برانسون

ریچارد برانسون و 5 راز موفقیت کارآفرینان

ریچارد برانسون با نام واقعی سر ریچارد چارلز نیکولاس برانسون، از مشهورترین کارآفرینان و سرمایه گذران بریتانیایی است که اخیرا فرمول پنجگانه خود در زمینه موفقیت در حوزه کارآفرینی را به اشتراک گذاشته است.

ریچارد برانسون بریتانیایی که در زمینه کارآفرینی و سرمایه گذاری، از شهیرترین انسان های روی زمین است، اخیرا رازهای موفقیت در حوزه کارآفرینی را در  5 دسته طبقه بندی کرده است.

ریچارد برانسون رئیس و بنیان‌گذار گروه شرکت های ویرجین است که عنوان بیش از ۴۰۰ شرکت در سراسر دنیا را از آن خود ساخته است؛ او کسی است که مجله فوربز چند سال پیش از وی به عنوان چهارمین مرد ثروتمند بریتانیا یاد کرد که ثروتی بیش از 4 میلیارد دلار را از آن خود کرده است.

برانسون و رازهای پنجگانه

هر کسب و کاری شرایط خاص خود را دارد و تجربه ای منحصر به فرد و غیر قابل تکرار است. با این وجود برای موفقیت در کسب و کارهای مختلف می توان بر روی یک سری استانداردها . متدها اتکا کرد. به نظر می رسد شنیدن این رازها از زبان فردی چون ریچارد برانسون که خود کارآفرینی را از 16 سالگی آغاز کرده بسیار جذاب تر باشد. این کارآفرین سریالی در وبلاگ خود به 5 راز مهم برای موفقیت در حوزه کارآفرینی اشاره کرده است که به ترتیب در ذیل به آنها اشاره می شود؛

1- ساخت چیزهای مفید

برانسون ساخت هر چیزی هر قدر شگفت انگیز که نتوان از آن استفاده کرد را امری بیهوده می داند و از نظر او این بزرگترین اشتباهی است که یک کارآفرین می تواند مرتکب شود. از نظر برانسون ایده هایی وجود دارند که بسیار فریبنده، جذاب و باشکوهند، اما در نهایت منتهی به تولید محصولی نمی شوند که بتوان از آن استفاده ای به عمل آورد.

بر این اساس رسیدن به یک ایده ستارت آپی مفید امری بسیار مشکل و چالشی خواهد بود. بسیاری از ایده های استارت آپی شگفت انگیز اما بیم صرف هستند. از نظر برانسون  یک کارآفرین می بایست قبل از فکر کردن به موفقیت به این موضوع بیندیشد که کالای تولیدی وی تا چه اندازه مفید بوده و بر زندگی مردم تاثیر می گذارد. از سوی دیگر نباید صرفا بنا به دلایل مالی وارد یک کسب و کار شوید. موفقیت در یک کسب و کار نیازمند کار سخت و گرفتن تصمیمات سرنوشت ساز است.

اگر انگیزه ای وراء انگیزه های مالی نداشته باشید، کسب و کارتان شکست خواهد خورد. به جامعه خود بیندیشید و اینکه چه کاری می توانید انجام دهید تا آنها راحت تر زندگی کنند. در این صورت راحت تر با مشتریان ارتباط گرفته و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل خواهید کرد.

2- پیامی ساده داشته باشید

از نظر برانسون راهبردهای بازاریابی بسیار پیچیده هستند، اما در هسته آن باید پیامی ساده داشته باشید. این پیام همان ارزش مرکزی است که بر آن تاکید دارید. مشتریان شما باید بدانند که در زمان تولید محصول چه ارزشی در ذهن شما باعث شده تا این کار را انجام دهید. در این زمینه صادق باشید تا در این صورت صدای شما اعتماد ساز و محکم باشد.

3- شخص خودتان را به بازار معرفی کنید

پیام خودتان را با معرفی خودتان به دنیا مخابره کنید. مهم است که برای کالای خود باید بازاریابی مشخصی داشته باشید. بدون بازاریابی صحیح هر کالایی در بازار شکست می خورد. بهترین شیوه برای بازاریابی کارآفرینان، معرفی خود به بازار است. خودتان را در معرض دید جهانیان قرار دهید، حتی اگر آنها به شما بخندند. برانسون می گوید زمانی منتوری داشته است که به او نصیحتی کرده که برایش بسیار کارساز بوده است.

او می گوید:

منتور من از من خواست تا از خودم برای معرفی محصولم استفاده کنم. حتی از من خواست تا دیوانه بازی در بیاورم. از نظر او من نمی توانستم با ایرلاین های بزرگ دنیا در زمینه بازاریابی رقابت کنم، پس در ابتدا باید خود را به دنیا نشان می دادم  تا بازار من را می شناخت. از نظر منتورم اگر این کارها را انجام نمی دادم نمی توانستم بقا پیدا کنم. بر همین اساس با خودم فکر کردم که چکار کنم تا در میان این همه انسان به فردی مشخص تبدیل شده و توجه رسانه ها را به سوی خود جلب نمایم.

برانسون معتقد است که لزومی ندارد تا برای جلب توجه بازار به مانند او لباس زنانه بپوشید و یا همراه بالون به هوا پرواز کنید، بلکه هر کس شیوه خود را در این زمینه خواهد داشت.

4- از شبکه های اجتماعی استقبال کنید

شاید در دوران قدیم برای تبلیغ کالای خود مجبور بودید در میدان شهر جار بزنید، اما اکنون این کار را می توان به شیوه «های تک» انجام داد. این ابزار جدید همان شبکه های اجتماعی هستند. آنها بسیار کم هزینه بوده و فرصت های بیشتری به شما می دهند تا کالای خود را به دیگران معرفی کنید. البته باید شیوه استفاده از شبکه های اجتماعی را بدانید و با مشتریان خود رابطه ای مبتنی بر لذت و اعتماد ایجاد نمایید. در صوت ایجاد اعتماد بین خود و دیگران آنها به سرعت به مشتری شما تبدیل می شوند.

5- از انجام کارتان لذت ببرید

اگر از انجام کارتان لذت ببرید همواره خوشحال خواهید بود. از نظر برانسون اگر از کار کردن لذت ببرید مسیر شما برای موفقیت بسیار کوتاه تر خواهد شد. اگر به کارتان ایمان داشته باشید و از آن لذت ببرید دیگران نیز بتدریج به شما خواهند پیوست و سعی می کنند در این شور و شوق کارآفرینانه سهیم شوند. اگر دیدید که حوزه مورد علاقه شما می تواند به ساخت کالایی مفید منتهی شود به سرعت دست بکار شوید. سعی کنید وارد حوزه هایی شوید که به آنها علاقمند هستید، در غیر این صورت موفق نخواهید شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اخ جوووون میلیادر شدمممم