آیفون 9

آیفون 9 گم شده‌ی اپل سال آینده عرضه می‌شود؛ قیمت، اخبار و شایعات

اطلاعات تازه‌ای از آیفون 9 گم شده‌ی اپل (Apple iPhone 9) به دست آمده است. اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان دومین نسل آیفون اس ای هستید، در ادامه با قیمت، اخبار، شایعات و زمان عرضه این گوشی بیشتر آشنا خواهید شد.

طی چند سال گذشته، اپل ترکیب آیفون‌های خود را بسیار متنوع کرده است. در واقع اکنون ما یک آیفون گران قیمت بزرگ و یک مدل گران قیمت جمع و جورتر به نام‌های آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس، یک مدل میان‌رده‌تر به نام آیفون 11، یک مدل اقتصادی بزرگ به نام آیفون 8 پلاس و یک مدل اقتصادی جمع و جور به نام آیفون 8 را در بازار داریم. اما آیفون 9 کجاست؟

عجیب بودن شماره‌گذاری آیفون در سال 2020 با معرفی احتمالی آیفون اس ای 2 (که در واقع با نام آیفون 9 عرضه می‌شود) ادامه پیدا می‌کند. این دیویس، یک گوشی با اندازه‌ی بسیار کوچک‌تر از آیفون‌های فعلی و قیمتی مناسب، همانند آنچه که اپل در سال 2016 آن را معرفی کرد است.

آیفون 9 ، همان آیفون اس ای 2

گرچه بسیاری از منابع بر اینکه اپل در حال کار روی یک آیفون کوچک است توافق دارند؛ اما در مورد نام‌گذاری این مدل جمع و جور اختلاف نظرهایی وجود دارد. این منابع همگی اشاره می‌کنند که گوشی مذکور، نسل جدید آیفون اس ای است؛ بنابراین در شایعات اولیه‌ی منتشر شده، آن با نام آیفون اس ای 2 صدا زده می‌شد.

اما طبق یک گزارش جدید از سوی رسانه ژاپنی Mac Otakara، منابع نزدیک به شرکت اپل به آن‌ها اعلام کرده‌اند که نام این دیوایس به جای آیفون اس ای 2، آیفون 9 خواهد بود. وقتی به این قضیه فکر می‌کنیم، این اتفاق منطقی به نظر می‌رسد. چرا که برند SE هیچگاه محبوب نشد. اکثر قریب به اتفاق کاربران اپل به مدل‌هایی از آیفون علاقه‌مند هستند که یک شماره در انتهای نامشان قرار دارد و انتظار دارند که اپل از عدد «9» غافل نشود.

طراحی و نمایشگر

مدت طولانی از آن زمانی می‌گذرد که اپل تصور می‌کرد نمایشگر 3.5 اینچی می‌تواند اندازه‌ی ایده‌آلی برای اکثر کاربران باشد. اما آیفون‌های جمع و جور این روزهای اپل به لطف طراحی بدون حاشیه نمایشگر و نسبت ابعاد بلندتر، دارای نمایشگرهای 6 اینچی هستند.

آیفون 9

آیفون 9 اپل برای تغییر این وضع وارد بازار خواهد شد. اطلاعات کنونی حاکی از آن است که آیفون آینده از طراحی آیفون 8 شامل حاشیه‌های بزرگ نمایشگر، دکمه هوم فیزیکی و نمایشگر متوسط 4.7 اینچی بهره‌مند خواهد بود. بنابراین iPhone 9 تقریبا هم اندازه‌ی iPhone 8 خواهد بود. برخی افراد در رویاهای خود این نسل جدید را هم اندازه با نسل اولیه آیفون اس ای می‌دانستند، اما همه‌ی نشانه‌ها به این مورد اشاره دارند که این آیفون جدید از ظاهر آیفون‌های قدیمی‌تر بهره‌مند خواهد بود تا به گزینه‌ای خوب برای کاربرانی تبدیل شود که قصد مهاجرت از آیفون‌های خیلی قدیمی نظیر آیفون 6 و 6 اس به مدل‌های جدیدتر را دارند.

سخت افزار و عملکرد

خبرهای خوبی در اینجا شنیده می‌شود. گفته می‌شود آیفون شماره 9 به تراشه‌ی A13 Bionic سال گذشته‌ی اپل (که قدرت‌بخش گوشی‌های خانواده آیفون 11 بود) مجهز خواهد بود و این به معنای عملکرد قدرتمندانه‌ی آن است.

آیفون 9

علاوه بر حضور یک پردازنده‌ی بسیار قدرتمند و جدید در زیر قاب این گوشی، ظرفیت رم آن نیز نسبت به نسل اول که 1 گیگابایتی بود، به 3 گیگابایت افزایش پیدا خواهد کرد. از آنجایی که دو گوشی آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس به یک رم 4 گیگابایتی مجهز هستند، حضور این رم در یک گوشی اقتصادی آیفون نمی‌تواند ناخوشایند باشد.

قیمت و زمان عرضه

انتظار می‌رود اپل این گوشی را در اوایل سال 2020 میلادی به جای رویداد سالانه‌ی اپل که هر سال در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، معرفی شود. این بدان معناست که اپل می‌خواهد رویداد پاییزی خودش را برای معرفی گوشی‌های خانواده آیفون 12 خود رزرو کند و نسخه‌ی جدیدتر گوشی اقتصادی SE خود را زودتر از پاییز معرفی کند.

از نظر قیمتی، این گوشی هم قیمت نسخه‌ی اصلی آیفون اس ای خواهد بود که در سال 2016 معرفی شد. این به معنای عرضه‌ی نسخه‌ی پایه 64 گیگابایتی آن با قیمت 399 دلار و نسخه‌ی 128 گیگابایتی آن با قیمت 499 دلار است. بنابراین دیوایسی با چنین محدوده قیمتی می‌تواند ایده‌آل کاربرانی باشد که قصد دارند از یک گوشی قدیمی‌تر نظیر آیفون 6 یا 6 اس بدون نیاز به هزینه‌ی خیلی زیاد، به یک آیفون جدید مهاجرت کند.