گوگل استادیا

نگاه اولیه به گوگل استادیا ؛ راهکاری برای اجرای بازی بدون نیاز به کنسول

گوگل استادیا (Google Stadia) یک سرویس استریم بازی های ویدیویی است که شما را از کنسول‌های گران‌قیمت بی نیاز می‌کند. در ادامه، ویدیوی نگاه اولیه به این سرویس گوگل را مشاهده می‌کنید.

شرکت گوگل مدتی پیش سرویس استریم بازی های ویدیویی خود را نام استادیا (Google Stadia) راه‌اندازی کرد. این سرویس راهکاری است که اجازه اجرای بهترین بازی‌ها را بدون نیاز به کنسول‌های گران‌قیمت به گیمرها می‌دهد. با گوگل Stadia کافی است این سرویس را باز کنید و در عرض چند ثانیه بازی دلخواهتان را با رزولوشن 4K و خروجی 60 فریم بر ثانیه اجرا کنید. گوگل ادعا می‌کند که قدرت پردازش ابری استادیا حتی از کنسول‌های قدرتمند PS4 Pro و ایکس باکس وان ایکس هم بیشتر است.

گوگل استادیا قادر است تمام بار پردازش‌های سنگین بازی‌های امروزی را بر روی سرورهای خود به دوش بکشد و به این ترتیب می‌توانید جدیدترین و بهترین بازی های رایانه‌ای را با رزولوشن و فریم ریت بالا اجرا کنید. در واقع می‌توان گفت استادیا همان کاری را می‌کند که نت فلیکس برای استریم فیلم‌ها انجام می‌دهد. گفته می‌شود استفاده از سرویس گوگل Stadia به حداقل سرعت استریم 15 مگابیت بر ثانیه و میزان تاخیر کمتر از 40 میلی ثانیه نیاز دارد. شما برای استادیا باید 159 دلار پرداخت کنید و 99 دلار هم هزینه ماهانه برای اشتراک نسخه پرو است. در مجموع سرویس گوگل استادیا هنوز نقص‌های زیادی داشته و راه زیادی دارد تا به بلوغ برسد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی نگاه اولیه به گوگل Stadia را در گجت تی وی مشاهده کنید و با ویژگی‌های این سرویس استریم بازی های ویدیویی بیشتر آشنا شوید.

ویدیوی بررسی اولیه گوگل استادیا