افزایش قیمت بنزین

منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم برمی‌گردد

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و تغیر نرخ بنزین اعلام کرد منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم پرداخت می‌شود.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین اعلام کرد این طرح در راستای اجرایی‌شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه به اجرا رسیده است. وی افزود طی سال‌های گذشته میزان مصرف بنزین به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است و کارشناسان در این خصوص عنوان کردند با سهمیه بندی بنزین و اصلاح قیمت آن می‌توان مصرف بنزین را کنترل کرد، اما دولت طی 6 سال گذشته فقط در دو مرحله قیمت‌ها را اصلاح کرد و منابع حاصل از این اصلاح قیمت نیز به خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش کمیته امام و بهزیستی اختصاص داده شد.

بازگشت درآمد افزایش قیمت بنزین به مردم

محمدباقر نوبخت در ادامه افزود این بار رئیس‌جمهور اعلام کردند در صورت اصلاح قیمت بنزین می‌بایست تمامی منابع آن به طور کامل به مردم پرداخت شود. در این خصوص برنامه‌ریزی شده است تا با افزایش قیمت بنزین، 100 درصد منابع حاصل از آن به صورت حمایت معیشتی به خانواده‌ها داده شود. وی افزود 18 میلیون خانوار که 60 میلیون نفر را شامل می‌شود جزو دریافت‌کنندگان بسته‌های حمایت معیشتی خواهند بود. در این رابطه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی وظیفه دارد تمامی منابع حاصل از سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین را در یک حساب معینی که با همین عنوان در خزانه ایجاد خواهد شد، واریز کند. وی تاکید کرد در همین راستا وزارت رفاه نیز وظیفه‌ای برعهده دارد تا لیست 18 میلیون خانوار را تهیه نماید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تاکید کرد این سازمان نیز وظیفه دارد تمامی پول‌هایی که به حساب مذکور واریز می‌شود را بین خانوارهای از یک نفره تا 5 نفره در مبلغ 55 هزار تا 205 هزار تومان به صورت ماهانه پرداخت کند. از این رو باید اعلام کنیم این سازمان از این پس در هر ماه 3 پرداختی انجام می‌دهد؛ اولین پرداختی حقوق و مزایا و پرداخت‌هایی است که به طرح‌های عمرانی مربوط می‌شود و پرداختی دیگر یارانه‌ها است که 26 هر ماه صورت می‌گیرد و پرداخت آخر نیز برای حمایت‌های معیشتی خواهد بود.

میزان حمایت ماهیانه خانوارها در طرح جدید دولت

تعداد خانوارمبلغ حمایتی که پرداخت می‌شود
خانوار 1 نفره55 هزار تومان
خانوار 2 نفره103 هزار تومان
خانوار 3 نفره138 هزار تومان
خانوار 4 نفره172 هزار تومان
خانوار 5 نفره و بیشتر205 هزار تومان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اینم بذارین کنار اون جُکِ سایپا مطمئن
    کی خیرتون به مردم رسیده که این دومی باشه!!!

  2. به به امیر جان خدا از زبونت بشنوه انشا…هیچ ادم عاقلی تو این خراب شده نمونه و رهسپار دیار فرنگ بشیم و از شر این کشور فلک زده راحت بشیم

  3. خرم آن روز کز این منزل ویران بروم / راحت جان طلبم و از پی جانان بروم…
    نذر کردم گر از این غم به درآیم روزی / تا در میکده شادان و غزل خوان بروم…