مرورگر گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم وب‌سایت‌های کند را شناسایی می‌کند

گوگل در حال تست سیستمی برای تشخیص سرعت لود شدن وب‌سایت‌ها در مرورگر کروم (Google Chrome) است. به این ترتیب، کاربران از بارگیری سریع یا کُند صفحاتی که بازدید می‌کنند، مطلع خواهند شد.

مرورگر گوگل کروم به طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود و قابلیت‌های تازه‌ای به خود می‌بیند. چند هفته قبل مطلع شدیم که کروم در حال آماده‌سازی برای سینک کردن کلیپ‌بورد در دستگاه‌های مختلف کاربران است. به تازگی هم تم تیره‌ی این مرورگر برای اندروید و منوی جدید برای مدیریت تصاویر و لینک‌ها در دسترس قرار گرفت. قابلیت بعدی که گوگل از آن خبر داده، معرفی سایت‌های کند به کاربران است. در عوض، سایت‌هایی که سریع‌تر بارگیری می‌شوند؛ مورد تشویق گوگل قرار خواهند گرفت.

مرورگر گوگل کروم

قصد گوگل، شناساندن وب‌سایت‌های کند به کاربران با توجه به وضعیت شبکه و دستگاه آن‌هاست. اگر از پیجی بازدید کنید که سرعت بارگیری‌اش پایین تشخیص داده شود، پیغام  Usually loads slow را روی صفحه مشاهده خواهید کرد. همچنین زیر نوار آدرس، یک نوار پرشونده‌ی آبی به نمایش درمی‌آید. این نوار برای سایت‌های پرسرعت، سبز رنگ خواهد بود.

البته مرورگر گوگل کروم، این قابلیت تشخیص را به طور تدریجی به دست خواهد آورد. به هر حال توسعه‌دهندگان باید بهینه‌سازی پیج خود را در دستور کار قرار دهند. برای افزایش سرعت سایت، استفاده از برخی منابع گوگل و ابزارهای آنلاین مانند PageSpeed ​​Insights یا Lighthouse می‌تواند مفید واقع شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*