین پرچمدار خود دوربین سه‌گانه به کاربرده بود و این دوربین حتی در نسخه‌ی افصادی (اس 10 ای) هم وجود داشت. با همه‌ی این‌ها انتظارات برای گلکسی اس 11 بسیار بالا رفته و باید در روز معرفی، منتظر سوپرایر جدیدی از سامسونگ باشیم. اما در حال حاضر بیایید شایعات را مرور کنیم.

اطلاعات کلی

سامسونگ گلکسی 11 احتمالا در سه نسخه تولید خواهد شد؛ گلکسی اس 11 استاندارد ، گلکسی اس 11 پلاس و گلکسی اس 11 ای؛  همانطور که در گلکسی اس 10 دیدیم، نسخه‌ی ای یا همان لایت به پرچمداران سامسونگ اضافه شده و ظاهرا قرار است همین روند برای نسل‌های بعدی نیز ادامه پیدا کند؛ چندی پیش نیز جزئیاتی از ظرفیت باتری گلکسی اس 11 ای منتشر شد که وجود این نسخه را تایید می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس 11هر سه مدل احتمالا از اتصال داده 5G بهره‌مند خواهند بود. دوربین سلفی، روی صفحه‌نمایش تعبیه می‌شود و همانطور که در دستگاه سال گذشته دیدیم، این گوشی نیز از نمایشگر اینفینیتی (Infinity Display) برخوردار خواهدبود.

Ice Universe، افشاگر معروف محصولات سامسونگ، چندی پیش کد رمز گوشی‌های گلکسی اس 11 را Picasso اعلام کرد این نام تنها اطلاعات قطعی ما از سامسونگ گلکسی اس 11 است.

طراحی سامسونگ گلکسی اس 11

سامسونگ گلکسی اس 11کمپانی‌های سازنده جدیدا علاقه‌ی زیادی روی انحنای صفحه‌نمایش و پنهان کردن دوربین سلفی پیدا کرده اند؛ سامسونگ نیز از این قاعده مستثنا نیست و شنیده‌ها حاکی از آن است که طراحی دوربین سلفی درون صفحه‌ای از اهداف سامسونگ است.

همانطور که گفتیم در طراحی سامسونگ گلکسی اس 11، از نمایشگر اینفینیتی O استفاده خواهد شد. حفره‌ی دوربین کوچک‌تر می‌شود و همانند چیزی که در گلکسی نوت 10 دیدیم، به مرکز انتقال پیدا می‌کند. با توجه به خبرهایی که پیش از این درز کرده، اس 11 گوشی نسبتا بلند و باریکی خواهد بود و طراحی آن به گوشی سونی اکسپریا وان شباهت خواهد داشت.

سامسونگ گلکسی اس 11اطلاعات دقیقی در مورد رنگ‌بندی سامسونگ گلکسی اس 11 وجود ندارد اما با توجه به استعدادی که سامسونگ در تنوع رنگ‌های اس 10 و نوت 10 از خود نشان داد، می‌توان گزینه‌های رنگی زیادی را برای اس 11 نیز انتظار داشت.

در مورد صفحه‌نمایش، وجود نمایشگر 6.1 اینچی برای اس 11 ای و 6.4 اینچی برای نسخه‌ی استاندارد اس 11 احتمال می‌رود. به احتمال زیاد، نمایشگرهای سامسونگ برای گلکسی‌های 2020 به شرح زیر خواهد بود:

  • اس 11 ای 6.1 اینچ
  • اس 11 6.4 اینچ
  • نوت 11 6.5 اینچ
  • اس 11 پلاس 6.7 اینچ
  • نوت 11 پلاس 7 اینچ

سامسونگ گلکسی اس 11جذاب‌ترین نکته در مورد طراحی سامسونگ گلکسی اس 11 می‌تواند وجود یک اسپکترومتر داخلی باشد. اسپکترومتر می‌تواند ترکیب شیمیایی اجسام را آنالیز کند. برای این‌کار نور مادون قرمز را به جسم می‌تاباند و امواج برگشته شده را آنالیز می‌کند و از این طریق به بررسی اجسام می‌پردازند. تکنولوژی‌ای که همین حالا ناسا از آن برای شناخت ترکیب‌های شیمیایی ستارگان و سیارات از آن استفاده می‌کند.

مشخصات

سامسونگ گلکسی اس 11سناریوهای مختلفی در مورد مشخصات فنی سامسونگ گلکسی اس 11 وجود دارد اما در همه‌ی آن‌ها صحبت‌هایی از وجود نسل بعدی چیپست کوالکام اسنپدراگون شنیده می‌شود. همچنین گفته می‌شود حداقل مقدار حافظه رمی که سامسونگ در این گوشی استفاده کند 6 گیگابایت خواهد بود. البته همانطور که گفتیم، هیچ چیز در مورد چیپست قطعی نیست و امکان حضور تراشه‌ی اگزینوس در این گوشی نیز بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

جک هدفون 3.5 میلی‌متر نیز از موضوعاتی است که هنوز اطلاعاتی در مورد حضور یا عدم حضور آن وجود ندارد اما با توجه به این که ویژگی جک هدفون در گلکسی نوت 10 حذف شده بود، احتمال برداشتن آن در سری جدید اس هم وجود دارد.

دوربین

سامسونگ گلکسی اس 11از سال 2016 به بعد، سامسونگ در دوربین‌های خود تغییر انقلابی ایجاد نکرده است. البته دوربین‌های سامسونگ همیشه خوب بوده‌اند اما گلکسی اس 11 یک دوربین شگفت انگیز 108 مگاپیکسی با زوم اپتیکال 5 برابر خواهد داشت. این شایعات از آنجایی شروع شد که شرکت سامسونگ الکترو مکانیکس اعلام کرد تولید یک نمونه زوم اپتیکال 5 برابری را شروع کرده و حالا به نظر می‌رسد این زوم اپتیکال در کنار دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی به گلکسی اس 11 راه خواهد یافت.سامسونگ گلکسی اس 11

جزئیات دقیقی از دوربین گلکسی اس 11 وجود دارند. پیش‌تر گفته‌ می‌شد که اس 11 به دوربین 64 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد اما اخبار چیز دیگری را بیان می‌کنند. همچنین گفته می‌شود که کره‌ای‌ها فناوری مشابه با اپل را در دوربین  استفاده خواهند کرد که دیپ فیوژن (Deep Fusion) نام دارد.

چه این شایعات درست باشند چه نه، به نظر می‌رسد سامسونگ تمامی تلاش خود را برای ساخت دوربین در اس 11 به‌کارگفته و شاهد کیفیت بسیار بالایی از این حیث خواهیم بود.

قیمت و تاریخ معرفی

سامسونگ گلکسی اس 11قیمت عرضه‌ی سامسونگ گلکسی اس 11 و اس 11 پلاس، طبیعتا بیشتر از سری قبلی آن‌ها بود. گلکسی اس 10 در زمان معرفی برای نسخه 128 گیگابایت 899 دلار و نسخه‌ی 512، 1149 دلار قیمت‌گذاری شده بود. با توجه به این، انتظار می‌رود گلکسی اس 11 حدودا 1000 دلار برای نسخه‌ی 128 قیمت داشته باشد و 1249 و 1599 دلار قیمت‌های نسخه‌ی 512 و یک ترابایت این گوشی خواهد بود.

سامسونگ عادت داشته طی دو سال اخیر پرچمداران گلکسی را طی کنفرانس جهانی MWC معرفی کند و به نظر می‌رسد گلکسی اس 11 نیز طی همین رویداد پرده‌بردادی شود. طبق تحقیقات ما، زمان رونمایی گلکسی جدید برای 24 فوریه سال 2020 برنامه‌ریزی شده. دوره‌ی پیش خرید نیز از 24 فوریه تا 5 مارس ادامه خواهد داشت.

در نهایت باید اشاره کنیم که هیچ‌کدام از موارد ذکر شده به تایید قطعی نرسیده‌اند و براساس گفته‌ها و شنیده‌ها جمع آوری شده اند. نظر شما در سامسونگ گلکسی اس 11 چیست؟  این اسمارت‌فون می‌تواند کاربران را شگفت زده کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. دوربین 108مگاپیکسلی یا خداااا چ بشود این

  2. بی شک برتر مطلق سال 2020 خواهد شد