سیستم عامل های کامپیوتر

محبوب ترین سیستم عامل های کامپیوتر از سال 2003 تا 2019 (گجت تی وی)

در ویدیوی امروز گجت تی وی می‌خواهیم محبوب ترین سیستم عامل های کامپیوتر از سال 2003 تا 2019 را بررسی کنیم. در حال حاضر، ویندوز 10 پرطرفدارترین سیستم عامل است.

هر سیستمی، اعم از گوشی تلفن همراه، کامپیوتر یا لپ تاپ، دو بخش دارد که شامل سخت افزار و نرم افزار می‌شود. اما قلب تپنده هر سیستمی، سیستم عامل آن است که این دو بخش را به هم پیوند می‌دهد. در واقع سیستم عامل، مدیریت منابع سیستم را بر عهده می‌گیرد و بستری را ایجاد می‌کند تا نرم افزارها در آن اجرا شوند.

در این مطلب قصد داریم به سیستم عامل های کامپیوتر در سال‌های گذشته نگاهی بیندازیم و ببینیم کدامیک از آنها در طی سال‌های 2003 تا 2019 محبوب‌تر و پرطرفدارتر بوده‌اند و میزان محبوبیت سیستم عامل‌های مختلف در این 16 سال چگونه تغییر کرده است. همانطور که در این ویدیو مشاهده می‌کنید، در سال‌های ابتدایی قرن بیست و یکم ویندوز XP با اختلاف در صدر محبوب‌ترین‌ها قرار داشت و پس از آن ویندوز 2000 و ویندوز 98 دیده می‌شد. کم کم ویندوز ویستا به جایگاه دوم صعود کرد، اما همچنان ویندوز ایکس پی یکه‌تازی می‌کرد. تا این که سرانجام در سال 2011 ویندوز 7 به سرعت به محبوبیت رسید و جای ویندوز XP را گرفت. صدرنشینی ویندوز 7 تا سال 2017 ادامه داشت و در این سال جای خود را به ویندوز 10 داد و اکنون که در سال 2019 هستیم همچنان ویندوز 10 محبوب ترین سیستم عامل کامپیوتر در جهان است. در ادامه، این ویدیو را در گجت تی وی مشاهده می‌کنید:

ویدیوی محبوب ترین سیستم عامل های کامپیوتر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ویندز ۹۵ انقلابی بود