تغییرات طراحی آیفون 12

طراحی آیفون 12 احتمالا چشمگیرترین تغییرات را پس از چند سال به خود خواهد دید

روند طراحی آیفون در سال‌های اخیر انتقادات بسیاری را متوجه اپل کرده است، اما اکنون به نظر می‌رسد که طراحی آیفون 12 احتمالا چشمگیرترین تغییرات را پس از چند سال به خود خواهد دید.

زمانی که اپل در طراحی یکی از محصولات خود تغییراتی را ایجاد می‌کند، همیشه مانند یک تغییر بزرگ احساس می‌شود. و شاید این مسئله تا حدودی به این دلیل باشد که معمولا انتظار تغییرات تدریجی را از محصولات اپل داشته‌ایم و البته همچنین ایجاد تغییرات بزرگ نیازمند سال‌ها تأمل و تحقیق است. برای مثال آیفون را در نظر بگیرید. می‌توان گفت که چشمگیرترین تغییرات در ظاهر گوشی‌های همراه اپل تا به الان با آیفون X و نمایشگر کشیده و دارای بریدگی آن به وجود آمده است. اما از این گذشته، همه آیفون‌ها حس یکسانی را به کاربر القا می‌کنند، چرا که در واقع در همان کالبد آیفون 6، که در سال 2014 معرفی شد، قرار گرفته‌اند. لبه‌های گرد، قاب محدب، شیشه نمایشگر 2.5D – همه جزو جوانب اصلی طراحی آیفون هستند که طی 5 سال گذشته به سختی تغییر کرده‌اند. با این حال، این روند ممکن است با معرفی آیفون‌های مدل 2020 تغییر کند. گفته می‌شود که اپل قصد دارد با ایجاد تغییرات چشمگیر در طراحی آیفون 12 سبک طراحی کلاسیک آیفون 4 را دوباره احیا کند.

آیفون X شاید وجهه گوشی‌ های اپل را تغییر داده باشد، ولی آیفون 12 حسی که به کاربر منتقل می‌شود را نیز احتمالاً تغییر می‌دهد

گوشی جدید اپل آیفون 12

در طراحی شکل ظاهری گرد و صیقلی گوشی‌های اپل از همان ابتدا همه چیز در نظر گرفته شده است تا آیفون به راحتی در هر دستی قرار بگیرد و کاربر در استفاده طولانی مدت از دستگاه راحت باشد. این طراحی ظاهری عملکرد خوبی داشته است و در واقع امروزه به سختی می‌توانیم گوشی‌های همراه زیادی پیدا کنیم که لبه‌های گرد ندارند.

با این حال، گفته می‌شود که اپل در آیفون 12 رویکرد طراحی صیقلی مدل‌های فعلی را به طراحی تیزتر و مستطیل مانند تغییر خواهد داد که جوانب حساس طراحی آیفون 4 و آیفون 5 را تلفیق می‌کند. در واقع، اپل قبلا رویکرد مشابهی را در مورد آیپد پرو جدید به کار برده است که نسبت به مدل‌های قبلی لبه‌های تیزتری دارد. مک بوک نیز طراحی مشابهی را در پیش گرفته است، پس منطقی است که آیفون نیز به آن‌ها ملحق شود.

آیپد پرو جدید

بر اساس شایعات که آیفون‌های بعدی ممکن است طراحی مستطیل شکل داشته باشند، رندرهایی منتشر شده است که این تحول در طراحی محصول را نشان می‌دهد. و باید بگوییم که این نوع طراحی بسیار جالب به نظر می‌رسد. البته هنوز زود است که با قاطعیت بتوانیم در مورد طراحی ظاهری دقیق آیفون‌های 2020 سخن بگوییم، ولی با توجه به طراحی جدید به کار رفته در آیپد و مک بوک جدید محتمل است که این نوع طراحی را شاهد باشیم.

در طراحی آیفون 12 شاید بریدگی نمایشگر به طور کامل حذف نشود، اما کوچک‌تر خواهد شد

طراحی آیفون 12

شایعه‌ای اخیر خبر از آن می‌دهد که اپل احتمالا در حال آزمایش نمونه اولیه‌ای از آیفون بدون بریدگی نمایشگر است، اما حاشیه‌های ضخیم‌تری دارد. بر این اساس اپل در تلاش است تا سیستم دوربین فیس آیدی، بلندگو و دوربین سلفی را کوچک کند تا بتواند این قسمت‌ها را در حاشیه بالایی گوشی جای دهد. البته این امر باعث می‌شود ضخامت حاشیه‌ها افزایش پیدا کند، اما ممکن است تغییر خوبی باشد. یک شایعه دیگر در این خصوص مدعی است که آیفون 12 دستگاهی تمام صفحه که منتظرش هستیم نخواهد بود، ولی در عوض اندازه بریدگی نمایشگر به طرز قابل ملاحظه‌ای کوچک‌تر خواهد شد.

به نظر می‌رسد که اپل از چرخه‌ای سه ساله برای ایجاد تغییرات در طراحی محصولات خود استفاده می‌کند. به این ترتیب که یک تغییر بزرگ معرفی شده و پس از آن برای سه نسل این رویکرد در طراحی محصولات پیش گرفته می‌شود تا وقتی که زمان ایجاد تغییرات بزرگ بعدی فرا برسد. این الگو باعث شده تا بسیاری معتقد باشند که آیفون 12 از نظر طراحی چیز جدیدی با خود به همراه خواهد آورد. اینکه با تغییر بزرگی مثل حذف بریدگی نمایشگر روبرو خواهیم بود یا خیر، باید صبر کرد و دید.

آیفون 12 احتمالاً اولین گوشی چهار دوربین اپل باشد

آیفون 12

اپل در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی روی واقعیت افزوده انجام داده است. از وقتی که ARKit به عنوان پلتفرمی توانمند برای واقعیت افزوده موبایل ایجاد شده و اپل کار روی عینک هوشمند خود را سرعت بخشیده است، وقتی مینگ-چی کو، تحلیلگر معتبر اپل چندی پیش ادعا کرد که آیفون 12 به دوربین ToF مجهز خواهد شد، چندان جایی برای تعجب نبود.

به طور خلاصه، دوربین ToF می‌تواند عمق را با دقت به مراتب بالاتری نسبت به دوربین‌های معمولی اندازه بگیرد، بنابراین می‌تواند انتخاب کامل و بی‌نقصی برای کاربردهای واقعیت افزوده باشد. دوربین ToF از نور مادون قرمز برای اسکن سریع محیط پیرامون استفاده می‌کند. دوربین ToF همراه با یک حسگر IR کار می‌کند که سیگنال نوری به سمت سوژه مورد نظر ساطع می‌کند و پس از برخورد دوباره به حسگر برمی‌گردد. گوشی زمان رفت و برگشت سیگنال به حسگر را محاسبه کرده و به این ترتیب می‌تواند عمق صحنه را با دقت بالاتری نسبت به دوربین‌های معمولی اندازه بگیرد.

اگر اپل از دوربین ToF در آیفون 12 استفاده کند، با توجه به اندازه کوچک‌تر دوربین ToF نمی‌توانیم مطمئن باشیم که آیا مانند سه لنز دیگر قسمت پشتی دستگاه برجسته خواهد بود یا خیر، اما به منظور حفظ تقارن طراحی که در بالا مشاهده می‌کنید، ارائه شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دوربین خوبی داره