اينستاگرام Reels

نرم‌افزار ویرایش ویدئو اینستاگرام Reels برای رقابت با TikTok منتشر شد

اینستاگرام به‌تازگی نرم افزار ویرایش ویدئویی تحت عنوان اینستاگرام Reels منتشر کرده که ویژگی‌ها آن، برای رقابت مستقیم با برنامه‌ی محبوب تیک‌تاک (TikTok) طراحی شده‌است.

اینستاگرام Reels اخیرا به صورت آزمایشی به ابزار‌های جدید شبکه‌ی اینستاگرام اضافه شد. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد تا ویدئوهای کوتاه 15 ثانیه‌‎ای ثبت کنند و سرعت ویدئو را تغییر دهند و موسیقی پس‌زمینه‌ برای آن انتخاب کنند. در نهایت این ویدئوها می‌توانند عنوان استوری اینستاگرام قرار بگیرند یا به صورت دایرکت برای دیگر کاربران ارسال شوند.

اینستاگرام همچنین بخش جدید به عنوان Top Reels برای ابزار خود نظر گرفته که کاربران می‌توانند ویدیو‌های ادیت شده‌ی خود را در این بخش نیز پست کنند. این قابلیت، در کنار بوم‌رنگ و سوپرزوم داخل بخش استوری استفاده شده است. نرم‌افزار دارای یک نوار است که ویرایش ویدیو را ساده‌تر خواهد کرد. این ویژگی جدید به صورت آزمایشی در برزیل شروع به کار خواهد کرد زیرا به گفته‌ی مدیر این ابزار در اینستاگرام، کاربران این کشور آشنایی بیش‌تری با ادیت و اشتراک‌گذاری ویدیوها دارند.

اینستاگرام Reelsهمان‌طور که گفتیم، ویژگی‌های ابزارک جدید اینستاگرام، شباهت بسیاری به برنامه‌ی TikTok دارد و اینستاگرام قصد دارد کاربران این بخش را نیز به سمت خود جذب کند. البته چنین کپی‌برداری‌هایی پیش از این نیز توسط اینستاگرام انجام شده بود. در سال 2016 اینستاگرام از ویژگی استوری اسنپ‌چت کپی برداری کرد که با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شد.

با این حال، اینستاگرام هنوز ابزار Reels را با TikTok متفاوت می‌بیند و اعلام کرده است:

هیچ دو محصولی به صورت کامل یکسان طراحی نمی‌شوند و از طرفی، اشتراک گذاری ویدیوهای ادیت شده، یک ایده‌ی جهانی است و افراد زیادی علاقه‌مند به انجام آن هستند. تمرکز ما روی ساخت فرمتی منحصر به‌فرد بوده است.

اینستاگرام همچنین در حال توسعه برنامه‌ی مشابه دیگری است که برای ویرایش فیلم دورن برنامه استفاده می‌شود و با نام Scenes ارائه خواهد شد. این ابزار نیز برای قرار دادن موسیقی و فیلم در استوری استفاده خواهد شد و کاربران می‌توانند آن را با سلیقه‌ی خود ادیت کنند. این ابزار در واقع چیزی شبیه به Reels خواهد بود با این تفاوت که Scenes ویژگی‌های بیش‌تری خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*