مدل های آیفون 12

جزئیاتی از تمام مدل های آیفون 12 توسط تحلیلگران اپل منتشر شد

تحلیلگران شرکت اپل جزئیاتی را از تمام مدل های آیفون 12 (Apple iPhone 12) منتشر کرده‌اند. برخی بر این باورند که اپل 6 مدل آیفون را سال آینده عرضه می‌کند٬ در حالی که به اعتقاد برخی دیگر 4 آیفون جدید را سال آینده ملاقات خواهیم کرد.

مینگ چی کو٬ تحلیلگر شرکت اپل و شرکت تحلیلی آماری Rosenblatt Securities که پیشبینی‌های آن‌ها در مورد گوشی‌های خانواده آیفون 11 درست از آب درآمده٬ حالا ادعاهایی را در مورد مدل های آیفون 12 دارند.

مینگ چی کو می‌گوید٬ اپل تولید آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس را در سه ماهه جاری و سه ماهه آینده تا 25 درصد کاهش خواهد داد. تحلیلگران و تامین کنندگان قطعات اپل٬ افزایش فروش آیفون‌های جدید نسبت به آیفون‌های سال گذشته را در همین مقطع زمانی پیش‌بینی کرده بودند؛ البته به خاطر داشته باشید که آن پیش‌بینی‌ها مربوط به مدل ارزان‌تر آیفون 11 و نه مدل‌های گران‌تر است.

پیش‌بینی‌ها از مدل های آیفون 12

در جلسه‌ای که اخیرا بین یک تحلیلگر و مدیر ارشد مالی شرکت اپل صورت گرفته٬ وی به اهداف تولید قوی برای مدل‌های پرو اشاره کرده است٬ ولی تا زمانی که اپل در اواخر ماه آینده میزان فروش فصلی آیفون‌ها را گزارش نکند٬ ما نمی‌توانیم با اطمینان در این مورد صحبت کنیم. تحلیلگران ادعا م‌کنند که اپل در پاییز آینده بیشتر از شش مدل جدید آیفون را معرفی نخواهد کرد و خبری هم از معرفی آیفون 9 در بهار نخواهد بود. مدل پایه آیفون 12 به یک نمایشگر 6.1 اینچی LCD مجهز خواهد بود. به طور کلی این دیوایس در سه اندازه 5.4 ٬ 6.1 و 6.7 اینچی عرضه می‌شود و مدل‌های آن به دو نسخه 4G و 5G تقسیم می‌شوند.

اما این پیش‌بینی‌ها برخلاف آنچیزی است که مینگ چی کو از اپل انتظار دارد. این را باید در نظر داشته باشید که سابقه وی در پیش‌بینی برنامه‌های آینده این شرکت تقریبا بی‌نقص بوده است. انتظارات وی در حال حاضر به شکل یک اینفوگرافیک منتشر شده که در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

مدل های آیفون 12

همانطور که در بالا می‌بینید٬ وی انتظار دارد فقط 4 مدل در پاییز آینده معرفی شود٬ در حالی که شرکت Rosenblatt یک نسخه‌ی LCD را نیز برای آیفون های سال 2020 اپل در نظر گرفته بود. به علاوه این گوشی‌ها را به مدل‌های جداگانه 4G و 5G تقسیم کرده بود که جمعا تعداد آن‌ها به 6 دیوایس رسیده بود. یک تحلیلگر به نام JP Morgan نیز هفته‌ی گذشته پیش‌بینی‌هایی در مورد مدل های آیفون 12 کرده بود که در زیر می‌خوانید:

دیوایس‌های نیمه‌ی دوم سال 2020 شامل مدل‌هایی تماما OLED با اندازه نمایشگر 5.4 اینچ (یک مدل)٬ 6.1 اینچ (دو مدل) و 6.7 اینچ (یک مدل) می‌شود که نسبت به نمایشگرهای 5.8 تا 6.5 اینچی در مدل‌های کنونی با افزایش اندازه مواجه خواهند بود. ما انتظار داریم دو مدل بالارده (یکی 6.1 و یکی 6.7 اینچ) شامل پشتیبانی از ٬mmWave دوربین سه‌گانه و سنسور سه بعدی باشند٬ در حالی که مدل‌هایی رده پایین‌تر (یکی 6.1 و یکی 5.4 اینچ) شامل پشتیبانی از sub-6GHz و دوربین دوگانه فاقد سنسور سه بعدی باشند.

ما تمام این اطلاعات به دست آمده توسط مینگ چی کو٬ JP Morgan و Rosenblatt Securities را در جدول‌هایی جداگانه در زیر قرار داده‌ایم که می‌توانید مشاهده کنید.

مینگ چی کو (TF Securities)JP MorganRosenblatt Securities
معرفی 4 آیفون در سال 2020:

  • آیفون 12 با نمایشگر 5.4 اینچی OLED و دوربین دوگانه
  • آیفون 12 با نمایشگر 6.1 اینچی OLED و دوربین دوگانه
  • آیفون 12 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی OLED و دوربین سه‌گانه
  • آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی OLED و دوربین سه‌گانه
معرفی 4 آیفون در سال 2020:

  • آیفون 12 با نمایشگر 5.4 اینچی OLED و دوربین دوگانه
  • آیفون 12 با نمایشگر 6.1 اینچی OLED و دوربین دوگانه
  • آیفون 12 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی OLED و دوربین سه‌گانه و سنسور ToF
  • آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی OLED و دوربین سه‌گانه و سنسور ToF
 

معرفی 6 آیفون در سال 2020:

  • آیفون 12 با نمایشگر 6.1 اینچی LCD
  • آیفون 12 پرو با نمایشگر 5.4 اینچی OLED و دو نسخه 4G/5G
  • آیفون 12 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی OLED و دو نسخه 4G/5G
  • آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی OLED و مدل 5G

 

دو تحلیلگر قابل اعتماد ما بر این باورند که همه‌ی مدل های آیفون 12 سال آینده از فناوری 5G بهره می‌برند و دارای یک نمایشگر OLED هستند. تنها تفاوت آن‌ها شامل پشتیبانی از mmWave می‌شود. در سمتی دیگر ممکن است پیش‌بینی‌های Rosenblatt اشتباه از آب درآید.