رنو کپچر 2019

رنو کپچر 2019 جدید؛ بررسی امکانات و مشخصات نسل جدید کراس اوور کوچک رنو

رنو کپچر 2019 در نسل جدید خود به‌روزرسانی‌های زیادی را تجربه کرده تا بتواند موفقیت نسل قبلی خود را تکرار کند. در ادامه امکانات و مشخصات این کراس اوور کوچک رنو را بررسی می‌کنیم.

رنو کپچر 2019 به عنوان جدیدترین نسل خود دارای مسئولیت سنگینی است؛ چراکه این خودرو جایگزین نسلی شده که توانسته بود به فروش بیش از 1.5 میلیون دستگاه برسد. البته این آمار فروش از سال 2012 تا به امروز است. از این رو در این مقاله قصد داریم مشخصات و امکانات این کراس اوور کوچک را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی رنو کپچر 2019 جدید

رنو کپچر 2020

نسل قبلی رنو کپچر به عنوان جایگزین مدل موداس در بازار عرضه شد و به عنوان یکی از خودروهای کوچک این خودروساز فرانسوی توانست در کنار نیسان جوک با سایر کراس اوورها رقابت جذابی را رقم بزند. لبته از عرضه نسل اول رنو کپچر حدود 7 سال می‌گذرد و در آن زمان تعداد رقبا قابل مقایسه با الان نیست؛ چراکه رنو کپچر 2019 باید حداقل با 20 رقیب جدید در بازار به رقابت بپردازد. از این رو شرکت فرانسوی رنو برای این خودرو تغییرات زیادی را در نظر گرفت و به همین دلیل نسل جدید کپچر از پلتفرم جدیدترین نسل رنو کلیو بهره می‌برد. این کراس اوور کوچک نسبت به گذشته از تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های بسیار جدیدی برخوردار شده است.

رنو کپچر 2020

با توجه به اینکه نسل قبلی کپچر در بازار به محبوبیت خوبی دست پیدا کرده بود، واضح است خریداران از طراحی ظاهری این خودرو رضایت داشتند و به همین دلیل شرکت رنو تغییرات عمده‌ای در ظاهر نسل جدید ایجاد نکرده است تا همان طراحی را برای مشتریان ارائه کند. از این رو بر روی دماغه این کراس اوور کوچک شاهد لوگو بزرگ رنو هستیم و طراحان در این نسل جلوپنچره را کمی به طرف عقب برده‌اند. همچنین بدنه این خودرو نیز نسبت به قبل انحنادار شده که همین موضوع به طراحی آن رگه‌هایی از مدرن بودن را اضافه کرده است.

رنو کپچر 2020

از سایر بخش‌های ظاهری رنو کپچر 2019 می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب C شکل اشاره کرد که به شکل استاندارد از جنس LED هستند و همین موضوع جذابیت خودرو را بیش از پیش افزایش داده است. رنو کپچر 2019 نسبت به گذشته بزرگ‌تر شده و بر اساس اعلام شرکت رنو طول آن حدود 110 میلی‌متر، عرض آن 19 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز 17 میلی‌متر بیشتر شده است. شخصی‌سازی را می‌توان یکی از نقاط قوت این خودرو به شمار آورد که خریداران می‌تواند برای سقف، آینه‌ها و فلاپ‌ها رنگ‌های مختلفی را در حدود 90 ترکیب رنگی انتخاب کنند.

رنو کپچر 2020

طراحان کابین نسل جدید این کراس اوور کوچک را با تغییراتی همراه کرده‌اند که از این نظر به رنو کلیو جدید شباهت دارد. از این رو کیفیت این خودرو افزایش پیدا کرده و به رده‌های بالای کلاس خود نزدیک‌تر شده است. در کابین شاهد پلاستیک‌های نرمی هستیم که تمام سطوح را پوشانده‌اند. به طور کلی کابین دارای محیط هوشمندی است و مدل‌های فول آن از صفحه لمسی بزرگ 9.3 اینچی بهره می‌برند. مدل‌های پایه نیز دارای صفحه نمایش 7 اینچی بوده که از ناوبری برخوردار نیست، اما از اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می‌برد. این خودرو همچنین از پشت آمپرهای 10 اینچی دیجیتالی برخوردار شده که گرافیک سریع و عملکردی بسیار مناسب دارد.

رنو کپچر 2020

در بخش عقب کابین شاهد فضایی همانند نسل قبلی هستیم که البته در حال حاضر نیمکت عقبی تا 160 میلی‌متر به عقب کشیده می‌شود. هرچند فضای بار 536 لیتر خودرو بسیار عالی به نظر می‌رسد، اما همین افزایش فضای بار، کاهش فضای پا را به همراه دارد. هنگامی که صندلی را به مقداری عقب بکشید که سرنشینان عقب به راحتی بنشینند، فضای بار حدود 422 لیتر خواهد بود که باز هم مناسب است. گفتنی است سیتروئن سی 3 ایرکراس نسبت به این خودرو فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

رنو کپچر 2020

با توجه به اینکه طراحان در این خودرو از زیرساخت کلیو استفاده کرده‌اند، فضای بار و کابین نسبت به قبل افزایش یافته و سواری خودرو نیز ارتقا پیدا کرده است. رنو کپچر 2019 نسبت به گذشته مستحکم‌تر و سبک‌تر شده است و میزان رفاه کابین و دقت فرمان نیز چند سطح ارتقا یافته است. رنو کپچر 2019 بر خلاف رقبای خود سفت نبوده و سیستم تعلیق نرمی در کنار سواری آرام ارائه می‌دهد. در پیچ‌ها تکان‌های زیادی حس شد، اما این تکان‌ها قابل پیش‌بینی بود و صدای موتور در جاده نسبت به قبل کمتر شنیده می‌شود.

رنو کپچر 2020

شرکت رنو برای این خودرو 5 موتور در نظر گرفته است. 3 موتور بنزینی شامل 1 لیتری توربو 3 سیلندر با تولید قدرتی برابر با 99 اسب بخار و دو موتور 1.3 لیتری توربو با تولید قدرت 128 و 153 اسب بخار که مدل 128 اسب بخاری این خودرو دارای پرفورمنس بیشتر از کلاس خود است. موتورهای دیزلی به عنوان کم‌مصرف‌ترین موتورهای این خودرو محسوب می‌شوند؛ این موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری قادر به تولید قدرتی برابر با 94 و 113 اسب بخار بوده که مصرف سوخت آنها از مدل‌های بنزینی بسیار پایین‌تر است.

رنو کپچر 2020

موتورهای بنزینی و دیزلی این خودرو فقط به همراه گیربکس دستی به فروش می‌رسند، اما مدل‌های قوی‌تر بنزینی فقط با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه خواهند شد. دو موتور دیگر را نیز با هر دو نوع گیربکس می‌توان سفارش داد. گیربکس دستی رنو کپچر 2019 دارای عملکرد مناسبی است و گیربکس اتوماتیک نیز نرم به نظر می‌رسد، اما در زمان شروع رانندگی دارای عملکردی عصبی است.

رنو کپچر 2020

از آنجایی که شرکت فرانسوی رنو به دنبال الکتریکی‌سازی محصولات خود است، از آوریل 2020 قصد دارد رنو کپچر 2019 را به صورت پلاگین هیبریدی به بازار عرضه کند. در این خودرو ترکیبی از موتور 1.6 لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی وجود دارند که قدرتی برابر با 158 اسب بخار را تولید می‌کنند. میزان برد الکتریکی این خودرو نیز 50 کیلومتر اعلام شده است. تاکنون در خصوص قیمت این خودرو گزارشی منتشر نشده است، اما احتمالا قیمت مدل پایه از 17 هزار و 595 پوند شروع خواهد شد که از رنو کلیو حدود 2 هزار پوند بیشتر بوده و نسبت به خودرو سئات آرونا SE که از موتور 1 لیتری توربو بنزینی بهره می‌برد، قوی‌تر و کم‌مصرف‌تر است.

رنو کپچر 2020

رنو کپچر 2019 دارای تجهیزات زیادی است که مدل‌های پایه آن از رینگ‌های 17 اینچی، هشدار خروج از مسیر و کروز کنترل تطبیقی بهره می‌برند. مدل‌های Iconic نسبت به سایر مدل‌ها حدود 1500 پوند قیمت بیشتری دارد و از میله‌های سقف، شیشه‌های دودی، حسگرهای پارک عقب، ورود بدون کلید، ناوبری و بدنه‌ای دو رنگ برخوردار است. همچنین مشتریان برای مدل S ادیشن می‌بایست 1500 پوند بیشتر هزینه کنند که قیمت آن به 24 هزار و 795 پوند می‌رسد. از امکانات این مدل باید به پوشش چرم صندلی‌ها، حسگرهای پارک جلو، دوربین دنده‌عقب، شارژ بی‌سیم گوشی و صفحه نمایش بزرگ‌تر 9.3 اینچی اشاره کرد.

مشخصات کپچر 2019 مدل TCe 130 S Edition

قیمت21 هزار و 795 دلار (تخمینی)
موتور4 سیلندر 1.3 لیتری توربو بنزینی
حداکثر قدرت128 اسب بخار
حداکثر گشتاور240 نیوتن‌متر
گیربکس6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاباز صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت ظرف مدت 10.6 ثانیه
حداکثر سرعت195 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت6.4 لیتر در ازای هر 100 کیلومتر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خوشگله ولی خیلی گرونه