سانگ یانگ کوراندو 2020

سانگ یانگ کوراندو 2020 ؛ بررسی نسل جدید شاسی بلند کره‌ای SsangYong

سانگ یانگ کوراندو 2020 (SsangYong Korando) در نسل جدید خود کاملا ارتقا پیدا کرده است. در ادامه با مشخصات،‌امکانات، معایب و مزایای این شاسی بلند کره‌ای آشنا خواهیم شد.

سانگ یانگ کوراندو 2020 به عنوان شاسی بلند خودروساز کره‌ای سانگ یانگ محسوب می‌شود که از میانه‌های سال 2019 شاهد عرضه آن به بازارهای جهانی بوده‌ایم. طراحان، این خودرو را نسبت به نسل‌های قبلی هوشمندتر طراحی کرده‌اند و مهندسان نیز درصدد تولید خودرویی به سبک خودروهای خودران بودند. در این مقاله قصد داریم این شاسی بلند کره‌ای را مورد نقد و بررسی قرار دهیم و با امکانات و مشخصات آن آشنا شویم.

بررسی سانگ یانگ کوراندو 2020

سانگ یانگ کوراندو 2020

شرکت سانگ یانگ در نسل جدید کوراندو برای این خودرو موتور بنزینی را نیز عرضه کرده است، اما آیا مدل بنزینی از مدل دیزلی عملکرد بهتری را خواهد داشت و آیا این شاسی بلند قادر است با خودروهایی چون کیا اسپورتیج یا رنو کجار به رقابت بپردازد؟ در ادامه به این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد.

سانگ یانگ کوراندو 2020

سانگ یانگ کوراندو 2020 از یک موتور لیتری توربو بنزینی بهره می‌برد که همانند موتور دیزلی توسط شرکت سانگ یانگ طراحی شده است. این موتور قدرتی برابر با 161 اسب بخار را تولید می‌کند که این میزان 27 واحد از موتور دیزلی بیشتر است. همچنین این موتور بنزینی قادر به ارائه گشتاور 280 نیوتن‌متری بوده که البته 44 واحد از موتور دیزلی کمتر است و در دور موتورهای 1500 تا 4500 در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

سانگ یانگ کوراندو 2020

موتور دیزلی کوراندو صدای مطلوبی را ارائه نمی‌داد، اما حالا در مدل بنزینی صدای نرم‌تری را می‌شنویم. طبق ادعای سانگ یانگ، لرزش‌های موتور بنزینی کمتر از قبل بوده و از این حیث از اسپورتیج در جایگاه بهتری قرار می‌گیرد. البته تا هنگامی که میان این دو خودرو مقایسه‌ای دقیق صورت نگیرد، قادر به تایید این ادعا نیستیم. به طور کلی موتور بنزینی کاملا آرام نشان می‌دهد و فقط در هنگام شتاب‌گیری سنگین صدای بلند آن را می‌شنویم.

سانگ یانگ کوراندو 2020

قدرت تولید شده از موتور به نرمی به چرخ‌ها منتقل می‌شود، اما نیروی موتور به آن میزانی که اعلام شده است قوی به نظر نمی‌رسد. هرچند سرعت در خط مستفیم به عنوان مهم‌ترین ویژگی یک شاسی بلند خانوادگی محسوب نمی‌شود، اما پرفورمنس سانگ یانگ کوراندو 2020 مدل بنزینی به طور کلی جالب نیست و در مقایسه با رقبای کم‌توان‌تر از خود از این نظر آنچنان حرفی برای گفتن ندارد.

سانگ یانگ کوراندو 2020

استفاده از گیربکس دستی نیز در قوی بودن این خودرو تاثیرگذار نیست. هرچند گیربکس آرام بوده و داری عملکرد خوبی است، به گونه‌ای که تعویض دنده‌ها به آسانی انجام می‌شود. مشتریان می‌توانند با پرداختن 1500 پوند گیربکس 6 سرعت اتوماتیک را سفارش دهند که البته در تعویض دنده‌ها کمی وقفه می‌اندازد، اما تعویض‌های آن با نرمی صورت می‌گیرد.

سانگ یانگ کوراندو 2020

در صورتی می‌توانستیم از پرفورمنس نه چندان خوب این خودرو صرف نظر کنیم که مصرف موتور کم می‌بود، اما سانگ یانگ کوراندو 2020 خودرویی کم‌مصرف به نظر نمی‌رسد. البته شرکت سانگ یانگ تاکنون مصرف سوخت رسمی آن را اعلام نکرده است، اما بررسی‌ها حاکی از آن است که این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر را به همراه خواهد داشت.

سانگ یانگ کوراندو 2020

این شاسی بلند کره‌ای هنگامی که از پیج‌ها عبور می‌کند، حس هیجان خوبی را به راننده ارائه نمی‌دهد که البته این موضوع لزوما مورد بدی محسوب نمی‌شود. این خودرو از حالت اسپرت بهره می‌برد که فرمان را سنگین‌تر کرده و کوراندو را به خودرویی اسپرت تبدیل نخواهد کرد. بدنه دارای تکان‌هایی در مسیر است که نشان می‌دهد این خودرو نسبت به رقبا دارای چسبندگی خوبی نیست. هرچند سیستم تعلیق نرم این خودرو در بیشتر اوقات جو آرامی را برای سرنشینان به همراه خواهد داشت.

سانگ یانگ کوراندو 2020

سانگ یانگ کوراندو 2020 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شده است و از نظر مالکیت و هزینه‌های نگهداری نیز باید بگوییم دارای گارانتی 7 ساله یا 160 هزار کیلومتر است که به عنوان بهترین‌های گارانتی در کلاس خود محسوب می‌شود. این خودرو همچنین دارای فضای پای عقب بسیار خوبی نسبت به رقبا بوده و فضای بار 551 لیتری این خودرو از رقبا بهتر است.

سانگ یانگ کوراندو 2020

شرکت سانگ یانگ مدل بنزینی کوراندو را در سه تریم به بازار عرضه می‌کند. مدل پایه ELX دارای قیمت 19 هزار و 995 پوند است که قیمتی کاملا رقابتی محسوب می‌شود؛ چراکه مدل پایه کیا اسپورتیج از این خودرو 675 پوند گران‌تر است. البته مدل پایه این شاسی بلند کره‌ای دارای تجهیزات زیادی نیست، اما تمامی مدل‌های کوراندو از چراغ‌ها و برف پاک‌کن‌های خودکار، بلوتوث، کروز کنترل، لاستیک‌های چهار فصل و رینگ‌های 17 اینچی بهره می‌برند.

سانگ یانگ کوراندو 2020

ونچورا تریم بعدی این خودرو محسوب می‌شود که به دلیل تجهیزات خود از مدل پایه 3 هزار پوند گران‌تر است. از امکانات این مدل می‌توان به اپل کارپلی، اندروید اتو، صفحه نمایش 10.25 اینچی، حسگرهای پارک، صندلی‌های چرمی گرم شونده و رینگ‌های 18 اینچی اشاره کرد.

سانگ یانگ کوراندو 2020

نسخه پرچمدار این شاسی بلند تریم اولتیمیت است که شرکت سانگ یانگ برای آن تجهیزات ایمنی گسترده‌ای را در نظر گرفته است. از امکانات این تریم می‌توان به صندلی‌های چرمی، پشت آمپرهای دیجیتالی 12.3 اینچی، ورود بدون کلید و رینگ‌های 19 اینچی اشاره کرد. این خودرو با گیربکس اتوماتیک دارای قیمتی حدود 27 هزار و 995 پوند است که گران‌ترین نسخه کوراندو نیز محسوب می‌شود. گفتنی است این مدل با موتور دیزلی حدود 4 هزار پوند گران‌تر است، از این رو مدل بنزینی این خودرو انتخاب بهتری به شمار می‌رود.

سانگ یانگ کوراندو 2020

موضوع حائز اهمیت در خصوص تریم Ultimate شاسی بلند سانگ یانگ کوراندو 2020 این است که این مدل نسبت به رقبای خود دارای ارزش کمتری است. مشتریان می‌توانند این خودرو را به صورت اقساطی با سپرده 6 هزار پوند و قرارداد 2 ساله با اقساط ماهانه 279 پوند خریداری کنند. از رقبای سرسخت سانگ یانگ کوراندو 2020 می‌توان به رنو کجار GT Line اشاره کرد که برای خرید آن مشتریان مبلغ سپرده، اقساط ماهانه و نرخ بهره کمتری نسبت به این شاسی بلند کره‌ای پرداخت خواهند کرد که به همین دلیل برای مشتریان انتخاب رنو کجار GT Line منطقی‌تر است.

سانگ یانگ کوراندو 2020

بدون شک مشتریان مدل بنزینی کوراندو را به عنوان انتخاب اول می‌دانند. از این رو اگر به ظرفیت یدک‌کشی بیشتر موتور دیزلی نیازی ندارید، مدل بنزینی به دلیل نرمی و آرامی بیشتر به عنوان بهترین انتخاب محسوب می‌شود. کوراندو دارای ویژگی‌های خوبی است اما به دلیل داشتن رقبای معروف و سرسخت خود کمی با مشکل مواجه خواهد بود؛ زیرا از لحاظ پرفورمنس، سواری و ارزش نسبت به مبلغی که مشتری پرداخت می‌کند، بهترین گزینه کلاس خود به شمار نمی‌رود.

مشخصات سانگ یانگ کوراندو اولتیمیت 1.5 بنزینی

قیمت27 هزار و 995 پوند
موتور4 سیلندر 1.5 لیتری توربو بنزینی
حداکثر قدرت161 اسب بخار
حداکثر گشتاور280 نیوتن‌متر
گیربکس6 سرعت اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتابظرف مدت 10 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت (به صورت تخمینی)
حداکثر سرعت192 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر (به صورت تخمینی)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*