رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان

دانلود برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان ؛ آموزش فعال سازی رمز دوم پویا – آخرین به روز رسانی در 15 آبان 99

برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان باید از اپلیکیشن رمزینه استفاده کنید. در این مطلب می‌توانید برنامه دریافت رمز دوم یک بار مصرف پویا بانک سامان را دانلود و آموزش استفاده از آن را مشاهده کنید.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، استفاده از رمز دوم یک بار مصرف یا رمز پویا از اول دی‌ماه 98 اجباری می‌شود و دیگر رمز دوم‌های قبلی اعتباری نخواهند داشت. مشتریان بانک سامان که قصد دریافت رمز دوم یکبار مصرف را دارند باید ابتدا به اینترنت بانک سامان مراجعه کرده و سپس برنامه رمزینه را دانلود کنند. بانک سامان با هدف ارتقای امنیت حساب‌های مشتریان خود در استفاده از درگاه‌های مدرن، امکان فعال‌سازی رمز دوم پویا را بدون نیاز به حضور در شعبه و به صورت غیر حضوری فراهم کرده است. در ادامه می‌توانید برنامه دریافت رمز یک بار مصرف بانک سامان را از طریق لینک زیر دانلود کنید و سپس آموزش دریافت رمز یکبار مصرف از طریق این اپلیکیشن را مشاهده نمایید.

دانلود اپلیکیشن رمزینه بانک سامان برای اندروید

  • نسخه برنامه : 3.3.6
  • تاریخ آپدیت : –
  • حجم فایل : 8.6 مگابایت
دانلود اپلیکیشن رمزینه بانک سامان برای آی او اس

  • نسخه برنامه : –
  • تاریخ آپدیت : 25 آذر 98
  • حجم فایل : –

نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان

1. از طریق لینک بالا، اپلیکیشن رمزینه را برای سیستم عامل اندروید یا آی او اس دانلود و نصب کنید.

2. به سایت بانک سامان به نشانی www.sb24.com مراجعه کنید و بر روی گزینه نت بانک سامان کلیک کنید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان

3. با نام کاربری و رمز عبور خود وارد نت بانک سامان شوید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان

4. منوی «مدیریت کارت» را در نت بانک انتخاب کنید.

5. گزینه «فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت» را انتخاب کنید.

6. کارت مورد نظر که می‌خواهید رمز دوم یکبار مصرف را برای آن فعال کنید، انتخاب نمایید.

7. گزینه «افزودن کارت» را انتخاب کنید.

8. دکمه «فعال‌سازی برنامک» یا «فعال‌سازی رمزینه» را انتخاب کنید. در این مرحله یک QR Code اختصاصی برای شما تولید می‌شود و به نمایش درمی‌آید که حالا ده دقیقه فرصت دارید تا بقیه مراحل را به صورت زیر انجام دهید.

9. اپلیکیشن رمزینه که از طریق لینک بالا دانلود کردید را باز کنید و یک رمز 6 رقمی برای آن بگذارید. از این به بعد ورود شما به اپلیکیشن رمزینه از طریق این رمز 6 رقمی انجام می‌شود، بنابراین آن را به یاد داشته باشید و در نگهداری آن دقت کنید.

10. گزینه «فعال‌سازی رمزدوم کارت» را در اپلیکیشن رمزینه انتخاب کنید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان

11. گزینه اسکن کد تصویری را بزنید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان

12. کد تصویری یا QR Code که در صفحه نت بانک شما به نمایش درآمده را اسکن کنید.

13. مجددا کد 6 رقمی اپلیکیشن رمزینه و سپس کد 4 رقمی که به گوشی شما ارسال می‌شود را وارد کنید. این کد 4 رقمی به شماره موبایلی که در بانک معرفی و در سیستم نرم افزاری بانک درج شده است، ارسال می‌شود. بنابراین اگر شماره تلفن همراه شما فرق کرده، به بانک سامان مراجعه کرده و شماره موبایل خود را تغییر دهید.

14. از این مرحله به بعد برنامه رمزینه نصب و راه‌اندازی شده و از این پس استفاده از آن و تولید رمز دوم یکبار مصرف نیازی به اینترنت ندارد.

رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان

دریافت رمز دوم پویا از شعب بانک سامان

مشتریانی که امکان دسترسی به نت بانک سامان را ندارند می‌توانند از طریق مراجعه به شعب بانک سامان، مراحل دریافت رمز یکبار مصرف را انجام دهند.

1. اپلیکیشن رمزینه را از طریق لینک بالا دریافت و نصب کنید.

2. به همراه اصل کارت ملی خود به یکی از شعب بانک سامان مراجعه کنید.

3. فرم درخواست مرتبط با کارت را تکمیل کنید.

4. برنامه رمزینه را در گوشی تلفن همراه خود باز کنید.

5. کد تصویری یا QR Code دریافتی از شعبه را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید.

6. کد 6 رقمی برنامه رمزینه و کد 4 رقمی که به شماره تلفن همراه شما پیامک شده را وارد کنید.

از این پس در هنگام خرید اینترنتی و مواقع نیاز به رمز دوم، اپلیکیشن رمزینه را باز کنید و رمزی که برای آن تعیین کرده بودید را بزنید. به این ترتیب وارد برنامه می‌شوید و رمز دوم یک بار مصرف کارت شما برایتان به نمایش درمی‌آید. توجه داشته باشید که این رمز فقط تا پر شدن خط زیر رمز و به مدت 60 ثانیه اعتبار دارد و پس از آن، رمز نمایش داده شده اعتبار ندارد و باید رمز جدید دریافت کنید.

نکات مهم

  • در حال حاضر این خدمت از طریق نصب اپلیکیشن رمزینه و فقط روی گوشی های هوشمند امکان‌پذیر است، اما بانک سامان در حال آماده‌سازی بستر پیامکی برای این خدمت نیز می‌باشد.
  • برای دریافت رمز دوم یک بار مصرف یا رمز  دوم پویا از رمزینه باید شماره تلفن همراه شما همان شماره‌ای باشد که به بانک معرفی کرده‌اید؛ چون پیامک فعال‌سازی برای آن شماره ارسال می‌شود. در صورت نادرست بودن یا تغییر شماره تلفن اعلام شده به بانک،‌ برای اصلاح آن به نزدیک‌ترین شعبه بانک سامان مراجعه کنید.
  • در صورتی که رمز 6 رقمی اپلیکیشن رمزینه را ده بار اشتباه وارد کنید، به صورت خودکار رمز حذف شده و مجددا باید مراحل فعال‌سازی رمزینه را از طریق نت بانک یا شعبه انجام دهید.
  • برنامه رمزینه برای گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید 4.4 به بالا یا سیستم عامل آی او اس 9 به بالا قابل نصب است.
  • افرادی که گوشی آیفون دارند بعد از نصب اپلیکیشن لازم است به قسمت تنظیمات گوشی خود رفته بعد از ورود به General گزینه Device Management را انتخاب کرده و گزینه Trust را روی گوشی خود تایید کنند.

دانلود اپلیکیشن دریافت رمز دوم یکبار مصرف یا پویا برای سایر بانک ها