دوربین گلکسی اس 11 میزبان فوکوس خودکار لیزری خواهد بود

دوربین گلکسی اس 11 میزبان فوکوس خودکار لیزری خواهد بود

حتما می دانید که سامسونگ در پرچمداران نسل آینده خود قصد دارد از تعداد زیادی دوربین برای بهبود کیفیت عکاسی استفاده کند و حالا در گزارشی جدید مشخص شده که فناوری فوکوس خودکار لیزری نیز در دوربین گلکسی اس 11 سامسونگ دیده خواهد شد.

تا به حال چندین تصویر مختلف از دوربین های پشتی سری گوشی های پرچمدار گلکسی اس ۱۱ (Samsung Galaxy S11) منتشر شده است که جزیره شلوغی شامل چند سنسور متعدد را نشان می‌دهد. حالا یکی از افشاگران معروف با نام کاربری Ice Universe اشاره می‌کند که دایره‌ی کوچک در گوشه سمت راست پایین کادر دوربین ها در واقع به سیستم فوکوس خودکار لیزری تعلق دارد.

تا پیش از این سامسونگ بر روی سیستم فوکوس خودکار انحصاری خود با نام Dual Pixel برای پردازش تصاویر متکی بود و کاربران نیز از عملکرد این فناوری راضی بودند. بنابراین تغییر برای چیست؟ آیا سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S11 دارای فناوری فوکوس خودکار دوال پیکسل نخواهد بود؟ سنسور ISOCELL Bright HMX به این فناوری مجهز نیست، اما هنوز هم مشخص نشده است که آیا سامسونگ از این سنسور به عنوان دوربین اصلی گلکسی اس ۱۱ استفاده خواهد کرد یا خیر.

دوربین گلکسی اس 11 ای نیز به فوکوس خودکار لیزری مجهز می‌شود

البته صرف نظر از سنسور اصلی، دوربینهای دیگر نیز به یک سیستم فوکوس خودکار مطمئن نیازمند هستند و این سیستم لیزری می‌تواند ارزش زیادی برای کاربران داشته باشد. بنابراین خیال کاربران می‌تواند راحت باشد که پنج دوربین (یا حتی بیشتر) به یک سیستم فوکوس خودکار قابل اتکا مجهز خواهند بود.

البته همه اینها مربوط به پرچمداران گران قیمت سری گلکسی اس 11 می‌شود و مدل اس 11 ای که احتمال می‌رود تنها دارای سه دوربین باشد نیز قرار است به این سیستم خودکار لیزری مجهز شود. علاوه بر دوربین‌های اصلی، یکی دیگر از سنسورها نیز در واقع به ماژول دوربین سه بعدی ToF اختصاص دارد. با توجه به اینکه گلکسی نوت ۱۰ پلاس دارای یک سنسور سه بعدی است، این موضوع منطقی به نظر می‌رسد.

هنوز درباره کاربرد دوربین پنجم مطمئن نیستیم و احتمالا در هفته های آینده درباره‌ی آن نیز اطلاعات جدیدی به دست خواهیم آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*